Dokładnie 85 lat temu ŠKODA po raz pierwszy zaprezentowała model SUPERB. Nazwa auta od początku miała podkreślać najwyższą jakość i klasę. Produkcja pierwszej generacji ŠKODY SUPERB trwała aż do 1949 roku. W 2001 roku wprowadzono nowoczesną wersję prestiżowego modelu. Dziś trzecia generacja flagowej limuzyny odnosi kolejne sukcesy. W lipcu zaprezentowano odświeżoną wersję auta, która zachwyca zastosowaniem innowacyjnych technologii i eleganckim wnętrzem. Na początku 2020 roku zadebiutuje ŠKODA SUPERB iV, pierwszy samochód w historii marki z napędem hybrydowym typu plug-in.
Nazwa „SUPERB” pochodzi od łacińskiego słowa „superbus”, które oznacza „wspaniały” i symbolizuje najwyższą klasę. Po raz pierwszy została zaprezentowana 22 października 1934 roku, aby podkreślić charakter nowego sedana Š 640. W styczniu 1935 roku wprowadzono pierwszą wersję modelu o wymiarach 5,5 m długości, 1,70 m szerokości i 1,66 m wysokości w kolorze czerwonym.

Niemal każdego roku firma wprowadzała kolejne innowacje do flagowego modelu: mocniejsze silniki i nowoczesne elementy wyposażenia. Po wyprodukowaniu około 600 pojazdów z zaworami SV, ŠKODA wprowadziła w 1938 r. wersję SUPERB OHV z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 59 kW (80 KM) i pojemności skokowej 3 137 cm3. Na krótko przed wstrzymaniem produkcji w 1940 r., spowodowanej wybuchem wojny, wyprodukowano niewielką serię SUPERB 4000 z silnikami V8. W 1946 r., przed wieloletnią przerwą w produkcji modelu, ŠKODA ponownie wprowadziła zmodernizowaną wersję z sześciocylindrowymi silnikami.

W 2019 roku ŠKODA zaprezentowała odświeżoną wersję flagowej limuzyny, która zachwyca zastosowaniem najnowszych rozwiązań technologicznych z obszaru bezpieczeństwa i komfortu, eleganckim designem i wyrafinowanym wnętrzem. Po raz pierwszy w seryjnym modelu marki zastosowano reflektory Full LED Matrix oraz aktywny tempomat ADAPTIVE CRUISE CONTROL najnowszej generacji, z wyprzedzeniem wykrywający ograniczenia prędkości oraz zakręty na drogach i dostosowujący do nich prędkość auta. Dynamiczny i elegancki design został wzbogacony m.in. o jeszcze bardziej wyrazisty front i ozdobną listwę pomiędzy tylnymi światłami LED. Długość zmodernizowanej wersji zwiększyła się do 4869 mm w wersji hatchback oraz do 4862 mm w wersji COMBI.
