Jak działa Hybryda w Suzuki

Suzuki wprowadziło do polskich salonów modele Vitara Hybrid, SX4 S-CROSS Hybrid i Swift Sport Hybrid z układem mild hybrid 48V SHVS. Rozwiązanie współpracuje w unowocześnionym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) i zapewnia dynamiczne osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa.

Układ mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

Dostępne w salonach są egzemplarze Vitary Hybrid i SX4 S-CROSS Hybrid i Swift Sport Hybrid.

Najważniejsze informacje techniczne:

Zmodernizowany silnik 1.4 BOOSTERJET(K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS
Nowy silnik połączony z układem 48V SHVS w modelach Vitara Hybrid, SX4 S- CROSS Hybrid, Swift Sport Hybrid zużywa mniej paliwa o 16%*, 15%* i 8%* niż w wersjach z silnikiem K14C.

*Dane w oparciu o metodę pomiarową WLTP.

Uzupełnianie momentu obrotowego
Gdy potrzebne jest rozwinięcie maksymalnej siły napędowej, urządzenie ISG działające jako silnik elektryczny generuje dodatkowy moment obrotowy. Dzięki temu zapewnia natychmiastową reakcję już przy niskim zakresie obrotów, kompensując opóźnienie powstałe pomiędzy otwarciem przepustnicy a reakcją silnika.

Kompensowanie momentu obrotowego
Podczas jazdy z niską prędkością obrotową silnika spalinowego, moment obrotowy jest kompensowany przez urządzenie ISG działające jako silnik elektryczny. Dzięki temu poprawia się płynność jazdy i zmniejsza zużycie paliwa.

Wspomaganie biegu jałowego
Po wciśnięciu pedału sprzęgła urządzenie ISG utrzymuje podwyższoną prędkość obrotową silnika spalinowego powyżej biegu jałowego, bez konieczności dawkowania paliwa, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?