Kia Sorento w Polsce…

Sorento od zawsze stanowi podstawę oferty marki Kia na świecie – od czasu premiery w 2002 roku na świecie sprzedano ponad trzy miliony egzemplarzy tego modelu, z tego około 300.000 sztuk w Europie.

„Od 2003 do 2020 roku sprzedaliśmy w Polsce ponad 8.000 egzemplarzy Sorento trzech generacji. Ponad połowę tej liczby stanowi poprzedni model, który debiutował w 2015 roku. Od tego momentu do teraz sprzedaż SUV-ów klasy D w Polsce wzrosła o 250%, dlatego bardzo bezpiecznie zakładamy, że w ciągu najbliższych 5 lat model ten znajdzie w Polsce 6-7 tysięcy nabywców. Tylko przez 3 miesiące tego roku powinniśmy sprzedać ok. 400 sztuk nowego Sorento. W kolejnych latach może to być już 1.000, 1.200, a nawet 1.300 egzemplarzy.” – mówi Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska.

Blisko połowę sprzedaży w segmencie SUV-ów klasy D stanowią auta z silnikiem Diesla (48,2%). Udział wersji z silnikiem benzynowym wynosi 42,3%. Segment ten jest zdominowany przez modele klasy premium, które zajmują w nim aż 62%. 9 na 10 samochodów tej klasy jest sprzedawanych jako 5-osobowe. Nowe Sorento seryjnie jest oferowane jako 7-miejscowe, z fotelami trzeciego rzędu składanymi na płasko tworząc podłogę bagażnika. Kabina z miejscem dla 7 osób dotyczy również modelu hybrydowego i hybrydowego typu plug-in (dołączy do oferty już w 2021 roku), co jest nowością w tym segmencie. Po analizie wyposażenia standardowego oferowanego w wersjach otwierających cenniki nowe Sorento w wersji hybrydowej, mimo zdecydowanie większych rozmiarów niż najlepiej sprzedawany hybrydowy SUV w Polsce, jest od niego droższe o tylko 1.000 zł. 4/5 SUV-ów wielkości Sorento jest sprzedawanych jako auta z napędem na cztery koła. Kia oferuje go zarówno do wersji hybrydowej za dopłatą 9 tys. zł, jak i do modelu napędzanego silnikiem Diesla, w którym stanowi wyposażenie seryjne.

Bogate wyposażenie standardowe nowego Sorento obejmuje – między innymi – światła przednie i tylne w technologii LED, cyfrowe zegary z kolorowym ekranem o przekątnej 12,3” (Kia Supervision Cluster), 8-calowy ekran systemu multimedialnego, kamerę cofania, tuner DAB, interfejs Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym, automatyczną dwustrefową klimatyzację z filtrem cząstek PM 2,5 i automatycznym trybem oczyszczania powietrza w kabinie, aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz inteligentnym ogranicznikiem prędkości, asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu, asystenta hamowania z funkcją unikania kolizji podczas skrętu w lewo, 7 poduszek powietrznych (w tym centralną między fotelami), system powiadamiania ratunkowego e-call, system automatycznego hamowania po kolizji, system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, światła przeciwmgielne i do jazdy dziennej LED, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka z kierunkowskazami w technologii LED, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, skórzaną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów, wybór trybów jazdy miejskiej i terenowej, relingi dachowe i dojazdowe koło zapasowe.

W skład wyposażenia wersji limitowanej Prestige Line wchodzą – system Blind Spot View Monitor wyświetlający na zegarach podgląd martwego pola, Round View Camera – kamera 360°, Parking Collision Avoidance Assist – system monitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za pojazdem podczas cofania i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą, Head-up display, skórzana tapicerka Nappa, wentylowane przednie fotele, system audio BOSE z 12 głośnikami, elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego (w fotelu kierowcy 4-kierunkowa, w fotelu pasażera 2-kierunkowa), samopoziomujące tylne zawieszenie (bez użycia elektroniki, Nivomat), aluminiowe nakładki na pedały oraz ekskluzywna podsufitka w kolorze czarnym. Nowe Sorento napędzane 202-konnym silnikiem Diesla może ciągnąć hamowaną przyczepę o masie do 2500 kg, a 230-konne hybrydowe – do 1650 kg.


Nowa stylistyka Sorento – z ostrzejszymi liniami, stylowymi detalami i nowymi proporcjami, które optycznie wydłużają nadwozie – sprawia, że samochód prezentuje się dostojniej. Jeśli chodzi o design, równie atrakcyjna jest kabina, którą wykonano z materiałów wysokiej jakości i która oferuje dostęp do najnowocześniejszych systemów multimedialnych.Nowe Sorento jest pierwszym samochodem skonstruowanym w oparciu o nową platformę podłogową, przeznaczoną dla nowej generacji średniej wielkości SUV-ów marki Kia. Dzięki niej Sorento czwartej generacji dysponuje nie tylko większym nadwoziem, które zapewnia przestronniejsze wnętrze i większy bagażnik, ale jest również jednym z najbardziej wszechstronnych i przestronnych SUV-ów dostępnych z trzema rzędami siedzeń.

Co więcej, nowa platforma podłogowa umożliwia zastosowanie nowych zelektryfikowanych układów napędowych bez uszczerbku na przestrzeni w kabinie. Po raz pierwszy w historii Sorento jest oferowane jako hybryda, a w przyszłości pojawi się również w wersji hybrydowej typu plug-in. Nowy model oferuje większą oszczędność paliwa, niższą emisję spalin i większą wydajność niż jego poprzednicy.

Nowe Sorento jest najnowocześniejszym samochodem w historii marki Kia nie tylko za sprawą zaawansowanej łączności ze światem zewnętrznym, ale również dzięki systemom wspomagającym kierowcę i multimedialnym. Dwa intuicyjne pod względem obsługi wyświetlacze oferują zaawansowaną grafikę, nowe funkcje i łączność ze smartfonem.

inf KIA

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?