Siedmiobiegowa manualna skrzynia biegów

Dla wszystkich modeli 911 Carrera S i 4S, jako alternatywę dla standardowej 8-stopniowej przekładni PDK, na europejskich i powiązanych rynkach – bez dopłaty – można zamówić teraz 7-biegową skrzynię manualną. Ręczna przekładnia łączy się z pakietem Sport Chrono i z tego względu przypadnie do gustu przede wszystkim kierowcom o sportowym usposobieniu, którzy dzięki samodzielnej zmianie biegów czerpią więcej przyjemności z jazdy. Przy okazji zmiany roku modelowego w 911 Carrera debiutuje wiele nowych opcji wyposażenia, które wcześniej nie były dostępne w tej serii. Należą do nich system Porsche InnoDrive, znany już z modeli Panamera i Cayenne, a także nowa funkcja inteligentnego podnoszenia przedniej osi Smartlift.

Dla purystów: 7-biegowa manualna skrzynia z pakietem Sport Chrono
Ręczna skrzynia o siedmiu przełożeniach w 911 Carrera S i 4S zawsze występuje w połączeniu z pakietem Sport Chrono. Obejmuje również Porsche Torque Vectoring (PTV) ze zmienną dystrybucją momentu obrotowego za sprawą kontrolowanych interwencji hamulców tylnych kół i asymetryczną, mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Taki zestaw przypadnie do gustu wszystkim przede wszystkim kierowcom o sportowych ambicjach. Docenią oni także nowy wskaźnik temperatury opon. Ta kolejna funkcja oferowana w ramach pakietu Sport Chrono, wprowadzona niedawno w 911 Turbo S. Wskaźnik temperatury opon jest połączony z kontrolą ciśnienia w ogumieniu. Przy niskiej temperaturze opon niebieskie paski w panelu zegarów ostrzegają o zmniejszonej przyczepności. Gdy opony się nagrzewają, kolor wskaźnika zmienia się najpierw na niebiesko-biały, a następnie – po osiągnięciu temperatury roboczej i uzyskaniu maksymalnej możliwej przyczepności – na zupełnie biały. Po zamontowaniu opon zimowych system zostaje zdezaktywowany, a paski są ukryte.

W połączeniu z manualną skrzynią pakiet Sport Chrono oferuje również funkcję automatycznego dopasowania („podbijania”) obrotów. Gdy kierowca zmienia bieg na niższy, automatycznie otwiera ona na chwilę przepustnicę w celu zwiększenia prędkości obrotowej silnika i dostosowania jej do wyższej prędkości skrzyni na niższym biegu. W efekcie umożliwia płynniejszą redukcję przełożeń, zapobiegając skutkom zmiany obciążenia. Pakiet obejmuje też inne sportowe komponenty, takie jak dynamiczne mocowania silnika, sportowy tryb PSM, przełącznik trybów jazdy na kierownicy (z trybami Normal, Sport, Sport Plus, Wet oraz przeznaczonym do indywidualnej konfiguracji programem Individual), a także stoper i aplikację Porsche Track Precision.

911 Carrera S z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 308 km/h. Masa własna 911 Carrera S Coupé z manualną skrzynią biegów wynosi 1480 kilogramów – czyli o 45 kilogramów mniej niż wersji z PDK.

Po raz pierwszy w 911 Carrera: Porsche InnoDrive oraz Smartlift
W nowym roku modelowym na liście opcji 911 znalazł się system wspomagający Porsche InnoDrive. W wariantach z przekładnią PDK wzbogaca on funkcje adaptacyjnego tempomatu o predykcyjną optymalizację prędkości jazdy z wyprzedzeniem do 3 kilometrów. Bazując na danych nawigacyjnych, oblicza optymalne wartości przyspieszenia i opóźnienia dla najbliższych 3 km trasy i realizuje je, korzystając ze sterowania silnikiem, skrzynią biegów oraz układem hamulcowym. Niczym elektroniczny „pilot”, Porsche InnoDrive automatycznie uwzględnia zakręty i wzniesienia, a nawet ronda, oraz – na życzenie – ograniczenia prędkości. W dowolnym momencie kierowca ma możliwość indywidualnego określenia maksymalnej prędkości. System wykrywa bieżącą sytuację na drodze za pomocą czujników radarowych i wideo i odpowiednio dostosowuje do niej swoją pracę. Podobnie jak w przypadku konwencjonalnego adaptacyjnego tempomatu, InnoDrive stale kontroluje odległość od poprzedzającego pojazdu.

Nowa opcjonalna funkcja inteligentnego podnoszenia przedniej osi Smartlift, dostępna dla wszystkich wersji 911, pozwala na automatyczne podnoszenie przedniej części samochodu w regularnie przejeżdżanych miejscach. Elektrohydrauliczny układ unoszenia przedniej osi umożliwia zwiększenie prześwitu pod przednim zderzakiem o około 40 milimetrów. Po naciśnięciu przycisku system zapisuje dane GPS aktualnej pozycji pojazdu. Gdy kierowca ponownie zbliży się do tego miejsca, przód samochodu podniesie się automatycznie – niezależnie od kierunku, z którego nadjedzie.

Pakiet wykończenia wnętrza skórą „930” – w stylu pierwszego 911 Turbo
Dla modeli 911 Carrera dostępny jest teraz również pakiet wykończenia wnętrza skórą „930”, wprowadzony wraz z debiutem 911 Turbo S. Nawiązuje on do pierwszego Porsche 911 Turbo (typ 930) i charakteryzuje się skoordynowaną kompozycją barw, materiałów oraz indywidualnych udoskonaleń. Pakiet wyposażenia obejmuje pikowane środkowe panele przednich i tylnych foteli, pikowane panele drzwi, a także inne liczne skórzane wykończenia z palety Porsche Exclusive Manufaktur.

Inne nowe opcje wyposażenia
Dla Coupé z serii 911 dostępne jest również nowe, lekkie i dźwiękochłonne oszklenie nadwozia. Korzyść w zakresie masy własnej w porównaniu ze standardowymi szybami wynosi tu ponad 4 kilogramy. Dodatkową zaletą jest poprawa akustyki w kabinie – ograniczone zostają bowiem hałasy toczenia i wiatru. Zestaw obejmuje szyby przednią i tylną oraz okna w drzwiach wykonane z lekkiego, laminowanego bezpiecznego szkła. Kolejna nowość to pakiet nastrojowego oświetlenia w siedmiu kolorach do wyboru. Odpowiedni akcent kolorystyczny zapewnia również nowy lakier nadwozia w specjalnym kolorze Python Green.

inf Porsche

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?