Nowości na rynku, czyli co wkrótce zobaczymy na drogach

Odnośnie premier na rynku motoryzacyjnym mam dość zróżnicowane odczucia. Uczestnicząc od ponad ćwierć wieku w różnych prezentacjach statycznych i dynamicznych, a także w pokazach podczas salonów samochodowych zauważam, że w ostatnich latach mamy ogromne przewartościowane hasła PREMIERA.

Jeszcze dziesięć lat temu premiera to było wprowadzenie modelu na rynek i związane z tym wielkie show, mające przyciągnąć klientów. Obecnie jednak, przy galopującej zmianie technologicznej słowo premiera zmienia swe znaczenie. To nie jest już wprowadzenie na rynek nowej wersji. To może być zarówno rozpoczęcie oferty handlowej, ale także prezentacja informacyjna o… zbliżającej się innowacji na rynku. Ta druga sytuacja ma miejsce, gdy konkurencja rozpoczęła właśnie prezentację wersji handlowej, ale jakaś firma chce zaprezentować wielbicielom marki, że wkrótce ma mieć swój model w tym segmencie (patrz zapowiadany od dawna Peugeot 208). Możliwe jest także wyprzedzenie konkurencji o „lata świetlne”, aby podkreślić, że to MY jesteśmy pierwsi, najdoskonalsi, najlepsi… (przykład to VW T-Roc Cabrio, o którym informowano w 2018).

Jeszcze gorsza sytuacja jest w Polsce. Tutaj, jak za czasów zamierzchłej komuny, liczy się rok produkcji samochody, a nie jego data rejestracji i początek motoryzacyjnego życia. W efekcie premiery handlowe są opóźniane do nowego roku, aby… nie pozostać z samochodami ze starszego rocznika i wyprzedawać je poniżej kosztów.

Aby zatem nie komplikować co jest nowością, co będzie nowością, a co jest już w ofercie (chociaż odbiór może nastąpić w 2020) prezentujemy jakie modele będą innowacją na naszych drogach w najbliższych czasie. Dodaliśmy także motoryzacyjne perełki, które gdzieś na drogi wyjadą….

Audi Q3 Sportback

Audi wprowadziło Q3 Sportback na rynek jesienią 2019 r. Ten Coupé SUV w wersji Q3 swoją premierę miał we Frankfurcie 2019. Obecnie dostępne są dwie wersje: 1,5 TFSI (150 KM) manual -cena od 139 000 zł i 2,0 TFSI quattro S tronic (230 KM) w cenie od 190 500 zł.

Modernizacja Audi Q7

Wprowadzony na rynek w 2015 roku Audi Q7 po czterech latach przechodzi zwykły lifting. Oprócz nowego wyglądu, duży SUV otrzymuje układ MILD Hybrid i opcjonalne reflektory LED HD matrycowe, w tym światło laserowe. Wprowadzenie na rynek jest w połowie jesieni 2019 r., Ceny w Polsce od 293 500 zł.

Modernizacja Audi A4

Audi A4 otrzymuje lifting, a dotyczy to wersji sedan, Avant i allroad quattro. Oprócz zmian stylistycznych prawie wszystkie silniki mają 12-woltowy MILD Hybrid, a S4 TDI otrzymuje nawet system 48-woltowy. Wewnątrz zmieniono układ infotainments i stylizację deski rozdzielczej. Model podstawowy z silnikiem benzynowym o mocy 150 koni mechanicznych kosztuje 132 900 zł.

Audi RS 5 Sportback

Audi po raz pierwszy przedstawia wersję A5 jako RS Sportback. RS5 Spotrback występuje obok RS5 coupe i RS4 Avant i otrzymuje się taki sam 2,9-litrowy turbo-V6 450 KM. Silnik rozdziela swoją moc poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów na wszystkie cztery koła. Wprowadzenie na rynek miało miejsce latem 2019 r. Cena w Polsce zaczyna się od 414 900 zł.

