Luksusowa klasa Mercedes-Benz: nowy początek…

Mercedes-Benz Klasa E Limuzyna i Kombi – ze sportowo „doszlifowaną” stylizacją oraz nowymi seryjnymi reflektorami LED o smuklejszym kształcie. Wyposażone w znacznie ulepszony system MBUX (Mercedes-Benz User Experience) i wzbogaconą gamę programów systemu kontroli komfortu ENERGIZING. Nową Klasę E można już zamawiać w polskich salonach Mercedes-Benz, a ceny startują od 183 799 zł

Nowa Klasa E otrzymała zaktualizowaną listę systemów wspomagających bezpieczeństwo oraz komfort. Ich celem jest kooperacyjne wsparcie kierowcy, skutkujące szczególnie wysokim poziomem czynnego bezpieczeństwa: samochód może zareagować nawet wtedy, gdy kierowca nie jest w stanie. Funkcja wykrywania dłoni na kierownicy Klasy E działa teraz pojemnościowo, zwiększając intuicyjność obsługi podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym. Aby kierowca mógł sygnalizować systemom wspomagającym, że nadal ma kontrolę nad pojazdem, nie musi już wykonywać lekkich ruchów kierownicą – wystarczy, że po prostu trzyma dłonie na wieńcu, który wyposażono w odpowiednie czujniki.

Klasa E standardowo wyposażona jest w Aktywny asystent hamowania (Active Brake Assist), który w wielu sytuacjach może wykorzystać autonomiczne hamowanie, aby zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki. Przy prędkościach typowych podczas jazdy w mieście, w zależności od sytuacji, układ może też inicjować hamowanie w przypadku wykrycia stojących pojazdów i przechodzących pieszych, a nawet zapobiegać kolizjom. Obecnie, w ramach pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy, interwencja jest możliwa również przy skręcaniu połączonym z przecinaniem przeciwległego pasa.

Mercedes-Benz E-Klasse Limousine, 2020, Outdoor, Exterieur: mojavesilber metallic, AMG-Line
Mercedes-Benz E-Class Sedan, 2020, Outdoor, exterior: mojave silver metallic, AMG line

Na życzenie pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy można uzupełnić o szereg innych funkcji wspomagających z rodziny Intelligent Drive. Obejmują one Aktywnego asystenta ograniczeń prędkości (Active Speed Limit Assist), który na podstawie danych nawigacji i informacji pochodzących od Asystenta znaków drogowych (Traffic Sign Assist) może reagować na zmiany ograniczenia prędkości. Zakres jego pracy obejmuje także dostosowanie prędkości do przebiegu trasy – z uwzględnieniem zakrętów, rond, punktów poboru opłat i skrzyżowań typu „T”, a także zjazdów z autostrady lub drogi ekspresowej. Gdy kierowca uruchomi Aktywnego asystenta odległości DISTRONIC (Active Distance Assist DISTRONIC) z funkcją dostosowania prędkości do trasy, Klasa E potrafi nawet reagować na bieżące informacje o ruchu drogowym. Podczas jazdy w korku na autostradzie Aktywny asystent zatrzymania i ruszania (Active Stop-and-Go Assist) jest w stanie w dużej mierze przejąć zadania związane z utrzymaniem pasa ruchu oraz bezpiecznej odległości od innych aut przy prędkościach do około 60 km/h. Silnik może automatycznie ponownie uruchomić się w ciągu 1 min po zatrzymaniu. Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) na drogach wielopasmowych może wspierać kierowcę poprzez funkcję tworzenia korytarza życia, która powoduje zjechanie do krawędzi pasa. Na autostradach, przy prędkościach poniżej 60 km/h, samochód stosuje się do wykrytych oznaczeń pasów i wykorzystuje „inteligencję roju” (inaczej rozproszoną) do ustalenia swojej pozycji względem sąsiadujących pojazdów. Jeśli takowe nie zostaną wykryte, Klasa E śledzi ruch poprzedzającego pojazdu.

Najnowsza generacja systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience)

Standardowo Klasa E wyposażona jest w dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25” (26 cm) – ustawione obok siebie, tak aby uzyskać efekt szerokoekranowy. Opcjonalnie dostępne są dwa ekrany 12,3” (31,2 cm). Grafika o wysokiej jakości wizualnej łączy znakomitą czytelność i atrakcyjność formy, a jednocześnie podkreśla intuicyjny charakter struktury menu, które można teraz obsługiwać także poprzez dotykową matrycę centralnego wyświetlacza.

