Golf II był produkowany od 1983 do 1991 roku

Od czasu Golfa II pasażerowie mają w kabinie zdecydowanie więcej miejsca. Oto cytat z folderu prasowego z 1983 roku: „Całkowita długość wzrosła o 170 mm (do 3,99 m), auto jest szersze o 55 mm (1,42 m)”. Mimo że Golf nowej generacji mocno urósł, Volkswagen był w stanie znacznie poprawić jego aerodynamikę: wartość współczynnika oporu powietrza spadła z 0,42 do 0,34. 

Golf drugiej generacji, jako pierwszy model w klasie samochodów kompaktowych, mógł pochwalić się zestawem technicznych innowacji. W Golfie II pojawił się katalizator (w 1984 roku), ABS (w 1986 roku) i wspomaganie układu kierowniczego. Po raz pierwszy kompaktowy Volkswagen był dostępny również z napędem na cztery koła (syncro, w 1986 roku). Dodatkowo, silnik wersji GTI był pierwszym zastosowanym w Golfie, który wyposażono w rozrząd z czterema zaworami na cylinder (w 1986 roku).

W 1988 roku debiutowała najbardziej sportowa odmiana Golfa II – G60 Rallye z silnikiem o mocy 160 KM, wyposażonym w sprężarkę mechaniczną. W tym samym roku produkcja Golfów obydwu generacji łącznie przekroczyła magiczną barierę 10 milionów sztuk. W 1990 roku Golf Country z napędem na cztery koła i podwyższonym zawieszeniem był prekursorem współczesnych samochodów sportowo-użytkowych, czyli popularnych SUV-ów. Od 1991 roku Golf II był produkowany nie tylko w Wolfsburgu, ale również w nowej fabryce w Mosel koło Zwickau (w Saksonii)

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?