Peugeot wprowadza napęd 4×4 firmy Dangel

System napędu firmy Dangel – lidera w dziedzinie systemów napędu na cztery koła – reguluje w sposób ciągły przenoszenie momentu obrotowego na wszystkie koła. W przypadku utraty przyczepności kół przednich, część momentu obrotowego zostaje przekazana, za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego, do kół tylnych, przystosowując się w ten sposób do większości sytuacji drogowych. Skuteczny na drogach wyboistych, bezpieczny w warunkach zimowych, napęd 4×4 pozwala pojazdowi nie zatrzymywać się przed żadną przeszkodą.

Napęd na cztery koła Dangel korzysta ze sprawdzonych elementów mechanicznych, docenianych ze względu na ich skuteczność, bez zastosowania elektroniki. Dzięki temu napęd 4×4 oferuje wspaniałe osiągi na każdego rodzaju nawierzchni, gwarantując bezpieczeństwo i stabilność jazdy w sytuacjach ekstremalnych.

System 4×4 firmy Dangel jest systemem automatycznym, a więc nie wymaga uruchamiania przez kierowcę. Jeśli przyczepność kół do nawierzchni jest dobra, napęd Dangel używa napędu tylko na przednie koła. W przypadku trudniejszych warunków drogowych system dostosowuje zakres użycia napędu 4×4 do potrzeb wynikających z rodzaju nawierzchni, optymalizując w ten sposób zużycie paliwa.

Nowością jest możliwość ręcznego wyłączenia napędu 4×4 i przejście na klasyczny napęd na przednią oś w celu dalszej oszczędności paliwa i zmniejszenia emisji CO2.

Napęd 4×4 Dangel działa niezależnie od zachowania kierowcy na drodze. Dzięki temu ryzyko jego uszkodzenia jest ograniczone do minimum, w przeciwieństwie do większości napędów innych producentów.

  • Napęd 4×4 można ręcznie rozłączyć w sytuacji kiedy nie jest potrzebny. Powoduje to fizyczne rozłączenie napędu na tylną oś. W takim przypadku mamy klasyczny napęd na przednią oś 4×2, czego rezultatem jest oszczędność paliwa oraz ograniczenie emisji CO2

  • Użycie napędu 4×4 jest możliwe na dowolnej nawierzchni. Po przełączeniu napędu w pozycję 4WD nastąpi elektrohydrauliczne zesprzęglenie tylnej osi za pomocą sprzęgła wiskotycznego. Napęd będzie działał do momentu ręcznego wyłączenia napędu bądź do zgaszenia silnika.

Samochód przy normalnej przyczepności działa w systemie napędu 4×2 (napęd na przednią oś). W momencie utraty przyczepności system automatycznie przełącza się na tryb 4×4 (dołącza tylną oś).

  • W czasie działania napędu 4×4 aktywny jest również system ESP, równomiernie rozdzielający napęd pomiędzy przednią i tylną oś.

  • Napęd 4×4 można opcjonalnie wyposażyć w blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Opcja ta jest bardzo przydatna w bardzo trudnym terenie i możliwa do użycia tylko do prędkości 25-30 km/h. Powyżej tej prędkości nie można systemu włączyć i również powyżej tej prędkości system automatycznie się rozłączy.

W odróżnieniu od pozostałych napędów 4×4 z taką funkcją dostępnych na rynku, można ją włączać i wyłączać w czasie jazdy. Dodatkowo kierowca nie musi pamiętać, żeby ją wyłączyć na drogach o dobrej przyczepności, ponieważ zrobi to za niego układ Dangel.

Gama modeli PEUGEOT z napędem 4×4 firmy Dangel

Napęd 4×4 Dangel jest dostępny w szerokiej gamie modeli PEUGEOT:

  • Partner (wersja dostawcza furgon w tym również 5-miejscowy) z silnikiem BlueHDi 130 KM i ręczną skrzynią biegów (wersja BlueHDi 100 KM jest w przygotowaniu)

  • Expert (wersja dostawcza furgon, osobowy brygadowy 5-6 miejsc) z silnikami 2.0 BlueHDi 120 KM i 150 KM z ręczną skrzynią biegów

  • Boxer wersje dostawcze z homologacją N1 (furgon, podwozie, platforma) w wersjach 330, 333, 335 i 435 oraz z silnikami BlueHDi 140 KM i 165 KM z ręczną skrzynią biegów

  • Traveller z silnikiem 2.0 BlueHDi 150 KM z ręczną skrzynią biegów

Historia firmy Dangel

Firma Dangel, założona przez Henry Dangela, powstała w 1980 roku w miejscowości Sentheim we francuskiej Alzacji. Początkowo, w latach sześćdziesiątych, Henry Dangel projektował i budował samochody sportowe z napędem 4×4. W 1979 roku zaprojektował pierwszy napęd do popularnego modelu Peugeot 504 i od razu zyskał uznanie dyrekcji marki. Od początku najwyższym priorytetem była jakość i powtarzalność, dlatego wszystkie działy (konstrukcyjny, produkcyjny, kontroli jakości, posprzedażny i handlowy) skupione są w jednym miejscu czyli w głównej siedzibie firmy, która mieści się w malowniczo położonym alzackim miasteczku (niedaleko fabryki PEUGEOT w Miluzie). Zajmuje 27.000 metrów kwadratowych, zatrudnia 135 pracowników, a jej roczna zdolność adaptacji samochodów wynosi 5.000 sztuk.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?