Unikalną cechą system operacyjnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest zdolność uczenia się – to zasługa sztucznej inteligencji. Dzięki funkcjom predykcyjnym MBUX może przewidzieć, co użytkownik zamierza zrobić w następnej kolejności. Na przykład każdy, kto wracając we wtorek z pracy, często dzwoni do konkretnej osoby, właśnie w tym dniu tygodnia otrzyma na ekranie sugestię z wybraniem danego numeru telefonu. Na uwagę zasługuje również wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości do wyświetlania wskazówek nawigacji – obraz wideo otoczenia zostaje automatycznie wzbogacony o przydatne informacje, takie jak strzałki czy numery domów. System pomaga również podczas postoju na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną: jeśli Klasa E jest pierwszym samochodem na światłach, na ekranie wyświetla się widok sygnalizatora. Nie ma już więc potrzeby „wyglądania” przez szybę, gdy nie widać aktualnego światła. Z kolei opcjonalny Asystent wnętrza MBUX pozwala na intuicyjną obsługę różnych funkcji poprzez rozpoznawanie ruchu dłoni.

Kontrola komfortu ENERGIZING scala różne systemy samochodu z zakresu komfortu i wykorzystuje oprawę muzyczną oraz oświetleniową, a także funkcje masażu i ogrzewania lub wentylacji do stworzenia konkretnej atmosfery we wnętrzu. Cel: zadbanie o samopoczucie podróżujących nawet podczas wymagających lub monotonnych podróży. Nowością jest trener ENERGIZING COACH, który bazuje na inteligentnym algorytmie i zaleca określony program w zależności od sytuacji i użytkownika. Jeśli ten korzysta z urządzenia ubieralnego firmy Garmin®, dokładność zaleceń jest optymalizowania z uwzględnieniem osobistych parametrów, takich jak poziom stresu lub jakość snu. W hybrydach plug-in (Limuzyna i Kombi) debiutuje program „drzemki” (PowerNap), który przydaje się podczas przerwy w podróży albo w trakcie ładowania akumulatora na trasie. Program składa się z trzech faz – zasypiania, snu oraz budzenia się – i może poprawić wydajność kierowcy, zapewniając mu „zastrzyk” nowej energii.

URBAN GUARD chroni pojazd przed wandalami i przestępcami

Dla Klasy E dostępne są pakiety opcji ochrony pojazdu URBAN GUARD i URBAN GUARD Plus. URBAN GUARD składa się z antykradzieżowego systemu alarmowego, zabezpieczenia przed odholowaniem z wizualnym i dźwiękowym ostrzeżeniem w przypadku wykrycia zmiany położenia pojazdu, a także z syreny alarmowej, systemu monitorowania wnętrza oraz wstępnej instalacji układu wykrywającego kradzież i szkody parkingowe. URBAN GUARD Plus uzupełnia te elementy o możliwość wskazania lokalizacji skradzionego samochodu.

Przegląd wersji Klasy E Limuzyna, Kombi i All-Terrain z silnikami wysokoprężnymi, które można zamawiać już w salonach Mercedes-Benz*:

    E 220 d E 220 d 4MATIC E 400 d 4MATIC
Silnik typ/liczba i układ cyl. OM 654R4 OM 654R4 OM 656R6
Pojemność skokowa ccm 1950 1950 2939
Moc maks. kW/ KM 143/194 143/194 243/330
Przy obr./min 3800 3800 3600-4200
Maksymalny moment obr. Nm 400 400 700
Przy obr./min 1600-2800 1600-2800 1200-3200
Zużycie paliwa w cyklu łączonym l/100 km 4,7-4,9

(4,9-5,1)

5,1-5,4

(5,3-5,7)

[5,8-5,9]
6,1-6,4

(6,3-6,6)

[6,6-6,7]
Emisje CO2 w cyklu łączonym g/km 123-130

(128-135)

134-141

(140-149)

[153-156]
161-168

(166-174)

[174-177]
Przyspieszenie 0-100 km/h s 7,3

(7,7)

7,5

(7,8)

[8,0]
4,9

(5,1)

[5,4]
Prędkość maksymalna km/h 240

(235)

239

(233)

[231]
250

(250)

