Mazda notuje stabilną sprzedaż w Europie

Mazda Motor Corporation ogłosiła dzisiaj wyniki finansowe i sprzedażowe za I półrocze roku fiskalnego, raportując globalną sprzedaż 731 000 pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2019 r.

Rynek europejski wzrósł o 2% w ciągu 6 miesięcy, notując sprzedaż 121 000 pojazdów*. Niemcy które są największym dla Mazdy rynkiem w Europie, wniosły do tego wyniku aż 34 000 sztuk sprzedanych samochodów (+3%), podczas gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii wzrosła o 9% do 20 000 sztuk rok do roku, na przekór trendowi na tym rynku.

Na rynku rodzimym dla Mazdy, w Japonii sprzedano 98 000 pojazdów. Ameryka Północna odnotowała natomiast sprzedaż 202 000 sztuk.

Wyniki sprzedaży Mazdy w I połowie roku fiskalnego przyniosły przychody w wysokości
1 706,6 mld jenów (14,1 mld euro**), co dało zysk operacyjny w wysokości 25,8 mld jenów (213,2 mln euro**) oraz zysk netto w wysokości 16,6 mld jenów (137,1 mln euro**).

Z uwagi na dynamikę zmian kursów walutowych i jednorazowe koszty jakości związane z prowadzeniem sporów sądowych dotyczących wspomagania kierownicy, całoroczna prognoza wyników finansowych Mazdy za rok obrotowy kończący się 31 marca 2020 r. została skorygowana, a globalny cel sprzedaży wynosi obecnie 1,55 mln sztuk (spadek o 8%) przy zysku operacyjnym w wysokości 60 mld jenów (504 mln euro**) oraz zysku netto w wysokości 43 mld jenów (361 mln euro**).

W Europie modele nowej generacji – Mazda3 oraz Mazda CX-30, dostępne również
z rewolucyjnym silnikiem benzynowym Skyactiv-X, otrzymują bardzo pozytywne recenzje. Oczekuje się, że oba modele będą nadal napędzać globalną dynamikę sprzedaży w ciągu całego roku fiskalnego. Kolejnym znaczącym debiutem marki jest niedawna prezentacja Mazdy MX-30, pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu Mazdy, który pojawi się w salonach sprzedaży w II połowie 2020 r.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?