Bentley Flying Spur

Trzecia generacja tego luksusowego samochodu, wchodzącego w skład koncernu VW, już wkrótce trafi do oferty handlowej. Sedan mający 530 cm długości ma napęd na cztery koła i zawieszenie pneumatyczne. Jest on napędzany ulepszoną wersją znanego 6-litrowego silnika W12 z podwójnym turbodoładowaniem, który jest połączony z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Moc jednostki to 635 KM a moment obrotowy 900 Nm. Dzięki temu ważący blisko 2,5 tony model osiąga 100 km/h po czasie 3.4 sek. Jest to więc kolejna „najszybsza lokomotywa świata” jak określane są samochody Bentley. Dostawa rozpocznie się na początku 2020 r.

BMW serii 8 Gran Coupe

Czterodrzwiowy samochód pochodzi bezpośrednio z 8 serii Coupé. Rozstaw osi wydłużony został o 20 centymetrów, co optymalizuje komfort jazdy i przestrzeń z tyłu. Na początek mamy w ofercie modele 840d (320 KM) 840i (340 KM) i M850i (530KM). Ceny zaczynają się od 463 700 zł

BMW X6

Trzecia generacja BMW X6 rozpocznie się jeszcze w tym roku. Oprócz zmian stylistycznych wyróżniających ten model, nowością są też silniki. Po raz pierwszy zastosowany w modelu X6 M50i będzie silnik benzynowy V8 4,4 litra o mocy 530 KM. Ceny zaczynają się od 365 000 zł.

BMW serii 3 Touring

Nowością która właśnie trafia na rynek jest też BMW 3 Turing. Jest ona dłuższa od poprzednika o 8 cm (471 cm), ale objętość bagażnika pozostaje praktycznie taka sama (od 500 do 1510 litrów). Będzie to model bardziej komfortowy i przykładowo elektryczna obsługa tylnej klapy jest standardem, a oparcie tylnego siedzenia jest podzielone w proporcji 40:20:40.

Na chwilę obecną w ofercie są dwa silniki diesel (190 KM i 265 KM), oraz benzynowy 258 KM. W późniejszym terminie zostaną wprowadzone inne jednostki w tym hybryda. Ceny zaczynają się od 171 200 zł

BMW serii 1

BMW wprowadziło pierwszą serię z napędem na przednie koła. Wymiary modelu prawie się nie zmieniają i trzecia generacja kompaktowego BMW ma 4,32 metra długości. Zmiana polega jednak na tym, że nowa generacja jest zawsze pięciodrzwiowa, gdyż wersja trzydrzwiowa została ze sprzedaży wycofana.

Oferta silnikowa obejmuje trzy diesle (1,6 -116 KM, 2,0 -150 KM, 2,0 -190 KM) i dwie benzyny (1,5 – 140 KM, 2,0 -306 KM). Ceny zaczynają się od 105 900 zł.

Ford Puma

Puma to SUV o długości 4,18 metra oparty na tej samej platformie co Fiesta. Będzie to zatem wersja mieszcząca się między modelami Ecosport i Kuga. Do napędu oferowane są silniki 1,0 turbo o mocy 95 KM lub 125 KM, 1,0 turbo MILD Hybrid 155 KM oraz 1,5 diesel o mocy 125 KM. Wszystkie wersje są z napędem na przednie koła. Ceny zaczynają się od 69 900 zł. Na rynek trafi od roku 2020 (syndrom polskiego rynku rejestracji)

Ford Kuga

Nowa generacja Forda Kugi jest większa od dotychczasowego modelu o 10 centymetrów i jest ona oparta na nowym Focusie. Po raz pierwszy samochód będzie wyposażony nie tylko w silniki benzynowe i diesel, ale także w napęd hybrydowy mild hybrid i hybrydowy typu plug-in. Wprowadzenie na rynek jest planowane w pierwszym kwartale 2020. Zapowiadane ceny w Niemczech zaczynają się od 31 900 euro.

