Toyota PROACE CITY Verso – do pracy, na wypoczynek… słowem Ideał

Do czasu prezentacji modeli Citroen Berlingo i Peugeot Partner (w roku 1996) miejskie samochody dostawcze były: albo klasycznymi wersjami osobowymi, w których nie było tylnej ławki i inaczej zagospodarowana podłoga (wersje te -oznaczone jako Societe- są nadal w ofercie Renault), albo małymi modelami dostawczymi zbudowanymi na płycie osobówki (pierwszy Opel Combo powstał na Corsie B). Dopiero wprowadzenie Berlingo i Partnera stworzyło samochód uniwersalny, który mając fotele przednie i zawieszenie przednie wersji osobowych, oferował użyteczność jak modele VAN. Szybko też okazało się, że klienci potrzebują dwa rodzaje takich pojazdów. Jedne to klasyczne modele dostawcze lub dostawczo-osobowe, którymi firmy dowoziły materiały i narzędzia pracy oraz pracowników, a drugie to lepiej wykończone wersje służące do pracy i jako auto rodzinne.

Szczególnie ten ostatni model był bardzo charakterystyczny, gdyż był tak samo pakowny jak wersje VAN, miał wprawdzie gorsze wykończenie, ale mógł szybko zostać zaadoptowany do przewozu towarów, a przede wszystkim był… znacznie tańszy.

Samochody te szybko zawojowały rynek i coraz więcej firm oferowało takie modele. Obecnie model taki wprowadza także Toyota, a jej model Toyoty PROACE CITY Verso jest objęty najdłuższym w segmencie okresem gwarancyjnym, który wynosi do miliona kilometrów przebiegu.

Nowa Toyota PROACE CITY Verso jest dostępna w dwóch wersjach nadwozia: Standard o długości 4,4 m z 5 miejscami siedzącymi i Long o długości 4,7 m z 5 lub 7 miejscami.

Stylistyka – coś z VANa, coś z SUVa, coś z kombi-vana

Pokrewieństwo Toyoty PROACE CITY Verso z gamą samochodów osobowych marki widać na pierwszy rzut oka.

Logo Toyoty króluje pośrodku pionowo ustawionego grilla, charakterystycznego dla najnowszych samochodów marki. Przód jest nowoczesny i solidny. Charakterystyczny układ diod LED w reflektorach w oczywisty sposób nawiązuje do „spojrzenia” innych modeli firmy.

Gdy patrzymy z boku, sylwetka samochodu przyciąga wzrok mocną stylistyką. Krótka, pozioma maska w połączeniu z wysokim dolnym pasem nadwozia i krótkimi zwisami tworzą doskonale wyważone proporcje. Relingi dachowe idealnie wpisują się w linię nadwozia i umożliwiają łatwe zamocowanie przewożonych przedmiotów za pomocą taśm.

Szeroka tylna klapa umożliwia dostęp do obszernego bagażnika, a kształt zderzaka nadaje dolnej części nadwozia muskularny wygląd i zapewnia optymalną ochronę w codziennej eksploatacji.

Toyota PROACE CITY Verso zapożyczyła pewne elementy stylistyczne i funkcjonalne ze świata SUV-ów: zwiększony prześwit, duże koła, duże osłony w dolnej części drzwi, oraz kształt nadkoli i zderzaków.

Te atrybuty podkreślają osobowość nowego modelu i zapewniają mu wszechstronność. Kompaktowy i dynamiczny w mieście, ma jednocześnie moc potrzebną w plenerowych eskapadach i pokonywaniu długich tras.

Oczywiście sylwetka to nie wszystko, gdyż model jest inteligentnie funkcjonalny

Toyota PROACE CITY Verso umożliwia łatwe dostosowanie przestrzeni kabiny w zależności od potrzeb. Szybko można zwiększyć pojemność bagażnika, a dzięki możliwości złożenia i schowania siedzenia pasażera z przodu w podłodze, ułatwiony jest załadunek długich przedmiotów.

Bagażnik Toyoty PROACE CITY Verso ma pojemność od 775 litrów (do wysokości tylnej półki) do 2200 litrów w przypadku wersji ze złożonymi siedzeniami. Tylną półkę można też umieścić w dwóch położeniach i zmienić w ten sposób konfigurację bagażnika. Można ją również złożyć za oparciami siedzeń w drugim rzędzie.

Kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji liczne, pojemne i łatwo dostępne schowki. Są one rozmieszczone w całej kabinie: na środkowej konsoli, na półce pod dachem, w płatach drzwi, w pierwszym i drugim rzędzie oraz w bagażniku.

PROACE CITY Verso oferuje kilka jednostek napędowych. Należą do nich dwa silniki benzynowe 1.2 Turbo (o mocy 110KM z manualną skrzynią biegów i 130 KM ze skrzynią automatyczną), a także silniki wysokoprężne 1.5 D-4D w trzech wariantach – o mocy 100 KM i 130 KM ze skrzynią manualną oraz o mocy 130 KM ze skrzynią automatyczną.

Już wkrótce klienci Toyoty zostaną zaproszenie do salonów, aby poznać ten model. Na razie pozostaje tylko zapewnienie o najdłuższym w segmencie okresem gwarancyjnym, który wynosi do miliona kilometrów przebiegu, oraz prezentacja cennika.

Cennik modelu zobaczysz TUTAJ

MOTOMI Magazyn

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?