Test Nissana Juke N-Design – indywidualność to moje drugie imię

Decydując się na samochód wybieramy zazwyczaj kolor nadwozia i poziom wyposażenia. To gwarantuje minimalne, ale jednak, dopasowanie modelu do naszych wymagań. W Nissanie Juke zrealizowano inną zasadę. Jej motto to: Twój nowy Nissan Juke musi być indywidualny.

Dla właścicieli, którzy chcieliby nadać swojemu autu wyjątkowo indywidualny styl, przygotowano wersję wyposażenia N-Design. Jest ona oferowana obok znanych powszechnie wersji Visia, Acenta, N-Connecta i Tekna. Dodatkowo można do tego modelu dokupić różnorodne pakiety personalizacyjne.

Ponieważ miałem już okazję testować kilkakrotnie wersje Juke N-Design i każda była indywidualnością, postanowiłem prześledzić kompletowanie takiego modelu wg konfiguratora, aby zaprezentować co może otrzymać klient..

SONY DSC

Wybór silnika i skrzyni biegów

Akurat tutaj nie mamy wielkiego wyboru, gdyż Juke wyposażony jest tylko w jeden silnik, czyli 1‑litrowy 3‑cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T o mocy 114 KM. Mimo niewielkiej pojemności ma on dobre wartości momentu obrotowego w całym zakresie obrotów, co zapewnia możliwość energicznej jazdy (okupionej wyższym spalaniem), ale także spokojne przemieszczanie się w niskim zakresie obrotów i minimalne zużycie paliwa.

Skojarzony jest on z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegowym dwusprzęgłowym automatem z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek (różnica cen obu przekładni to 8 000 zł).

Do dyspozycji kierowcy jest także selektor trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), dzięki czemu kierowca z łatwością dopasuje charakterystykę pojazdu do swoich potrzeb.

Jak sprawdzałem wielokrotnie różnymi modelami Juke w wersji z automatyczną przekładnią, zużycie paliwa wynosi średnio ok 6,5-7,3 l/1000 km (wg danych katalogowych wersja automat zużywa średnio 6,1-6,5 l/100 km). W czasie wolnej, delikatnej jazdy jazdy możliwe było jednak osiągnięcie zużycia poniżej 5 l/100 km, mimo wskazań katalogu 5,7-6,0 l/100 km. Podczas szybkiej jazdy na trasie zużycie wyniosło jednak 8,2 l/100 km, mimo iż wskazania katalogu to 6,6-7 l/100 km.

SONY DSC

Wybór stylizacji nadwozia

Tutaj zaczyna się prawdziwy zawrót głowy. Standardowa personalizacja wersji N-Design to dwukolorowe nadwozie: czarny, czerwony lub srebrny dach i odpowiedni kolor nadwozia. Dostępne opcje to:

  • dach czarny i nadwozie: białe, niebieskie, szare, srebrne, brurgundowe, czerwone lub brązowe
  • dach srebrny i nadwozie: czarne, granatowe, brązowe, niebieskie, burgundowe, czerwone
  • dach czerwony i nadwozie: szare lub czarne.

Dodatkowo możemy wybrać nadwozie jednokolorowe. Opcje kolorystyczne to: biały, biały prełowy, srebrny, szary, czarny, brązowy, czerwony standard, czerwony fuji, granatowy, niebieski i burgundowy. Niestety lakier jednokolorowy to w opcji N-Design dopłata 2400 zł.
Niemniej, w przypadku wyboru stylu nadwozia mamy aż 26 wersji kolorystycznych.

SONY DSC

Wybór wnętrza

Kolejnym krokiem personalizacji jest wnętrze. W tym wypadku klienci mają do wyboru trzy kombinacje tapicerki foteli oraz wykończenia deski rozdzielczej, drzwi i podłokietnika.

  • Urbanizer opiera się na nowoczesnym, mocnym kontraście czerni i bieli, z elementami wykończeniowymi z syntetycznej skóry w obu tych kolorach;
  • Midnight to finezyjne i eleganckie wnętrze zdominowane przez czarną Alcantarę® i skórę;
  • The Juke przyciąga wzrok energetycznym kokpitem z elementami z pomarańczowej i czarnej skóry.

Co ważne, wszystkie warianty nie tylko dodają prestiżu i innowacyjności Nissanowi JUKE, ale w wersji N-Design są bez dopłat.

SONY DSC

Koła 19 cali

Wybierając koła, nie mamy wielkiego wyboru gdyż… standardem w wersji N-Design są imponujące i największe w ofercie, 19 calowe obręcze kół z lekkiego stopu ze szlifem diamentowym, podkreślające muskularny i dynamiczny styl nadwozia. Opony założone w tym modelu to 225/45R19. Jedyny wybór jaki mamy w tym wypadku to kolor felg: albo standardowe, albo czarne

SONY DSC

Jeżeli dokonaliśmy personalizacji modelu, aby wyróżniać się na ulicy, możemy przystąpić do skompletowania samochodu wg naszych potrzeb.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to ideałem jest wybór pakietu technologicznego. Jest on oferowany zarówno dla wersji z automatyczną, jak i manualną przekładnią. Dzięki niemu kierowca jest bardziej świadomy na drodze, a nawet może liczyć na wsparcie, kiedy wykona nieprawidłowy manewr.