Ford Explorer

Ta nowa generacja SUV-a Forda miała swoją premierę we Frankfurcie. Explorer o długości 5,05 metra będzie w Europie oferowany początkowo z układem hybrydowym plug-in opartym na sześciocylindrowym silniku spalinowym. Wprowadzenie do Europy planowane jest na początek 2020.

Honda Jazz

W nowej generacji hatchbacka segmentu B od razu rozpoznamy ewolucję jednobryłowej sylwetki modelu Jazz. Dzięki nowym technologiom strukturalnym, słupek A jest o połowę węższy niż w poprzednim modelu, co poszerza zakres widoczności do przodu. Zwężenie słupka A było możliwe dzięki poprawionej sztywności skrętnej i zastosowaniu nowych technologii strukturalnych, które kierują naprężenia podczas zderzenia w stronę przedniego reflektora i słupków drzwi.

Jazz będzie dostępny wyłącznie z dwusilnikowym hybrydowym układem napędowym, który zapewnia wyjątkową kombinację dobrych osiągów i imponującej oszczędności paliwa. Układ ten został niedawno na nowo opracowany specjalnie dla Jazza i zapewnia płynność, precyzję oraz odczucie bezpośredniej kontroli nad samochodem.

Sprzedaż rozpocznie się w połowie 2020 roku.

Hyundai i10

Hyundai i10 Nowej Generacji będzie dostępny z dwoma silnikami: 3-cylindrowym MPI o pojemności 1,0 litra, mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego oraz 4-cylindrowym MPI o pojemności 1,2 litra, mocy 84 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Proporcje nowego modelu zostały zdefiniowane na nowo w odniesieniu do poprzedniej generacji modelu. Dach został obniżony o 20 mm, a korpus poszerzony o 20 mm, co poprawia wizualny odbiór auta.

Wprowadzenie na rynek to połowa stycznia 2020 r.

Kia XCeed

Sylwetka Kia XCeed, z kabiną mocno przesunięta do tyłu i z mocno pochyloną pokrywą bagażnika, przypomina sylwetki samochodów typu coupé. Także dlatego, że XCeed ma stosunkowo długą pokrywę silnika. Przy identycznym rozstawie osi, jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, wynoszącym 2650 mm, Kia XCeed ma dłuższy przedni i tylny zwis niż w pięciodrzwiowym hatchbacku o – odpowiednio – 25 mm z przodu (do 905 mm) i 60 mm z tyłu (do 840 mm). Mocno pochylona pokrywa bagażnika i o 60 mm wyżej niż w hatchbacku znajdująca się jego krawędź wpływają na poprawę estetyki wyglądu crossovera.

Oferowane są trzy turbodoładowane silniki benzynowe (1,0 z 120 KM, 1,4 z 140 i 1,6 z 204 KM) i silnik Diesla 1,6 136 KM. Ceny zaczynają się od 79 900 zł.

Land Rover Defender

Land Rover wypuści nowego Defendera wiosną 2020 roku. Pojazd mieliśmy okazję oglądać we Frankfurcie. Wygląd pozostaje ostry, chociaż nie jest już taki kanciasty jak poprzednik. Całkowicie zmodernizowano tez wnętrze, które stało się bardzo nowoczesne. Na początek są dwa silniki benzynowe (P300 i P400 z łagodnym układem hybrydowym) oraz dwa silniki Diesla o nazwie D200 i D240. Ceny Defendera zaczynają się w Polsce od 241 900 zł.

Mazda CX-30

Mazda CX-30 jest nowym kompaktowym SUV-em, który ma długość 4,40 metra i sytuowany jest między CX-3 a CX-5. Model jest już na rynku i widzimy obecnie dużą kampanię reklamową. Oferowane silniki to benzynowe 2,0 Skyactiv G (122 KM) i nowoczesny Skyactiv X (188 KM), pracujący -w zależności od potrzeby- jako jednostka z zapłonem samoczynnym lub iskrowym. Ceny zaczynają się od 101 900 zł..

