Mercedes-Benz dołączył teraz do Deklaracji klimatycznej

Mercedes-Benz dołączył teraz do Deklaracji klimatycznej i wspiera tę inicjatywę własną strategią Ambition2039.

Ola Källenius, prezes zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG:

„Mamy w Mercedes-Benz ambicję, aby transformacja mobilności stała się sukcesem. Dołączając do Deklaracji klimatycznej, budujemy nasz cel, jakim jest konsekwentne dążenie do bezemisyjnej mobilności i zrównoważonej produkcji pojazdów. Razem z Amazon, Global Optimism i innymi sygnatariuszami The Climate Pledge, zobowiązujemy się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2040 r. – dziesięć lat przed terminem wyznaczonym przez porozumienie paryskie. Cieszę się, że dzięki temu będziemy w stanie jeszcze bardziej przyspieszyć naszą ofensywę na rzecz zrównoważonego rozwoju”.

Jeff Bezos, założyciel i dyrektor generalny Amazona:

„Cieszymy się z odważnej i godnej prawdziwego lidera postawy, jaką wykazał Mercedes-Benz, podpisując się pod Deklaracją klimatyczną i zobowiązując się do ambitnych działań na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu. Potrzebujemy ciągłych innowacji i partnerstwa ze strony producentów samochodów, takich jak Mercedes-Benz, aby uwolnić od dwutlenku węgla sektor transportu i stawić czoła kryzysowi klimatycznemu. Zamówienie 1800 elektrycznych pojazdów dostawczych Mercedesa stanowi kolejny krok na naszej drodze do zbudowania najbardziej zrównoważonej floty transportowej na świecie. Będziemy działać szybko, aby jeszcze w tym roku wprowadzić te samochody na drogi”.

Rok temu Mercedes-Benz przedstawił inicjatywę Ambition2039, swoją strategię na rzecz mobilności neutralnej pod względem emisji CO2. W jej ramach pod lupę wzięto cały łańcuch wartości, od działu rozwoju po sieć dostawców, własną produkcję i elektryfikację pojazdów oraz dalej, aż po energię odnawialną w fazie użytkowania pojazdów elektrycznych. Stawiając sobie za cel stworzenie neutralnej pod względem emisji CO2 floty nowych samochodów za mniej niż 20 lat, firma wnosi istotny wkład w spowolnienie zmian klimatycznych. Już teraz Mercedes-Benz robi duże postępy w tym kierunku: do końca tego roku portfolio pojazdów będzie obejmować pięć modeli w pełni elektrycznych i ponad 20 hybryd typu plug-in.

Kluczową rolę na drodze do bezemisyjnej mobilności ma do odegrania produkcja pojazdów. Dlatego od 2022 r. własne fabryki samochodów osobowych i dostawczych Mercedes-Benz będą neutralne pod względem emisji CO2. Dotyczy to ponad 30 fabryk samochodów osobowych i dostawczych na całym świecie. Jednym z ważnych elementów jest produkcja baterii, która od 2022 r. na całym świecie będzie również neutralna pod względem emisji CO2.

Amazon zamówił ponad 1800 pojazdów elektrycznych od Mercedes-Benz Vans

• Amazon składa dotychczas największe zamówienie na pojazdy elektryczne Mercedes-Benz

• Zamówione pojazdy elektryczne rozpoczną dostawy do klientów w Europie jeszcze w 2020 roku

Stuttgart. Mercedes-Benz Vans i Amazon ogłaszają największe dotychczas zamówienie na elektryczne pojazdy Mercedes-Benz: ponad 1800 pojazdów eVito i eSprinter zostanie przekazanych w tym roku do użytku Amazon w całej Europie. Zamówienie obejmuje około 600 średniej wielkości vanów eVito i ponad 1200 dużych furgonów eSprinter.

– Bardzo się cieszę, że jeszcze bardziej zacieśniamy naszą wieloletnią współpracę z Amazon i współpracujemy nad przyszłością transportu z wykorzystaniem napędu elektrycznego – mówi Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans. – Dzięki eVito i eSprinterowi w naszym portfolio możemy zaoferować pojazdy elektryczne, które pod względem wyposażenia i zasięgu idealnie nadają się do wymagań branży kurierskiej, przesyłek ekspresowych i paczek w zakresie dostawy towarów tzw. ostatniego kilometra. Te samochody dowodzą, że połączenie lokalnej jazdy bezemisyjnej, przekonujących osiągów, komfortu i niskich kosztów eksploatacji jest realne.

Elektromobilność w dostawach tzw. ostatniego kilometra dynamicznie się rozwija. Motorem zmian jest w szczególności branża usług kurierskich, przesyłek ekspresowych i paczkowych (CEP). Rosnący handel internetowy i elastyczne usługi dostawcze w ostatnich latach nie tylko spowodowały wzrost ruchu w miastach, ale także doprowadziły do ​​zwiększenia liczby lokalnych bezemisyjnych przejazdów na obszarach zurbanizowanych. Zastosowaniu elektrycznych samochodów dostawczych w branży CEP sprzyja też charakter działalności: trasy planowane są z dużym wyprzedzeniem, można je kontrolować pod względem długości i odległości, a centra dystrybucyjne dostawców usług logistycznych znajdują się zazwyczaj na dość dużych terenach, które umożliwiają uruchomienie odpowiedniej infrastruktury ładowania.