[250]
Ceny od* 230 959 242 959 313 700

* w nawiasach – dane dla Kombi, w nawiasach kwadratowych – dla All-Terrain

* ceny dla Limuzyny

Przegląd wersji Klasy E Limuzyna, Kombi i All-Terrain z silnikami benzynowymi, które można zamawiać już w salonach Mercedes-Benz*:

    E 200 E 200 4MATIC E 300 E 450 4MATIC E 53 4MATIC+
Silnik typ/liczba i układ cyl. M 264R4 M 264R4 M 264R4 M 256R6 M 256R6
Pojemność skokowa ccm 1991 1991 1991 2999 2999
Moc maks. kW/ KM 145/197 145/197 190/258 270/367 320/435
przy obr./min 5500-6100 5500-6100 5500-6100 5500-6100 5500-6100
Elektryfikacja   RSG RSG RSG ISG ISG
Dodatkowa moc (EQ Boost) kW/KM 10/14 10/14 10/14 16/22 16/22
Maksymalny moment obr. Nm 320 320 370 500 520
przy obr./min 1650-4000 1650-4000 1650-4000 1600-4000 1800-5800
Dodatkowy mom. obr. (EQ Boost)   160 160 160 250 250
Zużycie paliwa w cyklu łączonym l/100 km 6,6-6,9

(6,9-7,3)

7,0-7,3

(7,2-7,6)

6,6-7,1

(6,9-7,4)

 

7,9-8,3

(8,1-8,7)

[8,5-8,6]
8,5-8,8

(8,7-9,0)

Emisje CO2 w cyklu łączonym g/km 151-158

(158-168)

159-168

(166-175)

151-162

(158-168)

181-187

(187-198)

[194-197]
194-200

(200-207)

Przyspieszenie 0-100 km/h s 7,5

(7,8)

7,6

(7,9)

6,2

(6,3)

5,0

(5,2)

[5,4]
4,5

(4,6)

Prędkość maksymalna km/h 240

231

232

(225)

250

(250)

 

250

(250)

[250]
250

(250)

Ceny od* 212 800 224 800 241 500 313 500 389 900

* w nawiasach – dane dla Kombi, w nawiasach kwadratowych – dla All-Terrain

* ceny dla Limuzyny

Przegląd wersji Klasy E Limuzyna i Kombi z hybrydowymi napędami plug-in, które można zamawiać już w salonach Mercedes-Benz*:

    E 300 e 4MATIC E 300 de E 300 de 4MATIC
Engine typ/liczba i układ cyl. M 274R4 OM 654R4 OM 654R4
Pojemność skokowa ccm 1991 1950 1950
Moc maks. silnika spalinowego kW/KM 155/211 143/194 143/194
przy przy 5500 3800 3800
Maks. moment obr. silnika spal. Nm 350 400 400
przy obr./min 1200-4000 1600-2800 1600-2800
Moc silnika elektrycznego kW 90 90 90
Moment obr. silnika elektr. Nm 440 440 440
Moc systemowa kW/hp 235/320 225/306 225/306
Systemowy moment obr. Nm 700 700 700
Przyspieszenie 0-100 km/h s 5,8 5,9 (6,0) 5,9 (6,0)
Prędkość maksymalna km/h 245 250 (250) 235 (230)
Ważone zużycie paliwa l/100 km 1,9 1,4 (1,6) 1,6 (1,7)
Ważone emisje CO2 g/km 44 38 (42) 42 (44)
Ważone zużycie energii kWh/100 km 15,9 15.5 (16,1) 16.6 (16,6)
Zasięg w trybie elektryczny (NEDC) km 54 59 (55) 54 (52)
Zasięg w trybie elektryczny (WLTP) km 46-49 50-53

(48-50)

46-49

(45-47)

Ceny od*

268 000

267 000

279 000

* w nawiasach – dane dla Kombi

* ceny dla Limuzyny

Uwaga: dane zużycia paliwa i emisji to zmierzone „wartości CO2 NEDC”, zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Na ich podsatwie obliczono wartości zużycia paliwa. Więcej informacji na temat oferowanych pojazdów, w tym wartości WLTP, dla każdego kraju można znaleźć na stronie www.mercedes-benz.com.

Link do konfiguratora nowej Klasy E Limuzyna

Link do konfiguratora nowej Klasy E Kombi

Link do konfiguratora nowej Klasy E All-Terrain

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?