Mazda MX 30

Dzięki unikalnemu projektowi drzwi o koncepcji freestyle, ekologicznym materiałom i odpowiednio dobranym akumulatorom o zasięgu około 200 km, ma to być idealny model do codziennego użytku.

Mazda MX-30 jest już dostępna w systemie rezerwacji na wielu europejskich rynkach, w tym w Polsce, poprzez stronę www.mazda.pl w zakładce Modele. Samochody z serii First Edition wycenione zostały na 149 990 zł.

Pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w drugiej połowie 2020 r.

Mercedes GLE coupe

Nowa generacja Mercedesa GLE rozpoczęła się pod koniec 2018 roku, a teraz podąża za nią wersja coupe. Nowe odmiany modelu GLE Coupé zaprezentowano we Frankfurcie, ale dotrą do salonów wiosną 2020 r.

Najważniejsze cechy Mercedesa GLE Coupé: Ulepszona aerodynamika – w porównaniu z poprzednikiem opór powietrza zmniejszył się o 9% przy tej samej powierzchni czołowej. Wnętrze łączy nowoczesny luksus ze sportowym charakterem i oferuje więcej przestrzeni od poprzednika. Na pokładzie – najnowsza generacja systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) o intuicyjnej strukturze menu i doskonałej, wysokiej jakości grafice. Nowe 6-cylindrowe silniki wysokoprężne o wysokiej mocy.

Cena od 339 200 zł. Na rynek trafi od roku 2020 (syndrom polskiego rynku rejestracji)

Mercedes GLB

W polskich salonach Mercedesa można zamawiać już nowy model GLB. Ten niezwykle wszechstronny SUV to pierwszy kompaktowy model Mercedes-Benz opcjonalnie dostępny z dwoma osobnymi miejscami w trzecim rzędzie siedzeń. Podstawowy wariant to GLB 180 o mocy 136 KM. W wersji 5-osobowej jego cena wynosi od 140 700 zł (skrzynia manualna). Przestronny, rodzinny SUV ma trafić do salonów sprzedaży pod koniec 2019 r., ale najpewniej trafi od roku 2020 (syndrom polskiego rynku rejestracji)

Mercedes GLS

Nowy Mercedes-Benz GLS to największy i najbardziej luksusowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy. Na tle poprzednika oferuje jeszcze więcej przestrzeni, większy komfort i więcej luksusu. Imponujące wymiary (5207 mm dł., +77 mm, 1956 mm szer., +22 mm) zapewniają mu dominującą prezencję, a wydłużenie rozstawu osi o 60 mm (do 3135 mm) pozwoliło dodatkowo zwiększyć przestronność wnętrza, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń (miejsce na nogi: +87 mm). Trzy rzędy w pełni elektrycznie regulowanych foteli zapewniają wszystkim podróżującym dużą przestrzeń i wyjątkową wygodę. Siedzenia w trzecim rzędzie można schować w podłodze, a te w środkowym złożyć, zwiększając w ten sposób przestrzeń bagażową (maksymalnie 2400 litrów). W salonach dealerskich w USA i Europie Zachodniej pojawi się przed końcem roku. Model jest produkowany w fabryce w Tuscaloosa (Alabama/USA). Cena w Polsce od 399 900 zł. Na rynek trafi zapewne od roku 2020 (syndrom polskiego rynku rejestracji)

Mercedes CLA

Nowy Mercedes CLA Coupé wystartował w maju, a wersja Mercedesa CLA Shooting Brakedługą maską, typową dla coupé linią bocznych szyb, muskularnie wyprofilowanymi tylnymi błotnikami i mocno opadającym tyłem właśnie trafia do salonów. Ceny modelu startują od 130 600 zł za wariant CLA 180 o mocy 100 kW (136 KM) i 200 Nm .

