Nowy Golf Detale – Dynamiczna ewolucja wyglądu Golfa

Wygląd przykuwający wzrok. Od czasu swojej premiery 45 lat temu Golf zawsze odznaczał się funkcjonalnością, która znakomicie współgrała ze stylistyką tego auta. Tak samo jest w przypadku najnowszego modelu. Dobrym przykładem połączenia funkcji estetycznych z praktycznymi jest profil nowego Golfa. Elementem dominującym w sylwetce auta widzianego z boku jest charakterystyczny słupek dachowy C. Dzięki niemu sylwetka auta nabiera dynamiki, a jednocześnie przenosi do współczesności design pierwszego Golfa.
Doskonałe proporcje dachu i przeszklonej części nadwozia w stosunku do powierzchni znajdujących się poniżej linii okien nadają posturze nowego Golfa mocy, a niska linia dachu – sportowej dynamiki. Równie wyraziste są masywna tylna część nadwozia i mający niepowtarzalny styl przód auta z bardzo wąską osłoną chłodnicy i charakterystycznym
ostrym przetłoczeniem blach na wysokości klamek drzwi. We wszystkich wersjach Golfa zastosowano diodowe oświetlenie LED, która zastąpiła konwencjonalne reflektory. Wzór diodowych świateł stał się przy tym dominującym i niepowtarzalnym elementem stylistyki Golfa ósmejgeneracji.
Wymiary i aerodynamika. Mimo że nowy Golf wydaje się niższy, dłuższy i z wyglądu bardziej dynamiczny od poprzednika, jego kompaktowe wymiary nie zmieniły się. Długość auta wynosi 4.284 mm, szerokość 1.789 mm, a wysokość 1.456 mm. Rozstaw osi to 2.636 mm.
O tym, że każdy element nadwozia zaprojektowano od nowa i dopracowano świadczą wartości aerodynamiczne: powierzchnia czołowa nowego Golfa została zmniejszona do 2,21 m 2 , a współczynnik oporu powietrza Cx do 0,275.

Cyfrowa rewolucja we wnętrzu
Cyfrowy świat, w którym urządzenia działają w sposób naturalny.Nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online łączą się tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit; współgrają z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzyć korzystając z opcjonalnego wyświetlacza Head-up. Dotykowe pola i możliwość sterowania różnymi funkcjami przy pomocy komend głosowych sprawiają, że obsługa staje się naturalna i intuicyjna. Volkswagen sięgnął po najnowsze rozwiązania w zakresie cyfrowych
elementów obsługi i wskaźników, by na jeszcze wyższy poziom podnieść możliwości interakcji między człowiekiem a maszyną. Systemy nie tylko współdziałają między sobą, ale poprzez online connectivity unit
(OCU) łączą się ze światem zewnętrznym poza samochodem.
Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i
We Connect Plus. Dzięki połączeniu online system nawigacji może działać aktywnie i na przykład dostarczać informacji na temat automatycznie pojawiających się wzdłuż trasy przejazdu „points of interest” – podaje numer telefonu do restauracji, by umożliwić zarezerwowanie stolika przy użyciu smartfona z wykorzystaniem Bluetooth. Zestaw informacji i wygląd cyfrowych wyświetlaczy kierowca może dostosowywać do swoich osobistych potrzeb i upodobań. Wnętrze nowego Golfa z cyfrowymi wskaźnikami i urządzeniami działającymi online całkowicie zmienia sposób podróżowania. Skok technologiczny w tej dziedzinie można porównać z tym, jaki dokonał się wraz z debiutem pierwszego smartfona z dotykowym ekranem. Pod tym względem nowy Golf zmienia reguły gry.

Systemy asystujące i zbiorowa inteligencja zwiększają bezpieczeństwo

Współdziałanie systemów asystujących. Golf ósmej generacji wyznacza w klasie aut kompaktowych nowy standard w dziedzinie systemów asystujących wspomagających kierowcę podczas prowadzenia samochodu. Zastosowany po raz pierwszy na świecie w aucie tej klasy system Travel Assist znany z nowego Passata sprawia, że Golf może poruszać się po autostradzie automatycznie do prędkości
210 km/h – kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu, ani hamować. Zwiększają się dzięki temu komfort jazdy i bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas dalekich podróży. Golf jest też pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym seryjnie w system
Car2X umożliwiający komunikację z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, a także sygnały dostarczane przez urządzenia
infrastruktury drogowej, by ostrzegać kierowcę i przekazywać te ostrzeżenia do innych aut wyposażonych w system Car2X. Dzięki temu idea zbiorowej inteligencji stała się rzeczywistością. Oznacza to początek nowego rozdziału w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego,ponieważ system przekazywania komunikatów przez modele Volkswagena za pomocą Car2X do innych samochodów w szybkim czasie może się upowszechnić. Zwiększeniu bezpieczeństwa podróży służą również nowe matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT, także wyposażone w interaktywne funkcje.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?