Toyota rozpoczęła 2020 rok na samym szczycie – dane z pierwszych 20 dni stycznia

Początek nowego roku przyniósł rewolucję na polskim rynku motoryzacyjnym. Toyota awansowała na pierwsze miejsce najczęściej wybieranych marek samochodowych. Pozycję lidera zapewniło marce ponad 4000 zarejestrowanych nowych samochodów osobowych w ciągu pierwszych 20 dni stycznia – o 910 aut więcej niż uzyskała marka zajmująca drugie miejsce. Toyota zanotowała wzrost aż o 32% więcej rok do roku, a jej udział w rynku wzrósł z 11,9% do 19,4%. Tak wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Toyota numerem 1 w Polsce
Toyota dostarczyła klientom w ciągu pierwszych 20 dni roku 4023 samochodów osobowych, czyli średnio 335 dziennie. To oznacza wzrost o niemal 1000 samochodów (+32%) w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, przy spadku całego rynku o prawie 19%. Toyota jest jedną z trzech marek w pierwszej dziesiątce, które zanotowały wzrost w tym okresie.

Corolla liderem, Yaris drugi
W pierwszych 20 dniach stycznia najczęściej rejestrowanym samochodem w Polsce była Corolla. Model ten wybrano 1430 razy. Drugie miejsce zajmuje Yaris z wynikiem 1180 rejestracji.

Niemal 20-procentowy udział Toyoty w rynku aut osobowych to wynik ogromnej popularności zarówno miejskich i kompaktowych samochodów marki, jak i SUV-ów. Jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Toyota AYGO całkowicie zdominowała segment A z udziałem na poziomie 42,9%. Yaris jako lider segmentu B ma w nim udział 35,7%, a Corolla zajmuje pierwsze miejsce w segmencie aut kompaktowych z udziałem na poziomie 26,1%. Najpopularniejszym SUV-em średniej wielkości jest Toyota RAV4 (udział 11,5%), zaś czwarte miejsce w tej klasie zajmuje Toyota C-HR (udział 7,1%). Łącznie oba modele Toyoty odpowiadają za 18,6% wszystkich średnich SUV-ów i crossoverów zarejestrowanych do 20 stycznia 2020 roku.

Toyota dołącza do czołówki producentów aut dostawczych
Toyota umacnia swoją pozycję także na rynku samochodów dostawczych. W pierwszych 20 dniach 2020 roku klienci sięgnęli po 163 auta dostawcze tej marki, o 16,43% więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego. W tym czasie całkowita liczba rejestracji tego typu pojazdów w Polsce zmniejszyła się o 26,5%, a zdecydowana większość marek zanotowała spadki. To pozwoliło Toyocie awansować z 9. na 6. miejsce w rankingu najchętniej wybieranych producentów samochodów użytkowych, a jej udział w tej części rynku wzrósł z 4,74% do 7,51%. Średnio dziennie z salonów wyjeżdża 14 dostawczych Toyot.

Toyota intensywnie inwestuje w rozwój swojej oferty w tej klasie aut. W 2020 roku do modeli PROACE, PROACE Verso i Hilux dołącza kompaktowy kombivan PROACE City występujący w dwóch liniach – dostawczej oraz osobowej Verso. Współpracę z klientami biznesowymi ułatwi nowa odrębna sieć salonów oraz serwisów Toyota Professional, skoncentrowana na sprzedaży i obsłudze samochodów dostawczych marki. Jednocześnie program Toyota Professional zostanie rozszerzony na całą sieć dealerską Toyoty, dla której salony Toyota Professional będą stanowiły wsparcie.

inf Toyota

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?