Nissan Juke

Smukłe i jednocześnie muskularne nadwozie nowego Nissana Juke. W porównaniu do poprzednika urosło praktycznie pod każdym względem, poza masą własną, która w bazowej wersji jest niższa o 23 kg. Na szczególną uwagę zasługuje zwiększony rozstaw osi, co pozwoliło wygospodarować we wnętrzu znacznie więcej przestrzeni dla podróżujących. Nie stało się to jednak kosztem bagażnika, ponieważ jego objętość wzrosła aż o 20%, do 422 litrów.

Pod maską nowego Nissana Juke znalazł się oszczędny, 3 -cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 117 KM. Dostępny jest w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DCT. Ceny zaczynają się od 67 900 zł.

Modernizacja Opla Astra

Dzięki liftingowi Opel chce utrzymać Astrę w interesie, aby nadążyć za nowymi wersjami VW Golf, Ford Focus & Co. Wizualnie zmieniają się tylko szczegóły, ale technicznie pojazd jest bardzo zmodernizowany. Dotyczy to m.in. silników i nowych skrzyń biegów, które obejmują również przekładnię CVT i dziewięciobiegowy automat. Samochody są oferowane w wersjach wyposażenia Edition, GS Line, Elegance oraz Ultimate. Ceny pięciodrzwiowego hatchbacka zaczynają się od 76 500 zł, a kombi Sports Tourer od 80 500 zł. Model już jest w ofercie

Peugeot 2008

Nowy Peugeot 2008, dzięki 430 centymetrom jest o 14 centymetrów dłuższy niż poprzednik. Bagażnik rośnie z 350 do 434 litrów, ale maksymalna objętość nie została jeszcze podana. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja elektryczna (z zasięgiem 310 km – dane WLTP). Ceny nie są jeszcze znane i poznamy je pd koniec 2019. Na rynek trafi od roku 2020 (syndrom polskiego rynku rejestracji)

Peugeot 208

Nowy Peugeot 208 jest już oferowany w cennikach w salonach dilerskich. Ten nowy model przypomina trochę 508 i jest większy od poprzednika o 7 cm. Oferta obejmować będzie tylko nadwozie pięciodrzwiowe.

Napęd zapewnia modelowi trzycylindrowy 1,2-litrowy silnik PureTech o mocy 75, 100 lub 130 KM i wersja diesel 1,5 o mocy 102 KM. Po raz pierwszy dostępna jest również wersja elektryczna 136 KM o nazwie e-208 – o zasięgu 340 km WLTP.

Ceny zaczynają się od 53 900 zł, wersja elektryczna jest dostępna od 124 900 zł

Porsche Taycan

Elektryczny, czterodrzwiowy, sportowy sedan oferuje typowe dla Porsche osiągi i funkcje komunikacji łączy z użytecznością na co dzień. Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym 800 V zamiast „tradycyjnych” dla aut elektrycznych 400 V.

Flagowy Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 560 kW (761 KM), a Taycan Turbo – do 500 kW (680 KM). Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s. Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km (w każdym przypadku zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość obu czteronapędowych samochodów wynosi 260 km/h.

Trzeci wariant sportowego sedana na prąd – Taycan 4S z baterią Performance osiąga moc do 390 kW (530 KM), a z Performance Plus – do 420 kW (571 KM). Dołączając do wersji Taycan Turbo S i Taycan Turbo, Porsche Taycan 4S jest więc nową podstawową odmianą tej serii modelowej.

Porsche Taycan 4S można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu 2020 r. Ceny modelu zaczynają się od 454 tys. zł.

Renault Zoe

Druga generacja Zoe oferuje przede wszystkim większy zasięg (395 zamiast 300 km WLTP) i większą moc (136 KM, poprzednia najwyższa wersja miała 108 KM). Ponadto mały samochód elektryczny można naładować po raz pierwszy za pomocą stacji ładowania prądem stałym o mocy ładowania 50 kW. Ceny nowej wersji „390-kilometrowej” zaczynają się w Niemczech od 31990 euro W Polsce z pewnością będzie wynosić od 124 900 zł (kwestia dopłaty rządowej). Początek na rynku przypada w Europie na koniec 2019 r, ale do Polski trafi od roku 2020 (syndrom polskiego rynku rejestracji)

