Pierwsze w historii BMW serii 2 Gran Coupe.

Nowe BMW serii 2 Gran Coupé produkowane w Lipsku będzie miało swoją światową premierę na targach Los Angeles Auto Show w listopadzie 2019 roku.

Podobnie jak czterodrzwiowe coupé BMW serii 6, BMW serii 4 i BMW serii 8, BMW serii 2 Gran Coupé charakteryzuje mocna stylistyka: sportowo wyraziste linie, bezramkowe drzwi i wyjątkowo ekspresyjny, ekstrawertyczny wygląd.
Ponadto oferuje wysoką funkcjonalność w codziennej eksploatacji przy bardzo dobrej przestronności wnętrza i dużym bagażniku.

Dynamicznie wydłużona sylwetka z ekskluzywnymi detalami.
BMW serii 2 Gran Coupé doskonale nawiązuje do eleganckiego wyglądubwiększych modeli w klasie samochodów kompaktowych premium. Cechą szczególną BMW serii 2 Gran Coupé jest jego wydłużona, dynamiczna sylwetka. Ma ona zarówno klasyczne geny coupé, jak i czworo bezramkowych drzwi. Ponadto Gran Coupé oferuje ekskluzywne detale, takie jak wyprofilowane listwy atrapy chłodnicy z charakterystycznym zagłębieniem,
stylizowany na siatkę grill w topowym modelu BMW M235i xDrive i przede wszystkim zupełnie nowy design tylnych lamp zachodzących głęboko do wewnątrz pokrywy bagażnika. Tworzą one czarny, błyszczący pas, który
biegnie aż do umieszczonego centralnie logo BMW i okala je. Połączone w ten sposób lampy stanowią poziomy element podkreślający szerokość tyłu. BMW serii 2 Gran Coupé ma długość 4526 mm, szerokość 1800 mm i wysokość tylko 1420 mm. Mimo sportowo płaskiego wyglądu wnętrze oferuje dzięki
rozstawowi osi 2670 mm mnóstwo miejsca dla pasażerów oraz adaptacyjny bagażnik o pojemności 430 l, dając więcej możliwości w użytkowaniu auta na co dzień.

Niskie, szerokie, sportowe i standardowo z reflektorami diodowymi.
BMW serii 2 Gran Coupé prezentuje sportowo niską i szeroką sylwetkę. Pewnysiebie wygląd zaczyna się już od dynamicznego frontu z klasycznymi elementami marki w nowej odsłonie. Lekko pochylone reflektory z charakterystycznym czworookim obliczem BMW – standardowo w pełnej wersji diodowej, dostępne opcjonalnie również w wersji adaptacyjnej – podkreślają charakterystyczną atrapę chłodnicy zaprojektowaną jako duży,
połączony element wystający dalej na boki. Grill atrapy chłodnicy ma w tym czterodrzwiowym kompaktowym coupé klasy premium specjalny kształt, a pionowe zagłębienie w listwach grilla daje przy wykończeniu w satynowanym aluminium trójwymiarowy efekt. Topowy model BMW M235i xDrive wyróżnia ekskluzywna atrapa chłodnicy z trójwymiarową siatką w miejsce klasycznych listew grilla. To rozwiązanie zaczerpnięte z motorsportu nadaje frontowi głębi i szlachetności. Oprócz tego BMW M235i xDrive ma też największe zewnętrzne wloty powietrza

Płynna linia dachu i wydatna część barkowa.
W widoku bocznym precyzyjne linie z ekscytującą grą światła i cienia podkreślają zwinne proporcje i charakterystyczną elegancję nowoczesnego coupé BMW. Linia dachu ma płynny kształt, długa powierzchnia szyb daje wizualną lekkość tylnej części auta, natomiast sięgająca daleko do tyłu linia barkowa wydłuża karoserię. Wyraźne cofnięcie słupka C tworzy sportowe barki nad wydatnie ukształtowanymi nadkolami, które również w widoku tylnym podkreślają szerokość pojazdu i jego mocne osadzenie na drodze. Płaskie
i szerokie lampy tylne są – podobnie jak oferowane standardowo reflektory przednie – w pełni diodowe i stanowią nową interpretację znanego kształtu L z jednego elementu świetlnego z efektownym zagięciem z boku.
Zredukowany ogólny wygląd nadaje tyłowi szlachetną nowoczesność, którą widać również w starannie ukształtowanej pokrywie bagażnika z czteroczęściowym poszyciem zewnętrznym. Sportowy wygląd tyłu
uzupełniają chromowane końcówki rur wydechowych o średnicy 90 mm oraz charakterystyczne kształtowe końcówki rur wydechowych w BMW M235i xDrive. BMW serii 2 Gran Coupé oferowane jest zawsze z obręczami kół ze
stopów lekkich o średnicy od 16 cali w wersji podstawowej do frezowanych 18-calowych w modelu M Sport i BMW M235i xDrive. Opcjonalnie dostępne są również 19-calowe frezowane obręcze kół ze stopów lekkich oraz duży
elektryczny dach panoramiczny.

Sportowa atmosfera i przestronne wnętrze.
Wnętrze BMW serii 2 Gran Coupé łączy w sobie sportową atmosferę z rodzinną przestronnością przydatną w podróży oraz doskonałymi materiałami. Innowacyjne detale, takie jak podświetlane w sześciu dowolnie wybieranych kolorach listwy dekoracyjne oferowane jako wyposażenie dodatkowe lub jako część wyższych linii wyposażenia, podkreślają nowoczesny charakter samochodu. Pomimo eleganckiego kształtu BMW serii 2 Gran Coupé oferuje doskonałą przestronność, a pasażerów z tyłu ucieszy znacznie łatwiejsze wsiadanie oraz o 33 mm więcej miejsca na nogi niż w BMW serii 2 Coupé. Pozycja siedzenia jest wyższa o 12 mm. Przy pojemności 430 l bagażnik jest o 40 l większy niż dwudrzwiowych coupé i można go powiększyć poprzez złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonej w proporcjach 40/20/40. Tylną kanapę można również całkowicie odblokować z bagażnika. Pokrywa otwiera się automatycznie przyciskiem, a z opcjonalnym dostępem komfortowym również poprzez ruch stopą.

