Nowe MINI John Cooper Works Countryman

Jego żywiołowy charakter dojrzał na torze wyścigowym. Nowe MINI John Cooper Works Countryman (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,3–6,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 166‑156 g/km, dane wstępne) pokazuje teraz swoje zalety zarówno na drodze, jak i w terenie nieutwardzonym. Wyjątkowa moc jego czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem o mocy 225 kW (306 KM) przenoszona jest na jezdnię za pośrednictwem 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic i napędu na wszystkie koła ALL4 – połączenie, które gwarantuje ekstremalne osiągi na wszystkich drogach. Kompletny pakiet zapewniający niezwykłą przyjemność z jazdy, uzupełnia technologia układu jezdnego dostrojona na podstawie doświadczenia firmy John Cooper Works, zdobytego w motorsporcie. Zmodyfikowana stylistyka, dopracowane wyposażenie i dodatkowe opcje wyjątkowo intensywnie uwydatniają sportowy i ekskluzywny charakter nowego MINI John Cooper Works Countryman.

Moc silnika i wszechstronność: w obydwu tych dyscyplinach nowy czołowy samochód sportowy w kompaktowym segmencie Premium zajmuje pierwsze miejsce w programie modelowym brytyjskiej marki Premium MINI. Oferuje nieokiełznaną moc i dużo przestrzeni na czyste emocje wyścigowe podczas codziennej jazdy. Do tego dochodzą wyrazisty, dopracowany wygląd zewnętrzny i wysokiej jakości wnętrze wzbogacone świeżymi akcentami. Wprowadzenie na rynek nowego MINI John Cooper Works Countryman rozpocznie się w listopadzie 2020 r.

Czworo drzwi i duża klapa tylna, pięć siedzeń, wnętrze o zmiennym zastosowaniu i pojemność bagażnika z możliwością poszerzenia do 1390 l sprawiają, że nowe MINI John Cooper Works Countryman radzi sobie nie tylko z codziennymi zadaniami transportowymi w ruchu miejskim, ale spełnia także wymagania związane z komfortem na dłuższych trasach. Najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w seryjnym MINI, napęd na wszystkie koła z inteligentnym systemem sterowania i blokada mechanizmu różnicowego przednich kół zintegrowana z 8-stopniową skrzynią Steptronic zapewniają zawsze najwyższe osiągi.

Jednostka napędowa, wyposażona w specjalne modyfikacje silnika podstawowego, udoskonaloną technologię MINI TwinPower Turbo i niezależny układ chłodzenia, imponuje nie tylko mocą maksymalną rzędu 225 kW (306 KM), ale także maksymalnym momentem obrotowym rzędu 450 Nm. Silnik swobodnie dostarczający moc aż do górnych zakresów obciążenia, umożliwia nowemu MINI John Cooper Works Countryman przyspieszanie od zera do 100 km/h w 5,1 sekundy (dane wstępne). Przyspieszeniom towarzyszy niepowtarzalny dźwięk charakterystycznego dla tego modelu sportowego układu wydechowego. Wzrok przyciągają również końcówki rur wydechowych, których średnica została zwiększona do 95 milimetrów.

Aby zapewnić nie tylko typową dla tej marki zwinność, ale także wyjątkowo wysoką precyzję kierowania oraz prowadzenie, które można po mistrzowsku kontrolować nawet w bardzo dynamicznych sytuacjach na drodze, nowe MINI John Cooper Works Countryman posiada strukturę karoserii i punkty mocowania zawieszenia o zoptymalizowanej sztywności. Oprócz zmodyfikowanych komponentów charakterystycznych dla tego modelu, układ jezdny posiada także ulepszone, dzięki doświadczeniu zdobytemu w motorsporcie, dostrojenie resorowania i amortyzacji, kontroli stabilności jazdy DSC (Dynamic Stability Control) i elektromechanicznego układu kierowniczego. Nowe MINI John Cooper Works Countryman może być opcjonalnie wyposażone w adaptacyjny układ jezdny. Wyposażenie standardowe obejmuje sportowy układ hamulcowy z czterotłoczkowymi hamulcami tarczowymi z zaciskami stałymi na kołach przednich, jednotłoczkowymi hamulcami tarczowymi z zaciskami pływającymi na kołach tylnych oraz zaciskami hamulcowymi lakierowanymi w kolorze Chili Red, a także 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich marki John Cooper Works.

Do doskonałych osiągów tego wszechstronnego topowego samochodu sportowego przyczyniają się również zoptymalizowane pod kątem aerodynamicznym elementy zewnętrzne. Znakomity wygląd nowego MINI John Cooper Works Countryman podkreślono teraz w jeszcze większym stopniu poprzez przebudowę atrapy chłodnicy. Seryjne reflektory diodowe i lampy tylne także mają nową stylistykę. Z przodu jeszcze wyraźniej widoczna jest teraz wysokiej jakości technologia świateł, z tyłu natomiast przyciąga wzrok urzekająca stylistyka lamp Union Jack. Opcjonalnie dostępne są diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami drogowymi ze zmiennym rozkładem światła i funkcją matrycową. Nowością w ofercie są także lakiery metalizowane w kolorze White Silver i Sage Green oraz opcjonalne elementy zewnętrzne w kolorze Piano Black. W tej opcji obramowania reflektorów, lamp tylnych i atrapy chłodnicy oraz uchwyty drzwi i oznaczenie modelu na klapie bagażnika są polakierowane w błyszczącym kolorze czarnym, a nie w kolorze błyszczącego chromu.

Świeże akcenty pojawiły się także we wnętrzu. Sportowy charakter nowego MINI John Cooper Works Countryman łączy się teraz jeszcze bardziej z nowoczesną atmosferą premium. Nowością w programie wyposażenia dodatkowego jest cyfrowy wyświetlacz wskaźników za kierownicą o średnicy 5 cali. Opcjonalne wyposażenie Connected Media obejmuje również kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 8,8 cala w charakterystycznym centralnym zestawie wskaźników, który cechuje się teraz jeszcze wyższą jakością wykonania. W nowej wersji posiada on obramowanie i dotykowe panele sterowania z błyszczącymi powierzchniami w kolorze Piano Black.

Dzięki montowanej seryjnie w samochodzie karcie SIM nowe MINI John Cooper Works Countryman jest zawsze online. Umożliwia to korzystanie z licznych usług cyfrowych. Dzięki opcji MINI Navigation Plus dostępne są między dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, portal internetowy MINI Online oraz przygotowanie do Apple CarPlay.

Wartości zużycia paliwa, emisji CO2, zużycia energii i zasięgu są ustalane zgodnie z procedurą pomiarową określoną w rozporządzeniu (WE) 715/2007 w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu. Podane wartości dotyczą samochodów z wyposażeniem standardowym oferowanym w Niemczech, a zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół, opon oraz wyposażenia dodatkowego i mogą się zmienić w trakcie konfiguracji.

Wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.

Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.

inf BMW

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?