Mazda MX30 – całkowicie elektryczna i nowa odsłona KODO

Styl Mazdy MX-30 zachowuje piękne, starannie wydobywane formy cechujące język projektowania Kodo. Jednocześnie, jest on silniej inspirowany koncepcją „Human Modern” – badania bardziej ekspresyjnego kierunku w projektowaniu, który odzwierciedla nowe, dopiero kształtujące się wartości i style życia.

Koncepcja „Human Modern” stała się źródłem wielu niepotykanych wcześniej kierunków projektowania. Nadwozie samochodu cechuje bezkompromisowa prostota mająca podkreślać piękno zwartej bryły. Z kolei drzwi typu freestyle i górna, przeszklona partia kabiny z mocnymi obramieniami nadają wnętrzu poczucie obszernej i jasnej przestrzeni.

Kabinę zaprojektowano tak, by zapewniać pasażerom wrażenie „otulenia otwartością”. Wśród elementów, które temu sprzyjają, są pływająca konsola środkowa oraz nietypowe materiały, mające maksymalnie ograniczać uciążliwość dla środowiska.

Mazda ma ambicję wzbogacać życie ludzi o radość czerpaną z posiadania i prowadzenia samochodu. Producent rozwija wizję samochodów harmonijnie współistniejących ze środowiskiem naturalnym Ziemi i ze społeczeństwem. Dlatego z przekonaniem podejmuje i rozwiązuje istniejące wyzwania oraz poszukuje nowych wyzwań w dziedzinie motoryzacji poprzez twórcze i perspektywiczne myślenie. Postawa ta stanowi trzon wizji Mazdy na przyszłość.

MX-30 wprowadza wśród modeli Mazdy nową technikę napędu elektrycznego, nazwaną e–Skyactiv. Dzięki maksymalnej mocy systemu wynoszącej 107 kW/145 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 270,9 Nm napędzana na przednie koła Mazda MX-30 może przyśpieszać od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy.

Przy zużyciu energii na poziomie 19 kWh/100 km (i emisjach CO2 0 g/km; wg normy WLTP w cyklu mieszanym)1, akumulator litowo-jonowy e-Skyactiv o pojemności 35,5 kWh zapewnia modelowi MX-30 zasięg 200 km w cyklu mieszanym (wg normy WLTP), co znacznie przekracza średnie dzienne zapotrzebowanie klientów europejskich, wynoszące 48 kilometrów.2

W ramach pogłębiania filozofii projektowania skupionej na człowieku, z której wyłoniły się takie nowe technologie, jak architektura Skyactiv-Vehicle, konstruktorzy zaadaptowali do nowego modelu wielokierunkowe struktury pierścieniowe i zastosowali elektryczny system e-GVC Plus (G-Vectoring Control Plus), by w pełni wykorzystać unikatowy charakter i własności pojazdu elektrycznego.

Dla modelu MX-30 Mazda opracowała własną, oryginalną koncepcję aktywnego pedału gazu. Jest to modyfikacja tradycyjnego pedału gazu, pozwalająca skrócić czas reakcji urządzenia na impuls. Ponadto, poprzez głośniki systemu audio emitowany jest dźwięk przyśpieszania, pomagający w percepcji przyrostu momentu obrotowego – rozwiązanie to ułatwia kierowcy dokładne panowanie nad prędkością pojazdu. MX-30 wyposażona jest także w łopatki przy kierownicy dla jeszcze pełniejszej satysfakcji z prowadzenia samochodu elektrycznego.

Działając wspólnie, systemy te mają na celu zapewniać pełną spójność reakcji pojazdu na impulsy i decyzje kierowcy, jednorodne i gładkie przejścia pomiędzy działającymi siłami przeciążeń poprzecznych i wzdłużnych oraz poprawiać zarówno zwinność, jak i stabilność jazdy na zakrętach, co w sumie składa się na jeszcze bardziej wyrafinowane przeżycia z prowadzenia każdej Mazdy.

inf Mazda

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?