Niech stanie się światłość: inteligentna jazda z innowacyjnymi reflektorami Opla

Jak co roku w nocy z 26 na 27 października cofamy wskazówki zegarów o godzinę. Dla wielu kierowców oznacza to, że trasę między domem a pracą rano i wieczorem będą pokonywać przed wschodem lub po zachodzie słońca. Jednak użytkownicy samochodów marki Opel niezbyt się tym przejmują. Modele Corsa, Corsa‑e, Astra i Insignia z matrycowymi reflektorami IntelliLux LED® są doskonale wyposażone do jazdy w ciemnościach. Po segmencie kompaktowym niemiecka marka wprowadza adaptacyjne, nieoślepiające, w pełni LED‑owe oświetlenie także w małych samochodach, zgodnie z ideą demokratyzacji technologii oferowanych kiedyś tylko w drogich modelach.

W pełni diodowe reflektory z licznymi automatycznymi funkcjami są dostępne także w Oplach Grandland X i Mokka X. Ponadto Astra, Corsa i Crossland X mogą być opcjonalnie wyposażone w energooszczędne reflektory LED, które przyczyniają się do obniżenia emisji CO2.

Opel Insignia GSi

Precyzyjna wiązka światła

Aktualnie oferowane reflektory matrycowe IntelliLux LED® znacznie przewyższają oświetlenie ksenonowe lub konwencjonalne pod względem precyzji i mocy. Inteligentne reflektory sprawiają, że jazda nocą jest bezpieczniejsza i bardziej komfortowa. Gdy tylko samochód opuści obszar zabudowany, reflektory matrycowe automatycznie przełączają się w tryb świateł drogowych oraz nieustannie dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej. System dostępny w modelach Corsa, Astra i Insignia działa na autostradach i drogach pozamiejskich oraz pomaga doświetlać zakręty. Segmenty LED — których w zależności od modelu może być 8, 16 lub nawet 32 — błyskawicznie i automatycznie dostosowują się do sytuacji w ruchu drogowym. Poszczególne diody reagują w czasie mierzonym w milisekundach, zmieniając noc w dzień bez oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

Matrycowe reflektory LED mają zasięg do 400 metrów — to ogromna zaleta o tej porze roku. Pozwalają one na przykład wcześniej dostrzec dzikie zwierzę przebiegające przez jezdnię, dając kierowcy więcej czasu na reakcję.

LED headlights of the new Astra

Odpowiednie światło w każdej sytuacji

Opel oferuje zaawansowane oświetlenie nie tylko w Insignii, Astrze czy Corsie, ale także w innych segmentach rynku. Na przykład w adaptacyjne reflektory LED sprzężone z kamerą mogą być wyposażone modele Grandland X i Mokka X. Reflektory LED umożliwiają sterowanie rozłożeniem wiązki światła i są bardziej funkcjonalne w porównaniu ze starszymi systemami oświetlenia. Dzięki automatycznemu włączaniu świateł drogowych kierowca nie musi obsługiwać przełącznika ręcznie, a inni użytkownicy drogi nie są oślepiani. Adaptacyjne reflektory LED oferują nawet osiem różnych funkcji, w tym tryb miejski, pozamiejski, autostradowy, doświetlania zakrętów i łuków drogi oraz parkingowy, a także automatycznie przełączanie świateł drogowych na mijania i odwrotnie.

Najwyższa wydajność i intensywność świecenia

W celu dalszego obniżenia emisji CO2 Opel oferuje wysoce wydajne reflektory LED w nowej Astrze i nowej Corsie. Jeden reflektor zużywa między 13 a 14 watów mocy w trybie świateł mijania, co stanowi oszczędność o ponad 80 procent w porównaniu z tradycyjnymi halogenami. Dzięki specjalnym odbłyśnikom przednie światła LED również zamieniają noc w dzień.

W modelu Opel Corsa same reflektory LED umożliwiły obniżenie emisji CO2 średnio o 1,3 g/km (wg NEDC). Redukcja wynosi 1,38 g/km w pojazdach z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi oraz 1,23 g/km w Corsie z silnikiem Diesla (zużycie paliwa wg NEDC[1]: 5,5–3,7 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2–2,9 l/100 km poza miastem, 4,7–3,2 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 106–85 g/km; wg WLTP[2] w cyklu mieszanym: 6,2–4,0 l/100 km i 140–105 g/km CO2).

W pięciodrzwiowej Astrze emisja CO2 jest niższa o 1,26 g/km (wg NEDC). Wartości redukcji dla wersji z turbodoładowanym silnikiem benzynowym oraz z silnikiem Diesla wynoszą odpowiednio 1,34 oraz 1,19 g/km (zużycie paliwa wg NEDC1: 6,3–3,9 l/100 km w cyklu miejskim, 4,3–3,1 l/100 km poza miastem, 5,1–3,4 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 116–90 g/km; wg WLTP2 w cyklu mieszanym: 6,0–4,3 l/100 km i 138–112 g/km CO2).

W przypadku Crosslanda X z silnikiem benzynowym samochód emituje o 1,28 g/km mniej CO2 (NEDC), o 1,37 g/km mniej z turbodoładowanym silnikiem benzynowym oraz o 1,21 g/km mniej z dieslem (zużycie paliwa wg NEDC1: 5,9–4,4 l/100 km w cyklu miejskim, 4,5–3,6 l/100 km poza miastem, 5,0–4,0 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 114–104 g/km; wg WLTP2 w cyklu mieszanym: 6,7–4,7 l/100 km i 152–123 g/km CO2).

Opel Astra

 


[1] Zużycie paliwa i emisję CO2 ustalono zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151.
[2] Zużycie paliwa i emisję CO2 ustalono zgodnie z procedurą testową WLTP [rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151].
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?