Renault Captur

Nowy Captur jest dłuższy od poprzednika (4,23 m, czyli +11 cm) i zyskuje na wyglądzie dzięki 18-calowym obręczom kół w zależności od wersji oraz zwiększonemu rozstawowi osi (2,63 m, czyli +2 cm). Całkowicie nowa stylistyka, precyzyjnie spasowane elementy nadwozia, w 100% LED-owe reflektory z charakterystycznym układem świateł w kształcie litery „C” z przodu i z tyłu oraz chromowane elementy ozdobne zdecydowanie zwiększają jakość postrzeganą modelu. Dostępne silniki mają zwiększoną moc od 100 do 155 KM w wersjach benzynowych i od 95 do 115 KM w wersjach Diesel.

Dostępny będzie w pierwszym kwartale 2020. Ceny poznamy w grudniu.

Renault Hybrydy

Renault zapowiada także wprowadzenie w roku 2020 układów hybrydowych. W przypadku Clio będzie to klasyczna hybryda, ale dzięki systemowi rekuperacji i baterii umożliwiająca jazdę bez-emisyjną znacznie dłużej niż w modelach oferowanych dzisiaj.. Modele Captur i Megane otrzymają układy plug in.

Dzięki układowi hamulcowemu bezpośrednio przejętemu ze świata pojazdów elektrycznych i wykorzystaniu rozwiązań stosowanych w F1, doskonała konstrukcja silnika E-TECH Plug-in pozwala odzyskiwać i powtórnie wykorzystywać maksymalną ilość energii do szybkiego doładowywania akumulatora trakcyjnego poza fazami podłączenia do terminali ładowania. Hybrydy trafią w drugim kwartale 2020.

Subaru Outback

W USA nowa generacja Subaru Outback została już wprowadzona. Na rynek europejski trafi w roku 2020. Nowa wersja wygląda prawie dokładnie tak samo jak poprzednik, ale jest oparta (jak Impreza, XV i nowy Forester) na platformie SGP Subaru Global Platform i w związku z tym ma całkowicie nowy system zawieszenia i oprzyrządowania. W Polsce będzie w drugim kwartale 2020.

Subaru Forester

Nowy Forester jest sprzedawany w USA od 2018 roku. Do Polski trafi jeszcze w tym roku. Konstrukcja oparta jest na platformie SGP i w związku z tym spełnia normy odnośnie bezpieczeństwa opracowane przez Subaru

Oferta obejmuje tylko jeden układ napędowy – hybrydę silnika boxer i ze wsparciem Mildhybrid o mocy 13 kW.

Cena modelu zaczyna się od 142 000 zł. Na rynek trafi jeszcze w październiku/listopadzie

Toyota Yaris

Zbliża się nowa Toyota Yaris. Nadchodząca czwarta generacja po raz pierwszy będzie oparta na wersji platformy TNGA w segmencie B. Długość zmniejsza się minimalnie, rozstaw osi rośnie jednak o prawie sześć centymetrów, co prawdopodobnie powinno dać więcej przestrzeni dla pasażerów. W układzie napędowym, nowy Yaris otrzyma nowy system hybrydowy o większej mocy i niższym zużyciu paliwa. Będzie też bardziej atrakcyjnie wyposażony, m.in. standardowo w aktywny tempomat i Lane Assist . Ceny i data premiery nie są jeszcze znane.

VW T-Roc Cabrio

To jedna z największych tajemnic przyszłego roku. Wiadomo, że w ramach wielkiej ofensywy nowych modeli Volkswagen wprowadzi na rynek swój pierwszy kabriolet na bazie auta typu SUV – T-Roc cabrio. Jego produkcja rozpocznie się w pierwszym półroczu 2020 roku w Osnabrück.

Na razie nie ma żadnych danych odnośnie wersji silnikowych i przykładowych cen. Biorąc jednak pod uwagę średni przyrost cen dla wersji kabrio, można przypuszczać, że ceny zaczną się od ok 30 000 Euro. Do Polski zapewne model nie trafi ze względu na znikome zainteresowanie modelami kabrio.

