Volkswagen – przebudowa zakładu na potrzeby produkcji aut elektrycznych

Także w czasach pandemii marka Volkswagen konsekwentnie realizuje plan przebudowy fabryk pod kątem uruchomienia w nich produkcji samochodów elektrycznych. Rozpoczęły się prace w zakładzie w Emden, z którego taśm w 2022 roku zaczną zjeżdżać samochody napędzane energią elektryczną. Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen, powiedział: „Dzięki przekształceniu zakładu w Emden w miejsce produkcji aut elektrycznych Volkswagen przyspiesza dokonującą się właśnie zmianę systemową. W przebudowę fabryki zainwestujemy łącznie miliard euro. W ten sposób zakład w Emden stanie się jednym z ważniejszych filarów naszej strategii w dziedzinie aut elektrycznych”. Andreas Tostmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Produkcji i Logistyki, zauważa: „Zmieniamy zakład w Emden w jedną z najnowocześniejszych fabryk przemysłu samochodowego”.

Przewodniczący Rady Zakładowej Bernd Osterloh, podkreśla: „Załoga w Emden jest szczególnie związana ze swoim zakładem. Pokazały to kolejny raz ostatnie przesunięcia kadrowe. I dlatego jestem pewien, że Passat, Arteon i ID.4 staną się wielkim zespołowym sukcesem, bo to jest solidny zestaw dla solidnej fabryki”

Fabryka w Emden to pierwszy zakład w Dolnej Saksonii, który będzie na wielką skalę produkował samochody elektryczne. Od 2022 roku z jej taśm będzie zjeżdżać SUV ID.4, a później również inne modele zasilane energią elektryczną. Produkcja Passatów limuzyny i kombi, Arteona oraz jego nowej odmiany – Arteona Shooting Brake – będzie tu trwała jeszcze przez wiele lat podczas fazy przejściowej. Po zakończeniu ostatniego etapu przebudowy zdolności produkcyjne fabryki wyniosą do 300.000 elektrycznych aut rocznie.

Najważniejszym elementem przekształcania zakładu w miejsce produkcji aut elektrycznych jest wzniesienie nowej hali montażowej o powierzchni prawie 50.000 m2. Powiększone o 23.000 m2 zostaną także hale pras i montażu karoserii, zmodernizowana zostanie lakiernia, powstanie też nowa specjalna hala o powierzchni 6.000 m2, w której lakierować się będzie na czarno dachy samochodów – dwubarwne nadwozie to jeden ze znaków rozpoznawczych modeli z rodziny ID. Planuje się ponadto budowę nowego dużego magazynu oraz mniejszego, zautomatyzowanego magazynu mniejszych komponentów. Budowa wymienionych obiektów ma zakończyć się latem 2021 roku. „Przebudowujemy tę fabrykę nie przerywając produkcji” – mówi kierownik zakładu Uwe Schwartz. „Jesteśmy dumni, że staliśmy się pierwszym zakładem w Dolnej Saksonii, w którym będą wytwarzane zarówno samochody spalinowe, jak i elektryczne. To niezwykłe wyzwanie również dla załogi”. Przewodniczący Rady Zakładowej fabryki w Emden, Manfred Wulff, dodaje: „Plan przemyślany zarówno pod względem finansowym, jak i personalnym daje nam możliwość zaoferowania klientom z całego świata aut elektrycznych z Emden i pozwala w ten sposób odegrać ważną rolę – to dla nas jednocześnie zaszczyt i zobowiązanie”.

Pracownicy zakładu zostali przeszkoleni w zakresie produkcji samochodów elektrycznych już przy okazji montażu Passata GTE**. Od jesieni 2019 roku pracownicy fabryki w Emden przebywają w zakładzie w Zwickau, by uczestniczyć w montażu urządzeń oraz asystować podczas produkcji elektrycznego ID.3, a następnie wykorzystać zebrane doświadczenia u siebie w Emden. Taka taktyka będzie stopniowo wprowadzana we wszystkich obszarach produkcji. Ponadto, w najbliższych latach zostanie przeprowadzony wielki program szkoleń dla wszystkich pracowników. Jako pierwsze odbędzie się seminarium zatytułowane „Przesiadka do samochodów elektrycznych”, ostatnim etapem będą natomiast indywidualne szkolenia na tematy związane bezpośrednio z różnymi aspektami produkcji. W sumie, zanim ruszy produkcja aut elektrycznych odbędzie się ponad 60.000 dni szkoleniowych.

The Passat, Arteon and, from 2022, the fully electric compact SUV ID.4 will be produced at the Volkswagen plant in Emden.

Volkswagen zamierza osiągnąć pozycję globalnego lidera w zakresie samochodów elektrycznych; do 2025 roku marka chce wprowadzić na rynek ponad 20 modeli z wyłącznie elektrycznym napędem i w ten sposób przyczynić się do przełomu w tej dziedzinie. Modele ID.4 i ID.3*** to ważne, opracowane z myślą o realizacji postanowień klimatycznych Porozumienia Paryskiego, elementy strategii marki zakładającej osiągnięcie do 2050 roku neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Już w 2025 roku emisja CO2 przez samochody Volkswagena ma zmniejszyć się o jedną trzecią. Do 2024 roku marka przeznaczy na rozwój elektromobilności 11 miliardów euro i dokona przebudowy wielu zakładów. W Niemczech elektryczne modele koncernu Volkswagen będą powstawać w fabrykach w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie. Za granicą auta z napędem elektrycznym będą wytwarzane w Mlada Boleslav, Chattanooga, Foshan i w Anting.

* – ID.4: model studyjny zbliżony do seryjnego
** – Passat GTE: (NEDC) zużycie paliwa l/100 km: w cyklu mieszanym 1,5-1,4;
zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: w cyklu mieszanym 14,2-13,8;
emisja CO2 w cyklu mieszanym g/km: 34-32; klasa efektywności: A+
*** – ID.3: model studyjny zbliżony do seryjnego

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?