Serial – fimowa wyprawa na Nordkapp hybrydową Toyotą RAV4

Nowy serial dokumentalny o wyprawie Arkadego Fiedlera na północny kraniec Europy hybrydową Toyotą RAV4 debiutuje dziś wieczorem na YouTube. Polski podróżnik pokonał w niezwykle trudnych zimowych warunkach 9500 km, zmagając się ze śniegiem, mrozem, silnym wiatrem i ciemnościami przez całą dobę. Relację z tej niesamowitej przygody, okraszoną wspaniałymi widokami zimowej Skandynawii, będzie można poznać w pięciu kolejnych odcinkach, publikowanych co tydzień na kanale Arkady Fiedler – PoDrodze.

Filmowa relacja z podróży
Toyota RAV4 to niezawodny, niezmordowany samochód, który świetnie się sprawdza na dalekich wyprawach. Hybrydowy SUV udowodnił to podczas podróży Arkadego Fiedlera daleko za koło podbiegunowe, na północny kraniec Europy. Podróż na Przylądek Północny trwała 22 dni i zakończyła się w styczniu tego roku. Fiedler pokonał w tym czasie 9 488 km przez Danię, Norwegię, Finlandię i Rosję, pośród śnieżnych zasp, mroźnego wiatru i w ciemnościach nocy polarnej. Całą trasę przejechał samochodem prosto z salonu, bez żadnych mechanicznych przeróbek czy tuningu. Korzystał przy tym z seryjnych opon zimowych, rezygnując z łańcuchów czy opon z kolcami, chętnie stosowanych zimą przez Norwegów.

Niemal rok temu, podczas trwania podróży Arctic Drive, przygody Fiedlera śledziło wielu fanów dalekich wypraw i samego podróżnika. Teraz pojawia się okazja, by bliżej zapoznać się z przebiegiem wyjazdu, zobaczyć na własne oczy, z jakimi warunkami przyszło się mierzyć polskiemu globtroterowi i podziwiać piękne, rzadko oglądane przez turystów widoki zimowej Skandynawii.

30 października na kanale YouTube Arkady Fiedler – PoDrodze zadebiutuje serial dokumentalny „Arctic Drive – 9500 kilometrów drogowej przygody”. Pierwszy odcinek pt. „Za koło podbiegunowe” zostanie opublikowany o godzinie 20:00. Następne odcinki będzie można oglądać w kolejne niedziele, począwszy od 8 listopada, od godziny 11:00. 

Hybrydowy towarzysz podróży
Toyota RAV4 Hybrid to samochód świetnie przygotowany na dalekie wyprawy, kręte drogi i trudne, zmienne warunki. Inteligentny, elektryczny napęd na cztery koła AWD-i, a także solidna, bardzo sztywna konstrukcja oparta na platformie TNGA i nisko położony środek ciężkości oraz pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense zapewniają stabilną, bezpieczną jazdę. Jednocześnie najpopularniejszy SUV na świecie to przestronne, komfortowe auto średniej wielkości, które świetnie się sprawdza zarówno do jazdy na co dzień, jak i do przygód z dala od cywilizacji. Jego bagażnik ma pojemność 580 l lub 1690 l po złożeniu kanapy, a dodatkowy sprzęt można zmieścić także w przyczepie o masie do 1650 kg. Samochód wyposażony w układ hybrydowy oparty na silniku benzynowym 2,5 l i dwóch silnikach elektrycznych oraz trzecim napędzającym tylną oś ma moc 222 KM i przyspiesza od 0 do 100 km w 8,1 s. Jego średnie zużycie paliwa mierzone w nowym standardzie WLTP wynosi od 5,6 l/100 km.

„Ekonomika jazdy hybrydowym RAV4 pozytywnie mnie zaskoczyła” – napisał Arkady Fiedler w relacji z podróży. – „W pełni zapakowane auto z bagażnikiem na dachu, zwiększającym zużycie paliwa o 2 litry, spaliło średnio 7,9 litrów na 100 kilometrów. W porównaniu do SUV-a napędzanego 2-litrowym silnikiem Diesla, który towarzyszył mi podczas podróży przez Azję – w podobnych warunkach wyprawowych, z podobnym załadunkiem i z tym samym bagażnikiem na dachu – RAV4 okazał się o całe 2 l/100 km bardziej oszczędny. Auto hybrydowe zdecydowanie poleciłbym wszystkim tym, którzy zastanawiają się nad oszczędnym SUV-em, ale boją się w pełni elektrycznego napędu. Hybryda zdecydowanie wygrywa z dieslem i autem benzynowym”.

Podróżnik z motoryzacyjną pasją
Arkady Paweł Fiedler jest pasjonatem podróży samochodowych, producentem filmów podróżniczych i autorem książek. Zorganizował wyprawy klasycznymi samochodami przez Afrykę i Azję, a także jako pierwszy człowiek w historii przejechał w 2018 roku kontynent afrykański z południa na północ samochodem elektrycznym bez żadnego wsparcia, korzystając wyłącznie z zastanej infrastruktury elektrycznej. Projekt ten został nominowany do nagrody TRAVELERY National Geographic. Autor książek „Maluchem przez Afrykę” i „Pod prąd. Elektrycznym autem przez Afrykę” jest wnukiem wybitnego pisarza i podróżnika Arkadego Adama Fiedlera, znanego z takich publikacji jak „Dywizjon 303”, „Orinoko” i „Kanada pachnąca żywicą”.

Serial „Arctic Drive – 9500 kilometrów drogowej przygody”
Odcinek 1 – „Za koło podbiegunowe” – premiera 30.10.20 godz. 20:00
Odcinek 2 – „Noc polarna” – premiera 8.11.20 godz. 11:00
Odcinek 3 – „Arktyczny szlak” – premiera 15.11.20 godz. 11:00
Odcinek 4 – „Na dalekiej północy” – premiera 22.11.20 godz. 11:00
Odcinek 5 – „W drugą stronę” – premiera 29.11.20 godz. 11:00

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?