Czwarta generacja SEAT-a Leona w pigułce

Mało osób pamięta, ale koncern VW zainwestował w zakup fabryki SEATa celem stworzenia „sportowej gałęzi koncernu”. Miało to być coś na poziomie Alfy Romeo w grupie FIAT.

O ile początki były trudne, to wraz z kolejnymi modelami założenia grupy coraz mocniej były akcentowany. Wraz z wprowadzeniem platformy MQB w trzeciej generacji, wszystko stało się jeszcze prostsze i bazując na identycznych rozwiązaniach jak w modelach Passat, czy Golf (zbudowanych na tej samej platformie) styliści SEATa mogli dać upust swej inwencji twórczej.

Teraz nadchodzi czwarta generacja…

Zupełnie nowe oblicze Leona

Odświeżona sylwetka i wnętrze auta podkreślają odważny charakter nowego SEAT-a Leona, a udoskonalone proporcje samochodu, wyrazista maska i bardziej aerodynamiczne linie dodają mu temperamentu. Odmieniony Leon wprowadza nowe standardy w segmencie pojazdów kompaktowych w obszarze technologii oświetlenia pojazdu poprzez ambientowe oświetlenie wnętrza, zintegrowane tylne światła LED, dynamiczne kierunkowskazy, pełne światła LED i oświetlanie powitalne LED w lusterkach bocznych.

Szeroki wybór zaawansowanych silników

Leon czwartej generacji może poszczycić się wyjątkową ekonomią spalania, gwarantowaną przez zaawansowane układy napędowe. Model dostępny jest w wielu wariantach: z silnikiem benzynowym (TSI), Diesla (TDI), napędzanym gazem ziemnym (TGI* – opcja niedostępna w Polsce) oraz w wersjach mild hybrid (eTSI) i hybrydowej plug-in (eHybrid).

Pierwszy model SEAT-a w pełni połączony z siecią

Nowy Leon został wyposażony w system Full Link zapewniający łączność wewnątrz pojazdu oraz umożliwiający połączenie się z urządzeniami zewnętrznymi poprzez Android Auto i Apple CarPlay. Ponadto wprowadzono innowacyjny system medialny działający również w trybie online.

Gotowy na jutro Stworzony w oparciu o platformę MQB Evo

SEAT Leon IV generacji jest najbardziej innowacyjnym pojazdem w historii marki. Ponadto jest pierwszym autem w pełni połączonym z siecią, wyposażonym w najnowocześniejsze systemy wspomagające jazdę i zasilanym technologią hybrydową. To wszystko czyni go całkowicie przygotowanym na to, co przyniesie przyszłość.

Najbezpieczniejszy SEAT

Proaktywny tempomat, Emergency Assist, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu czy asystent wyprzedzania to funkcje, które gwarantują kierowcy bezpieczeństwo i zapewniają optymalny poziom ochrony w każdej sytuacji. Między innymi te elementy decydują o tym, że nowy Leon zasługuje na miano najbezpieczniejszego pojazdu w historii marki.

Klucz do praktyczności Model, który ma na koncie najwięcej sukcesów w historii SEAT-a, jest teraz jeszcze bardziej funkcjonalny. Większe wymiary nadwozia w wersji pięciodrzwiowej i Sportstourer (odpowiednio – 86 mm i 93 mm) oznaczają bardziej komfortową jazdę dla pasażerów jadących z tyłu, a w wersji Sportstourer także bardziej pojemy bagażnik.

Oto dokładne dane

W wersji 5-drzwiowej nowy SEAT Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji. W wersji Sportstourer samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej.

Jak zapowiedzieli nam przedstawiciele importera do Polskich salonów samochód trafi -jak w całej Europie- na przełomie marca i kwietnia 2020 w wersji hatchback i około dwa miesiące później w opcji Sportstourer.

inf SEAT

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?