Toyota nadal liderem polsiego rynku

Toyota zakończyła czwarty miesiąc 2021 roku na silnej pozycji lidera polskiego rynku. W kwietniu zanotowała 7 053 rejestracji, o 2250 aut więcej niż marka zajmująca drugie miejsce. Od początku roku do klientów trafiło 27 446 aut Toyoty, o 46,2% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W okresie od stycznia do kwietnia udział Toyoty w rynku wyniósł 17,4%.

Najchętniej wybierane modele Toyoty
Corolla jest zdecydowanym faworytem polskich klientów. W kwietniu powiększyła swoją przewagę nad pozostałymi samochodami na rynku, rejestrując 2 288 samochodów. Na drugim miejscu już po raz kolejny znalazł się Yaris z wynikiem 1 653 aut. RAV4 uzyskał w minionym miesiącu piąty wynik (1 079 aut), natomiast Toyota C-HR była ósmym najpopularniejszym samochodem w kraju (776 aut).

Patrząc na wyniki od stycznia do kwietnia, Corolla (8 834 aut) i Yaris (6 806 aut) umocniły się na pozycji liderów polskiego rynku. W Top10 najpopularniejszych modeli znalazły się jeszcze dwie Toyoty – RAV4 jest piąte (3 529 aut), a Toyota C-HR szósta (3 453 auta).

Wiele modeli Toyoty już tradycyjnie zajmuje dominujące pozycje w swoich segmentach. Należą do nich obok Corolli i Yarisa także AYGO (431 aut), Toyota C-HR i RAV4. Camry jest trzecim najchętniej wybieranym samochodem średniej wielkości (305 aut).

Co druga nowa Toyota jest hybrydą
Hybrydy stanowią już 51% wszystkich samochodów sprzedanych przez Toyotę w tym roku. Dla porównania, w 2020 roku ich udział w sprzedaży marki wyniósł 47%. Od stycznia do kwietnia klienci marki kupili 15 511 aut hybrydowych, co stanowi więcej niż połowę hybryd sprzedanych w całym 2020 roku. Popularność hybryd marki w Polsce rośnie nieprzerwanie od 2009 roku – konsekwentnego wzrostu nie zakłóciła nawet pandemia.

Najchętniej wybieranym modelem hybrydowym jest Corolla Hybrid (6 188 aut). Drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR Hybrid (3 104 auta), zaś trzecie RAV4 Hybrid (3 020 aut). Yaris Hybrid trafił do klientów w liczbie 1 822 egzemplarzy.

„Toyota traktuje pełny napęd hybrydowy jako kluczową technologię napędową, która pozwoli w najbliższych latach mocno obniżyć emisyjność transportu bez potrzeby ładowania samochodów z sieci. Nasi klienci doskonale znają atuty hybryd – ich oszczędność, niskoemisyjność, dynamikę, komfort jazdy i niezawodność. Dlatego już ponad połowa z nich sięga właśnie po hybrydy. Wiele lat temu udowodniliśmy, że można produkować hybrydy w przystępnej cenie, porównywalnej z cenami diesli. A teraz nasze hybrydy są już dostępne w ratach na poziomie wersji benzynowych” – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Nowy Hilux napędza sprzedaż dostawczych Toyot
Toyota Hilux zanotowała w kwietniu znaczny skok sprzedaży i awans na pierwsze miejsce w segmencie, co jest efektem wejścia na rynek nowego modelu. W ciągu miesiąca zarejestrowano 154 egzemplarze, co przekłada się na 44,5-procentowy udział segmencie. Od początku roku na drogi trafiło 308 nowych Hiluxów – ten wynik daje Toyocie drugie miejsce w klasie pick-upów.

Rosnąca popularność aut użytkowych Toyoty to również w dużej mierze zasługa modelu PROACE City. Od 6 miesięcy model ten zajmuje pierwsze miejsce w segmencie kompaktowych vanów. W kwietniu zarejestrowano 485 egzemplarzy, a od początku roku 1 975 aut, aż o 385% więcej niż w pierwszych czterech miesiącach roku 2020. Udział PROACE’a City w segmencie wyniósł po czterech miesiącach 23%.

Średniej wielkości van PROACE zakończył kwiecień na bardzo dobrym, trzecim miejscu z wynikiem 221 rejestracji, awansując z miesiąca na miesiąc o jedną pozycję. Liczba 762 rejestracji od początku roku przełożyła się na wzrost udziału w segmencie o 0,3 pp. do 13,6%.

MOTOMI Magazyn

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?