Elektryzujący Mustang tym razem elektryczny

Ford Mustang zawsze elektryzował wielbicieli motoryzacji. Sylwetka o charakterystycznym zarysie, ogromne silniki i emblemat pędzącego, dzikiego konia, to cechy które stały się już legendą motoryzacji. Teraz szykuje się jednak kolejny przełom… Mustang Elektryczny.

Samochód Ford Mustang Mach-E jest jednak nieco inny niż klasyczne Coupé. Po prawdzie to linia dachu, zarys grila ze znaczkiem pędzącego rumaka, zarys tylnej partii oraz tylne lampy z trzema liniami świetlnymi są elementami przypominającymi klasycznego Mustanga. W rzeczywistości Ford Mustang Mach-E to jednak wersja typu SUV o długości 4712 mm, szerokości 1881 mm i wysokości 1597 mm (klasyczne Mustang ma odpowiednio – 4894/1916/1394, jego test możesz zobaczyć TUTAJ).

Oczywiście pojazd jest wersją czterodrzwiową, ale tylna klamka tak jest ukryta, że tylne drzwi nie są elementem zakłócającym styl modelu. Zresztą także klamka w przednich drzwiach jest ukryta i samochód sprawia wrażenie jednolitej bryły.

Najważniejsze jednak, że jest to samochód elektryczny. Dzięki temu uzyskujemy nie tylko ekologiczną eksploatację, ale także… dodatkowy bagażnik o pojemności 100 litrów w przedniej części samochodu. Dzięki temu, bagażnik za tylnymi fotelami wynoszący 402 litry (po złożeniu siedzeń mający 1420 litrów) otrzymał “małego brata”, utworzonego wskutek btaku zabudowy ogromnym silnikiem.

Dwa napędy, cztery silniki, dwa zasięgi..

Ford Mustang Mach-E może być wyposażony w napęd tylnej osi lub napęd na wszystkie koła. Dwa rodzaje układu baterii oraz układy napędowe o dwóch mocach.

W przypadku baterii są to

  • oferowany w standardzie układ 288 cel litowo jonowych o łącznej pojemności 75 kWh, który wg norm WLTP pozwala na przejazd 450 km (napęd tył) i 420 km (napęd 4WD)

  • oferowany opcjonalnie układ 376 cel o pojemności 99 kWh, który gwarantuje przejazd 600 km (napęd na tył) i 540 (układ AWD), a w przypadku silnika o mocy 465 KM zapewni przejazd 500 km

Silniki oferowane w modelu to:

  • wersja z napędem na oś tylną – dla baterii standardowej 258 KM oraz 285 KM dla baterii większej

  • wersja 4WD – dla baterii standardowej 258 KM oraz 337 KM dla baterii większej

  • wersja GT – planowana w połowie 2021 – 4WD, większa bateria i moc 465 KM

Dla pierwszych osób zamawiających model przygotowano wersję First Edition z napędem 4WD, większą baterią, silnikiem 337 KM i bogatym wyposażeniem wersji specjalnej.

Model miał trafić na rynki na początku przyszłego roku, a w tym roku będzie jedynie oferta First Edition. Jednakże pandemia, może przesunąć te plany o kilka miesięcy.

MOTOMI Magazyn

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?