Toyota umacnia pozycję nr 1 na rynku w październiku

Toyota jako jedna z niewielu marek na polskim rynku potrafi dotrzeć z atrakcyjną ofertą zarówno do szerokiego grona klientów indywidualnych, jak i do firm. Konsekwentne budowanie swojej pozycji na rynku flotowym za pomocą takich narzędzi jak atrakcyjne, bogato wyposażone modele o niskich kosztach utrzymania, wyspecjalizowana obsługa flotowa, atrakcyjne warunki finansowania, a nawet specjalistyczna sieć dealerska Toyota Professional, przyniosło efekty w postaci systematycznego zwiększania udziału w tej części rynku. Jest to widoczne od kilku miesięcy w wynikach sprzedaży, pomimo trudnych warunków spowodowanych pandemią. Sprzedaż flotowa odpowiada za 70% łącznej sprzedaży samochodów Toyoty w Polsce, dlatego bardzo dobre wyniki na tym rynku przyczyniły się do tego, że Toyota stała się w 2020 roku najpopularniejszą marką motoryzacyjną w kraju.

Wzrost sprzedaży do firm dzięki nowym modelom i hybrydom
W październiku sprzedaż Toyoty na rynku flotowym ponownie wzrosła. Firmy kupiły w ubiegłym miesiącu łącznie 4 970 samochodów Toyoty, czyli o 1 098 aut (+28%) więcej niż w tym samym okresie 2019 roku. Toyota jest drugą najczęściej wybieraną marką na rynku flotowym.

Najchętniej wybieranymi przez firmy modelami marki są Corolla, RAV4 i Yaris. W ubiegłym miesiącu sprzedaż Corolli na rynku flotowym wyniosła 1 845 aut. Drugie miejsce zajęło RAV4 z wynikiem 1 571 aut (+777 egz. vs 2019), zaś trzecie Yaris z wynikiem 1 430 aut (+606 egz. vs 2019).

Firmy coraz częściej sięgają po hybrydowe modele Toyoty. Hybrydy stanowiły 61,4% wszystkich samochodów Toyoty kupionych przez klientów flotowych. Przedsiębiorcy doceniają samochody hybrydowe za wyjątkowo wydajny napęd, niskie koszty użytkowania oraz nowoczesne technologie. W podejmowaniu decyzji pomaga także dobrze skonstruowana oferta dla firm oraz wysoka wartość rezydualna hybryd, która przekłada się na niższe raty w programach finansowania.

„Bardzo nas cieszy rosnące zainteresowanie firm naszymi modelami. Nowa Corolla stała się bardzo silnym graczem na rynku flotowym. Podobnie nowy Yaris szybko przekonał do siebie managerów flotowych i właścicieli firm swoją niespotykaną w segmencie B jakością, wydajnością napędu hybrydowego, zaawansowanymi technologiami i prestiżowym wyglądem. Pozycję Yarisa wzmacnia także to, że obok nowego modelu wciąż dostępny jest Yaris Classic w bardzo atrakcyjnych cenach. Ponadto modę na SUV-y i crossovery dobrze zagospodarowują modele RAV4 i Toyota C-HR” – powiedział Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager Toyota Motor Poland.

Toyota liderem rejestracji w Polsce dzięki wzrostom na rynku flotowym
Wyniki rejestracji nowych samochodów z października potwierdzają pozycję Toyoty jako lidera. Z wynikiem 5 998 zarejestrowanych samochodów marka zajmuje pierwsze miejsce i ma 15-procentowy udział rynku. Liczba rejestracji Toyoty jest o 2% wyższa rok do roku, przy spadku całego rynku o 15%.

Za wzrost wyników Toyoty w październiku w ogromnej mierze odpowiada sukces marki na rynku flotowym. Klienci flotowi odpowiadają za 70% całkowitej liczby rejestracji z wynikiem 4 184 auta. Wśród klientów indywidualnych Toyota zajmuje pierwsze miejsce z wynikiem 1 814 auta.

W ujęciu od początku roku Toyota również zajmuje pierwsze miejsce, po zarejestrowaniu 48 082 egzemplarzy. Jest to o 6% mniej niż od stycznia do października 2019 roku, jednak przy spadku całego rynku o 27% Toyota umocniła swoją pozycję, zwiększając udział w rynku do 14,3%.

Corolla i Yaris zdobywają rynek
W październiku najpopularniejszym modelem marki i drugim najczęściej rejestrowanym w kraju była Toyota Yaris z wynikiem 1 623 rejestracji. Corolla zanotowała 1 374 rejestracji, zaś RAV4 1 167 aut. W pierwszej dziesiątce znalazła się także Toyota C-HR z wynikiem 743 egzemplarzy. Najpopularniejszym samochodem segmentu A jest już tradycyjnie AYGO po zarejestrowaniu 445 samochodów.

Licząc od stycznia do października, kolejność zmienia się tylko nieznacznie. Najpopularniejszym modelem Toyoty w tym roku jest bardzo ceniona przez klientów flotowych Corolla (13 974 egz.), która zajmuje drugie miejsce w kraju. Tuż za Corollą znalazł się Yaris (12 132 egz.), na szóstym miejscu RAV4 (7 266 egz.), a na siódmym Toyota C-HR (6 787 egz.).

„Obecne czasy są wielkim wyzwaniem pod względem sprzedaży produktów i usług do firm. Wiele strategii, które z sukcesem funkcjonowały jeszcze do niedawna, wymagały zmian i adaptacji do nowych warunków. Tym bardziej cieszy nas zaufanie ze strony firm, które w tych trudnych czasach postawiły na naszą markę. Oprócz zamówień ze strony naszych stałych klientów rozpoczęliśmy także współpracę z wieloma nowymi podmiotami. Firmy doceniły tym samym stabilną pozycję Toyoty oraz fakt, że nasza sieć autoryzowanych dealerów zachowuje ciągłość operacji i prowadzi działalność w pełnym rygorze sanitarnym. Bardzo ważnym atutem Toyoty jest także dostępność samochodów – w naszym przypadku znakomita większość modeli dostępna jest od ręki dzięki doskonałemu planowaniu dostaw” – dodał Mirosław Sochacki.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?