NOWA HONDA HR-V TYLKO Z TECHNOLOGIĄ E:HEV, ŁĄCZĄCĄ OSZCZĘDNOŚĆ I OSIĄGI

Honda ogłosiła, że nowa generacja modelu HR-V, która będzie dostępna w sprzedaży w Polsce na początku 2022 roku, będzie wyposażona w zaawansowany hybrydowy układ napędowy e:HEV.Dzięki wprowadzeniu kompaktowego SUV-a ze sprawdzonym układem napędowym, Honda zaoferuje klientom tego bardzo konkurencyjnego segmentu nowe połączenie oszczędności i osiągów.

Układ napędowy e:HEV w Hondzie HR-V nowej generacji osiąga moc 131 KM (96 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 253 Nm. Dzięki temu umożliwia komfortowe poruszanie się zarówno w cyklu miejskim, jak i w czasie szybkiej jazdy po autostradzie. Oszczędny system hybrydowy zapewnia emisję CO2 od 122 g/km (WLTP) i zużycie paliwa 5,4 l/100 km (WLTP) oraz przyspieszeniem 0-100 km/h w 10,6 sekundy.

 

HR-V nowej generacji jest najnowszym modelem w gamie Hondy, który dołączy do rodziny e:HEV, w której znajdują się już CR-V i Jazz, dostępne wyłącznie z hybrydowym układem napędowym. HR-V nie wymaga ładowania akumulatora trakcyjnego z zewnętrznej instalacji elektrycznej. Układ e:HEV doskonale spisuje się w każdych warunkach, łącząc dynamiczną charakterystykę i oszczędność pojazdu zelektryfikowanego z funkcjonalnością i elastycznością tradycyjnych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

HR-V’S e:HEV TECHNOLOGY DELIVERS OPTIMAL BLEND OF EFFICIENCY AND PERFORMANCE

e:HEV: niska emisja spalin, dynamiczne osiągi

Zaawansowany, hybrydowy układ napędowy e:HEV, który oferuje kierowcom wyjątkowe wrażenia z jazdy, zdobył już szerokie uznanie w Europie. Rozwiązanie zapewnia nowemu, hybrydowemu modelowi HR-V dynamikę, oszczędność w realnych warunkach eksploatacji i wysoką kulturę jazdy. Układ składa się z dwóch kompaktowych silników elektrycznych o wysokiej mocy, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC (działającym w cyklu Atkinsona), akumulatora litowo-jonowego i innowacyjnej przekładni bezpośredniej oraz jednostki sterującej przepływem mocy.

 

Układ napędowy e:HEV znakomicie sprawdza się w nowym Jazzie, zapewniając najlepszy w klasie stosunek oszczędności do przyspieszenia. Podobne rozwiązanie zastosowano w HR-V dla osiągnięcia równie imponującej ekonomiki jazdy. Zmiany zastosowane w spalinowej jednostce napędowej i module IPU zaowocowały zwiększeniem momentu obrotowego w stosunku do poprzedniej generacji. Liczbę ogniw baterii zwiększono z 48 do 60, aby sprostać większym rozmiarom modelu HR-V i poprawić parametry magazynowania i poboru energii elektrycznej w stosunku do modelu Jazz, dysponującego mocą 109 KM. Pomimo większego rozmiaru pakietu akumulatora trakcyjnego, przestrzeń wewnątrz pojazdu nie zmniejszyła się, dzięki przemyślanej konstrukcji zestawu zasilającego. Dalsze zmiany w układzie napędowym obejmują redukcję przełożenia pomiędzy silnikiem elektrycznym a kołami, co ma na celu poprawę przyspieszenia i dynamiki HR-V.

 

System e:HEV wyróżnia się tym, że korzysta z trzech trybów, płynnie zmieniając je dla zapewnienia optymalnego działania każdego komponentu zespołu napędowego, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Elektroniczny moduł sterujący w sposób płynny przełącza automatycznie pomiędzy trybami: elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego, w zależności od tego, który z tych trybów zapewnia największą oszczędność w danej sytuacji na drodze.

 

Podczas jazdy ze stałą, wysoką prędkością, np. na autostradzie, system korzysta z trybu silnika spalinowego, ponieważ w tych warunkach jest to najbardziej efektywne rozwiązanie. Jeśli wymagane jest większe przyspieszenie, na przykład podczas wyprzedzania, samochód przełączy się na tryb hybrydowy, aby uzyskać przyrost niezbędnej mocy. Ponadto, podczas jazdy w trybie hybrydowym nadwyżka mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania akumulatora, które odbywa się za pośrednictwem drugiego silnika elektrycznego, pełniącego rolę generatora, co zapewnia dodatkowe korzyści w zakresie oszczędności paliwa.

 

Dodatkowy tryb jazdy «Sport», który można włączyć za pomocą przełącznika wyboru trybów, powoduje żwawszą reakcję przepustnicy, podczas gdy tryb «Econ» łagodzi reakcję przepustnicy i obniża zapotrzebowanie energetyczne klimatyzacji, kładąc nacisk na oszczędność paliwa. Oprócz trybu «Normal», w którym samochód samodzielnie zachowuje równowagę pomiędzy zasilaniem elektrycznym i spalinowym, kierowca może przełączać wszystkie tryby jazdy za pomocą przełącznika.

 

Aby zwiększyć wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym, kierowca może również wybrać na przełączniku opcję B, która oferuje różne stopnie odzyskiwania energii podczas hamowania. Stopień odzyskiwania energii i wynikającą z tego siłę efektu hamowania można znacznie zwiększyć w stosunku do zwykłego zakresu D za pomocą łopatek, umieszczonych przy kierownicy.

HR-V’S e:HEV TECHNOLOGY DELIVERS OPTIMAL BLEND OF EFFICIENCY AND PERFORMANCE

Zmiany trybów pomiędzy elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego odbywają się niedostrzegalnie dla użytkowników. procesu uruchamiania silnika spalinowego do celu wytwarzania energii elektrycznej Zamiast konwencjonalnego układu przeniesienia mocy z przekładnią planetarną, która generuje wysokie straty energetyczne, zastosowana została przekładnia o stałym przełożeniu, pracująca z niższymi oporami toczenia, dzięki mniejszej liczbie ruchomych elementów. Ostatecznie przekłada się to na mniejsze zużycie energii podczas jazdy w trybie elektrycznym..

 

Dzięki temu, oszczędny system Hondy osiąga wyższy współczynnik całkowitego czasu jazdy na napędzie elektrycznym podczas poruszania się w mieście, niż inne pojazdy hybrydowe dostępne obecnie w sprzedaży.

 

MagazynMOTOMI 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?