Golf IV był produkowany od 1997 do 2003 roku 

Przejrzysta i precyzyjna stylistyka, która  Golfa IV charakteryzowała jeszcze bardziej niż modele wcześniejszych trzech generacji, wyznaczyła kierunek designu pozostałych Volkswagenów z tamtych lat: Golf czwartej generacji został opracowany w połowie lat 90. pod kierunkiem głównego stylisty Volkswagena, którym wówczas był Hartmut Warkuß. Dzisiaj eksperci od designu uważają Golfa IV za ikonę stylu.

Mają na to wpływ nie tylko wyraźne linie nadwozia Golfa tej generacji, ale przede wszystkim design słupka C, który znakomicie nawiązuje do słupka C w Golfie pierwszej generacji z 1974 roku.

Wraz z Golfem IV Volkswagen wprowadził zupełnie nowy standard jakości w segmencie aut kompaktowych. W 1997 roku Volkswagen wprowadził na rynek pierwszego Golfa z nowym układem przeniesienia napędu na cztery koła – 4MOTION. Debiut elektronicznej kontroli stabilności (ESC) i wspomagania nagłego hamowania w 1998 r. przyczynił się do rozwoju systemów bezpieczeństwa. W 1999 r. na rynku pojawił się pierwszy Golf z 6-biegową przekładnią. Golf GTI Edition 25 z silnikiem o mocy 132 kW/180 KM, wprowadzony na rynek w 2001 roku z okazji 25-lecia modeli GTI, już doczekał się statusu popularnego klasyka. W 2002 roku pojawił się pierwszy Golf z silnikiem o bezpośrednim wtrysku benzyny (FSI). W tym samym roku Volkswagen wprowadził do oferty również najbardziej sportową odmianę Golfa: R32, który rozwijał maksymalną prędkość 250 km/h. W 2003 r. odmiana R32 była topową wersją Golfa i pierwszą, która była oferowana z przekładnią o dwóch sprzęgłach (DSG), rewolucyjną pod względem prędkości zmiany przełożeń i wpływającą na obniżenie zużycia paliwa. W tym samym roku – po wyprodukowaniu 4,99 miliona egzemplarzy Golf IV, pierwszy w pełni ocynkowany Golf i pierwszy dostępny z nawigacją z kolorowym ekranem – został zastąpiony przez Golfa V.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?