Nowy Hyundai Tucson – układy napędowe

Oferując trzy opcje zelektryfikowanych układów napędowych i dwa silniki spalinowe wraz z czterema skrzyniami biegów, Tucson Nowej Generacji pasuje do każdego typu kierowcy. Z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym z 48-woltowym układem hybrydowym, pełną hybrydą i hybrydą plug-in, Tucson Nowej Generacji oferuje najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w segmencie kompaktowych SUV-ów. Oprócz zelektryfikowanych układów napędowych, nowy Tucson oferuje również szereg jednostek benzynowych i wysokoprężnych.

Tucson Nowej Generacji został opracowany z myślą o redukcji emisji spalin bez rezygnacji z przyjemności z jazdy. Wersja hybrydowa składa się z nowego silnika Smartstream o pojemności 1,6 litra T-GDI (z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny) oraz silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW oraz polimerowego akumulatora litowo-jonowo o pojemności 1,49 kWh. Występuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) i jest dostępny z napędem na dwa lub cztery koła. Jest to najmocniejszy system w gamie całkowicie nowego układu napędowego Tucsona, z łączną mocą 230 KM i momentem obrotowym 350 Nm, co oznacza, że ​​oferuje niską emisję spalin bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy.

Układ hybrydy 48-woltowej oferowany jest w trzech różnych wariantach mocy:
1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM i napędem na dwa koła
1.6 T-GDI Smartstream o mocy 180 KM i napędem na dwa lub cztery koła
1.6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM i napędem na dwa lub cztery koła

Hyundai połączył swoją wydajną i responsywną 48-woltową technologię hybrydową z 150-konnym silnikiem 1,6 T-GDI, który będzie dostępny z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Kolejną opcją jest 1,6-litrowy T-GDI o mocy 180 KM, który będzie oferowany z sześciobiegowym iMT z napędem na dwa koła, oraz 7DCT z napędem na cztery koła. Z układem hybrydowym 48V dostępny jest także 136-konny silnik 1.6 CRDi sparowany ze skrzynią 7DCT oraz napęd na cztery lub dwa koła.

Silnik benzynowy 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery lub dwa koła. Natomiast silnik Diesla 1.6 CRDi Smartstream o mocy 115 KM połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na dwa koła.
Silnik 1.6 T-GDI Smartstream będzie wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai. CVVD optymalizuje osiągi silnika i oszczędność paliwa, będąc jednocześnie przyjaznym dla środowiska. Technologia sterowania zaworami reguluje czas otwarcia i zamknięcia zaworu w zależności od warunków jazdy. Jest to jedyny system, który w zależności od warunków może zmienia
czas otwarcia zaworu podczas jazdy.
Klienci będą mogli wybrać również wersję hybrydową typu plug-in z silnikiem 1.6 T-GDI, której łączna moc układu napędowego wynosi 265 KM. Więcej szczegółów zostanie ujawnionych bliżej rynkowego debiutu, który nastąpi w 2021 roku.

inf Hyundai
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?