Mocny i wyróżniający się styl – Next Gen e-Van firmy PEUGEOT

Wierny strategii marki „Power Of Choice”, nowy PEUGEOT e-Expert zachowuje muskularny styl wersji spalinowych, uzupełniony o kilka charakterystycznych cech.

Na zewnątrz :

  • połyskujące logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia, z przodu i z tyłu pojazdu, dostępne z opcją pakiet Look
  • gniazdo ładowania na lewym przednim błotniku,
  • dodatkowy grill w przednim zderzaku,
  • emblemat „e-Ekspert” z tyłu.

Wewnątrz:

  • zestaw analogowych wskaźników z kolorowym wyświetlaczem dostosowanych do obsługi pojazdu elektrycznego,
  • specjalna grafika na centralnym ekranie dotykowym w nawigacji TomTom Traffic 3D, która pokazuje dostępne punkty ładowania oraz pozostały zasięg w zależności od stopnia naładowania akumulatora,
  • nowy przełącznik „e-Toggle” sterujący przekładnią automatyczną,
  • przełącznik wyboru trybu jazdy: Eco, Normal lub Power,
  • elektryczny hamulec postojowy.

Pełna e-wolucja kokpitu:

Z punktu widzenia kierowcy, konsola środkowa została tak zaprojektowana, aby pomieścić:

  • nowe sterowanie skrzynią biegów typu „e-Toggle” – ergonomiczne i idealnie zintegrowane – pozwalające wybierać funkcje Park/Reverse/Neutral/Drive oraz Break,
  • przełącznik wyboru trzech trybów jazdy,
  • górny schowek.

Nowy PEUGEOT e-Expert oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem:

  • Eco (60 kW, 190 Nm): maksymalizuje zasięg,
  • Normal (80 kW, 210 Nm): optymalny podczas codziennego użytku,
  • Power (100 kW, 260 Nm): optymalizuje wydajność podczas transportu ciężkich ładunków.

Funkcja „Brake” ma dwa tryby hamowania silnikiem umożliwiające ładowanie akumulatora podczas zwalniania:

  • umiarkowany – zapewniający doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
  • wzmocniony – (dostępny po wybraniu sterownikiem skrzyni biegów pozycji B hamulca) zapewniający zwiększone hamowanie silnikiem, kontrolowane pedałem gazu.

Wszystkie wersje nowego PEUGEOT e-Experta są wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, co jest nowością w tym modelu. Zautomatyzowana obsługa hamulca nie tylko zwiększa ilość miejsca na podłodze, ale także zapewnia komfort i spokój podczas codziennej jazdy. Dodatkowo na obudowie dźwigni elektrycznego hamulca postojowego zamontowana jest boczna siatka na drobne przedmioty.

Zestaw zegarów przekazuje wszystkie informacje niezbędne do prawidłowej obsługi pojazdu elektrycznego:

  • zużycie energii do napędu pojazdu (ECO – optymalizacja energii lub POWER – moc maksymalna) lub stopień odzyskiwania energii (CHARGE),
  • zużycie energii przez urządzenia zapewniające komfort cieplny (ogrzewanie, klimatyzacja),
  • poziom naładowania akumulatora,
  • widoczne na kolorowym wyświetlaczu informacje o przepływie energii, ładowaniu (bieżącym lub zaprogramowanym na później), pozostałym zasięgu oraz dane z komputera pokładowego.

W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się ekran dotykowy z nawigacją 3D połączony z usługą TomTom Traffic, na którym za pomocą specjalnego przycisku można przejść do menu „Electric” i wybrać jedną z następujących funkcji:

  • „Flow”, aby wyświetlić przepływ energii w czasie rzeczywistym,
  • „Statystyki”, aby wyświetlić statystyki zużycia,
  • „Ładowanie”, które pozwala na zaprogramowanie ładowania.

Ponadto można przeglądać punkty ładowania dostępne w ramach pozostałego zasięgu wraz z odległościami, a także ustawić czas wstępnego ogrzewania lub chłodzenia przedziału pasażerskiego.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?