Nowa Kia Sorento potrafi sama wjechać i wyjechać z parkingu

Sorento czwartej generacji będzie pierwszą Kia sprzedawaną w Europie z systemem RSPA, który ułatwia parkowanie dużego SUV-a w ciasnych miejscach postojowych. Zdalny asystent parkowania sprawia, że wysiadanie z auta i dostęp do kabiny są bezproblemowe, gdy samochód trzeba zaparkować w wąskiej luce między innymi pojazdami lub gdy inne auta zaparkują bardzo blisko Sorento. W Europie system RSPA jest dostępny do nowego Sorento napędzanego silnikiem Diesla.

W wypadku korzystania ze zdalnego asystenta parkowania kierowca oraz wszyscy pasażerowie muszą wysiąść z Sorento, aby ostatni etap parkowania wykonało ono automatycznie. Systemu RSPA można użyć również wówczas, gdy Sorento jest zaparkowane w ciasnym garażu, w którym nie można wygodnie otworzyć drzwi.

System RSPA jest sterowany zdalnie za pomocą kluczyka i umożliwia samodzielny wjazd lub wyjazd Sorento zarówno przodem, jak i tyłem z miejsca parkingowego. Przed wjazdem kierowca musi ustawić auto centralnie przed miejscem parkingowym. System kontroluje przyspieszanie, hamowanie i układ kierowniczy, aby wjechać samochodem w wolną przestrzeń lub umożliwić wyjazd z niej, jednocześnie monitorując otoczenie za pomocą czujników ultradźwiękowych.

Jeżeli Sorento wykryje ryzyko potencjalnej kolizji lub zagrożenie w postaci zbliżającego się samochodu, rowerzysty lub pieszego, automatycznie uruchomi hamulce i dokończy parkowanie dopiero wtedy, gdy tor jazdy będzie wolny.Technologie zwiększające bezpieczeństwo parkowania
W Sorento nowy system zdalnego parkowania jest oferowany wraz z szeregiem innych, które wspomagają kierowcę i zostały opracowane, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i komfort zarówno podczas parkowania, jak i opuszczania miejsc parkingowych. Należą do nich asystent unikania kolizji podczas parkowania (Parking Collision-Avoidance Assist Reverse – PCA-R) i asystent unikania kolizji podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA).System PCA-R, który zapobiega kolizji z pieszymi i przeszkodami podczas parkowania, działa przy prędkości poniżej 10 km/h i wykorzystuje kamerę cofania oraz czujniki ultradźwiękowe. Z kolei, system RCCA sprawia, że bezpieczniejszy jest wyjazd tyłem z garażu ​​na drogę czy cofanie z miejsc parkingowych, usytuowanych prostopadle do drogi.

 System korzysta z radaru do kontrolowania martwych punktów z boku i z tyłu Sorento, aby monitorować ruch pojazdów, które podczas cofania mogłyby przejeżdżać za nim. W wypadku obydwu systemów w pierwszej fazie ostrzegania kierowcy uruchamia się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, w drugiej – aby uniknąć kolizji – aktywowane są hamulce.

inf KIA

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?