VW Golf VIII

To z pewnością model na który wielu czekało z utęsknieniem. Pojazd który stworzył „klasę Gofa” , czyli klasę modeli kompaktowych doczekał się ósmej generacji. Golf wydaje się niższy, dłuższy i z wyglądu bardziej dynamiczny od poprzednika, jednak jego kompaktowe wymiary nie zmieniły się. Długość auta wynosi 4.284 mm, szerokość 1.789 mm, a wysokość 1.456 mm. Rozstaw osi to 2.636 mm. Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), zespoły napędowe typu Mild-Hybrid (eTSI) oraz zespoły hybrydowe typu plug-in (eHybrid). Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy tych jednostek – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 90 KM do 300 KM.

Cennik będzie znany pod koniec roku. W salonach w I kwartale 2020

Volkswagen ID3

Model ten może być wyposażony w jeden z trzech akumulatorów, które różnią się pojemnością i zapewniają zasięg od około 330 do 550 km (według WLTP). Do wyboru są akumulatory o pojemności 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Akumulator można naładować w ciągu zaledwie 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290.

W całej Europie rozpoczyna się obecnie szkolenie serwisantów i przystosowanie serwisów do sprawdzania, diagnostyki i napraw modeli ID3.

Model ID.3, który w podstawowej wersji będzie kosztować w Polsce mniej niż 130.000 zł, a sprzedaż (a raczej pierwsze dostarczenie samochodów) zacznie się w całej Europie w czerwcu 2002.

Na koniec zostawiliśmy trzy perełki…

Ferrari SF90

Wprawdzie nie jest to model który zawojuje polski rynek, ale warto o nim wspomnieć. Ferrari przedstawi bowiem swój pierwszy samochód z napędem hybrydowym typu plug-in. Samochód łączy turbodoładowany silnik V8 o mocy 780 KM z trzema silnikami elektrycznymi, z których jeden napędza tylną oś, a pozostałe dwie przednią. W efekcie układ hybrydowy ma wydajność systemu 1000 KM i możliwy jest start 0-100 km/h w 2,5 sekundy.

Oczywiście tak jak zawsze w przypadku modeli firmy, nie określono daty rozpoczęcia sprzedaży, ani ceny pojazdu.

McLaren GT

To kolejny samochód marzeń, który raczej nie zagości na naszych ulicach. Niemniej warto wspomnieć o modelu McLaren GT. Jest to model przeznaczony na dłuższe podróże, ze stosunkowo dużą przestrzenią na bagaż (420 litrów z tyłu i 150 litrów z przodu). Ma on długość 470 cm, czyli jest dłuższy niż jakikolwiek inny pojazd konkurencyjnych firm.

Jest on napędzany 4-cylindrowym silnikiem V8 o pojemności 4,0 litra i mocy 620 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h jest osiągane w 3,2 sekundy, prędkość maks to 326 km/h. Wprowadzenie na rynek jest planowany na przełomie 2019/2020 r., Ceny zaczynają się od 198 000 euro.

McLaren Speedtail

McLaren wprowadza też super aerodynamiczny sportowy samochód. Model wyceniony na prawie 2 mln euro rozpędza się do 403 km/h, czyli jest bezpośrednim konkurentem Bugatti Chiron o mocy 1500 KM, który osiąga 420 km/h. W modelu użyty jest układ hybrydowy o mocy wyjściowej 1050 KM. Dzięki temu model osiąga 300 km/h w czasie 12,8 sek. Atutem pojazdu są środki aerodynamiczne, które obejmują m.in. osłony przednich kół czy chowane kamery zamiast lusterek zewnętrznych. Kierowca siedzi centralnie pośrodku kokpitu, a po lewej i prawej stronie są dodatkowe miejsca. Speedtail ma być zbudowany tylko w ilości 106 sztuk, dostawa rozpocznie się na początku 2020 roku.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?