Kokpit konsekwentnie zorientowany na kierowcę.
Obsługa jest konsekwentnie zorientowana na kierowcę i oferuje zrozumiałe grupy funkcyjne, na przykład do ogrzewania i klimatyzacji lub różnych funkcji jazdy. Dostęp do oferty inforozrywki opcjonalnego systemu operacyjnego BMW 7.0 – obsługiwanego opcjonalnie również za pomocą gestów – umożliwiają oferowane opcjonalnie w BMW Live Cockpit Professional dwa duże ekrany o przekątnej do 10,25. Kształt i aranżacja kokpitu BMW Live nawiązuje wyglądem do czworookiego frontu BMW. Centralny ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości jest w typowy dla marki sposób zwrócony w stronę kierowcy, który może indywidualnie skonfigurować ten duży zestaw ekranów. Opcjonalnie dostępny jest pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head-Up o przekątnej 9,2 cala umożliwiający odczytywanie informacji bez odrywania wzroku od drogi.

Zwinność i dynamika na najwyższym poziomie.
W pierwszym BMW serii 2 Gran Coupé zastosowano podobnie jak w nowym BMW serii 1 nowoczesny napęd przedni. Zawiera wszystkie doświadczenia zdobyte w ostatnich latach w modelach BMW Group z napędem na przednie
koła oraz technologie zaczerpnięte z BMW i do głównej marki. BMW serii 2 Gran Coupé łączy wzorcową w tym segmencie dynamikę jazdy ze znacznie większą ilością miejsca wewnątrz pojazdu. Niezwykła zwinność jest efektem
współdziałania nowoczesnego układu jezdnego, innowacyjnych technologii oraz integracji wszystkich komponentów i systemów regulacji istotnych dla dynamiki jazdy. Szybkie i precyzyjne reakcje BMW serii 2 Gran Coupé są
bezpośrednio odczuwalne i zapewniają optymalne wrażenia z jazdy. Istotną rolę odgrywa przy tym transfer technologii z BMW i do głównej marki. Znana z BMW i3 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,6-14 kWh/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km**) standardowa w BMW serii 2 Gran Coupé
technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora) znacznie poprawia trakcję podczas ruszania, pokonywania zakrętów i przyspieszania na suchych i mokrych nawierzchniach, a także w mieszanych warunkach, na
śniegu i lodzie, umożliwiając jeszcze bardziej czułą i szybszą regulację. Regulacja poślizgu odbywa się przy tym bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w jednostce sterującej DSC (dynamicznej kontroli stabilności). Bez
długich ścieżek sygnałowych informacje są przesyłane trzykrotnie szybciej, a regulacja jest odczuwana przez kierowcę jako dziesięciokrotnie szybsza. We współpracy z dynamiczną kontrolą stabilności DSC ograniczenie poślizgu
kół w sterowniku silnika bez interwencji w zakresie stabilizacji bocznej znacznie zmniejsza podsterowność powszechną w pojazdach z napędem na przednie koła.

Trzy układy jezdne do wyboru.
Oprócz dynamicznego standardowego układu jezdnego dopasowanego do danej wersji silnikowej oraz sportowego układu jezdnego M z obniżeniem o 10 mm nowe BMW serii 2 Gran Coupé dostępne jest również z adaptacyjnym układem jezdnym VDC (Variable Damper Control). Kierowca ma w tym przypadku do wyboru dwie charakterystyki amortyzacji. Za pośrednictwem przełącznika właściwości jezdnych można wybrać tryb
Comfort – na przykład w celu zapewnienia większego komfortu jazdy na złej nawierzchni – oraz tryb Sport do bardziej sportowej jazdy. Adaptacyjny układ jezdny i sportowy układ jezdny M obejmują również stabilizatory z dużym naprężeniem wstępnym. BMW serii 2 Gran Coupé już w podstawowej wersji
silnikowej wyposażone jest w wielowahaczową oś tylną. Aby zaoferować swoim klientom pojazd idealnie dopasowany do ich preferencji, BMW opracowało trzy różne rekomendacje wyposażenia dodatkowego w zakresie
dynamiki jazdy – od komfortowego ze standardowym układem jezdnym po wybitnie sportowy układ jezdny M oferowany wraz ze sportowym układem kierowniczym M i sportowymi hamulcami M. Maksymalną wszechstronność
oferuje połączenie adaptacyjnego układu jezdnego VDC ze sportowymi hamulcami M.

Trzy silniki na początku sprzedaży.
W BMW serii 2 Gran Coupé do wyboru jest jeden silnik wysokoprężny i dwa benzynowe BMW EfficientDynamics najnowszej generacji, które dzięki wielu szczegółowym udoskonaleniom oferują mniejsze zużycie paliwa, mniejszą emisję spalin, a po części także większą moc. Podstawową jednostką jest 3-cylindrowy silnik w BMW 218i Coupé o mocy 103 kW (140 KM).
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l w BMW 220d rozwija moc 140 kW (190 KM). Najwyższą pozycją w portfolio napędów jest najmocniejszy 4-cylindrowy silnik BMW Group, który przy mocy 225 kW (306 KM) daje BMW M235i xDrive bardzo sportowe osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje tu zaledwie 4,9 s (4,8 s z pakietem M Performance), prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?