Mercedes-Benz Vans i Amazon: od 2018 roku współpracują na rzecz nowoczesnej mobilności

Mercedes-Benz Vans i Amazon Logistics Germany wcześnie dostrzegły potencjał współpracy w dziedzinie mobilności elektrycznej i rozpoczęły ją w 2018 roku. Mercedes-Benz wraz z firmą Fahrzeug-Werke LUEG AG i innymi partnerami wyposażyli centrum dystrybucyjne Amazon w Bochum w Nadrenii Północnej-Westfalii w infrastrukturę do ładowania. Z kolei w lipcu 2020 r. powstała największa w Europie sieć infrastruktury ładowania, obejmująca łącznie 340 punktów ładowania na Amazon Delivery Station w Essen. Amazon i Mercedes-Benz współpracują też na wiele innych sposobów, również na arenie międzynarodowej.

Mobilność elektryczna Mercedes-Benz Vans: lokalnie bezemisyjni specjaliści w transporcie towarów i osób

Dzięki wprowadzeniu do portfolio eVito w 2018 i eSprintera w 2019 roku (dane dla rynku niemieckiego), Mercedes-Benz Vans odegrał ważną rolę w segmencie lokalnego bezemisyjnego transportu ładunków na obszarach miejskich. Umiejscowienie akumulatora pod podłogą zapewnia obydwu pojazdom obszerne wnętrze bez żadnych ograniczeń w przestrzeni ładunkowej, co jest szczególnie ważne w przypadku usług dostawczych. Z kolei Mercedes-Benz eVito Tourer (zużycie energii w cyklu mieszanym: 27,8 kWh / 100 km; Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g / km), dostępny teraz z silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym i zasięgiem 359 km, a także w pełni elektryczny EQV (zużycie energii w cyklu mieszanym: 28,2 kWh / 100 km; emisja CO2 łącznie: 0 g / km) przyczyniły się do rozwoju lokalnie bezemisyjnych przewozów osób. Obydwa modele doskonale się sprawdzają w transporcie gości hotelowych (shuttle), jako duże taksówki lub pojazdy firm oferujących przejazdy współdzielone. Portfolio lokalnie napędzanych elektrycznie pojazdów Mercedes-Benz Vans uzupełni najnowsza generacja Citana, który oprócz wersji z napędem tradycyjnym, będzie dostępny również w wersji elektrycznej.

Mercedes-Benz eSprinter: lokalnie bezemisyjny i z dużą przestrzenią ładunkową

eSprintery zamówione przez Amazon to furgony o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kilogramów z wysokim dachem. Silnik elektryczny napędza przednie koła i podobnie jak jednostka Diesla dostarcza moc maks. 85 kW z momentem obrotowym do 295 Nm. Klient kupujący eSprintera może wybrać jedną z dwóch pojemności baterii, w zależności od tego, czy priorytetowy jest większy zasięg, czy większa ładowność. Pojazdy produkowane dla Amazona są wyposażone w większy akumulator, a mianowicie o pojemności użytkowej wynoszącej 47 kWh (zainstalowana: 55 kWh), o zasięgu 150 km i maksymalnej ładowności 891 kilogramów. Elastyczność zapewnia zintegrowana funkcja szybkiego ładowania, która sprawia również, że przy odpowiedniej mocy prądu, akumulator można naładować od 10 procent do 80 procent pojemności w ciągu ok. 25 minut.

Ładowność 11 m³ można wykorzystać bez ograniczeń, ponieważ akumulatory są zamontowane pod podłogą. eSprinter dla Amazona zawiera najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, takie jak elektryczny hamulec postojowy, aktywny asystent hamowania, kamera cofania, asystent martwego pola, asystent bocznego wiatru i asystent koncentracji.

eSprinter to również pojazd elektryczny oferujący pełną łączność, ponieważ standardowo ma on wbudowany moduł LTE z kartą SIM. Dzięki temu można w pełni wykorzystać zalety usług łącznościowych dumożliwiajacych zdalne zarządzanie eVan. Usługa Mercedes PRO connect „e-Ładowanie” dostarcza ważnych informacji o ładowaniu eSprintera (poziom naładowania, koniec ładowania). Ponadto umożliwia wcześniejsze uruchomienie klimatyzacji, tak aby wnętrze miało przyjemną temperaturę jeszcze przed uruchomieniem pojazdu, dzięki czemu odbywa się to bez utraty zasięgu. eSprinter dla Amazon jest produkowany w fabryce Mercedes-Benz w Düsseldorfie.

Mercedes-Benz eVito: elastyczny w użytkowaniu miejskim

Naturalnym środowiskiem średniej wielkości vana eVito są obszary miejskie. eVito idealnie nadaje się również do lokalnie bezemisyjnych dostaw tzw. ostatniego kilometra. Użytkowa pojemność akumulatora 35 kWh (zainstalowana 41 kWh) zapewnia zasięg 150 km. Po sześciu godzinach ładowania pełny zasięg jest ponownie dostępny Napęd elektryczny ma moc maks. 85 kW i osiąga moment obrotowy do 295 Nm, a więc jest dostosowany do użytku miejskiego. Maksymalną prędkość można skonfigurować podczas zamawiania w zależności od zastosowania. Jeśli eVito jeździ głównie po drogach w centrum miasta – jak samochody dostawcze dla Amazona – maksymalna prędkość 80 km / h chroni rezerwy energii i zwiększa zasięg. Alternatywnie można skonfigurować maksymalną prędkość do 100 lub 120 km / h. Umieszczenie akumulatora w podwoziu zapewnia eVito przestronne wnętrze bez ograniczeń miejsca w części ładunkowej. Oprócz wersji furgonu do transportu towarów, eVito jest również dostępny jako Tourer (zużycie energii w cyklu mieszanym 27,8 kWh / 100 km, emisja CO2 0 g / km) 1, o zasięgu 359 km2,3 z funkcją szybkiego ładowania, do przewozu osób. Podobnie jak Vito, eVito jest produkowane w fabryce Mercedes-Benz Vitoria w Hiszpanii.

inf Mercedes

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?