Pakiet obejmuje dla manualnej skrzyni kosztuje 2750 zł i obejmuje:

  • przednie czujniki parkowania
  • system kamer 360° AVM
  • system monitorowania martwego pola
  • system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy
  • system ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym
  • W przypadku automatycznej skrzyni biegów w/w pakiet jest rozszerzony o system ProPILOT, a jego koszt to 4300 zł.

SONY DSC

Testowany model posiadał skrzynię automatyczną i pakiet był wyposażony w system ProPILOT (widoczny na zdjęciu przycisk uruchamiający system jest na prawym ramieniu kierownicy). W efekcie pojazd utrzymywał i dopasowywał prędkość samochodu, aby utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu z przodu, hamował w korku, a następnie przyspieszał, aby dopasować się do innych uczestników ruchu. jeśli zaś zbliżyliśmy się się zbytnio do linii granicznej pasa, utrzymał pojazd bezpiecznie na środku jezdni.

Ponadto Juke z tym pakietem wyposażony był w system ostrzegania o pojeździe w martwym polu i ostrzegał o pojeździe, którego nie widzimy w lusterku bocznym. Jeśli nie zareagujemy na to ostrzeżenie, system może zacząć delikatnie hamować, aby skierować Nissana Juke z powrotem na środek pasa, którym jedziemy..
Na parkingu możesz zaś liczyć na „elektroniczne oczy” czyli widok z lotu ptaka na parkowane miejsce.

Dla młodych kierowców

Juke jest efektownym stylistycznie modelem crossovercoupe z dużym spojlerem, dużymi kołami i efektownym wnętrzem. Jednakże wielu młodych kierowców szuka też efektownego systemu dźwiękowego. Dla nich przygotowano Pakiet Sound & Go (koszt 4890 zł).

SONY DSC

Składa się on z systemu nagłośnienia BOSE® Personal Plus i nawigacji satelitarnej NissanConnect. Szczególne wrażenie robi system nagłośnienia Bose® Personal. Jest on zoptymalizowany pod kątem kierowcy, siedzącego w najważniejszym i zawsze podczas jazdy zajętym miejscu w samochodzie. Uzyskano to poprzez umieszczenie głośników w maksymalnej bliskości uszu kierowcy oraz połączeniu ich z autorskim systemem przetwarzania sygnału Bose, który zapewnia wrażenie zanurzenia się w przestrzennym dźwięku. Oprócz standardowego systemu nagłośnienie, składa się on ze specjalnego zagłówka Bose Personal. Zagłówek wyposażony w parę lekkich głośników Bose UltraNearfield™ o średnicy 6 cm, w połączeniu z technologią Bose PersonalSpace™ Virtual Audio, generuje dźwięk o szerokim polu, krystalicznej barwie i muzycznej głębi na poziomie porównywalnym do zestawu złożonego ze znacznie większej liczby głośników. Co ciekawe, osobie siedzącej w fotelu wręcz trudno zorientować się, że dźwięk dobiega z zagłówka.

Dodatkowo kierowca może wpływać na wrażenie zanurzenia w dźwięku za pomocą funkcji Bose PersonalSpace Control, dostępnej w ustawieniach pokładowego systemu multimedialnego. PersonalSpace Control umożliwia regulowanie poszczególnych opcji odsłuchu, począwszy od dźwięku precyzyjnie skupionego na przedniej części kabiny do znacznie szerszego i otaczającego dźwięku, który zdaje się dobiegać nawet z miejsc, w których nie ma żadnych głośników.

SONY DSC

Mocny dźwięk w całym wnętrzu

Choć system Bose Personal koncentruje się na wrażeniach kierowcy, pasażerowie również nie poczują się zaniedbani. Nowy szerokopasmowy głośnik Bose Super65™ debiutujący w systemie Personal zapewnia dynamiczny i przestrzenny dźwięk. 16,5-centymetrowe głośniki Super65 w dwojgu drzwiach generują wyjątkowo mocny dźwięk, jak na swój rozmiar, co eliminuje potrzebę montowania osobnego głośnika basowego lub większych i cięższych głośników niskotonowych kosztem miejsca w kabinie lub bagażniku. W wyższych partiach częstotliwości para ustawionych naprzeciw siebie 2,5 centymetrowych głośników w słupkach A zapewnia klarowność i wyrazistość wysokich tonów niezależnie od miejsca zajmowanego przez pasażera.

SONY DSC

Dla kogo?

Nissan Juke nie tylko spełnia walory wygodnego samochodu dla rodziny i indywidualisty. To także model o elementach bezpieczeństwa rodem z wyższej półki. Jeżeli jednak ktoś zechce, Juke będzie indywidualną małą salą koncertową idealną dla miłośników muzyki. Przede wszystkim jest jednak pojazdem o technologii, która wkracza w przyszłość.

Bogusław Korzeniowski MagazynMOTOMI 

 

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?