Kampania Hyundai Motor Spain w nietypowy sposób przedstawia technologię modelu NEXO

Hyundai Motor Spain rozpoczął kampanię z udziałem ambasadorki marki, pływaczki Mirei Belmonte, która testuje czystą technologię wodorowych ogniw paliwowych zastosowaną w modelu Hyundai NEXO.

W filmowym spocie mistrzyni olimpijska staje przed wyzwaniem treningu w bańce połączonej z rurą wydechową NEXO, oddychając powietrzem emitowanym przez pojazd.

To ekstremalne wyzwanie pokazuje efektywność czystej, przyjaznej dla środowiska technologii opracowanej dla modelu NEXO, który emituje tylko parę wodną i oczyszcza powietrze w 99,9%. Kampania rozpoczęła także Hyundai Eco Road Show. Obie inicjatywy mają na celu podniesienie świadomości ekologicznych samochodów w gamie Hyundai w różnych częściach Hiszpanii.

Mireia Belmonte, gwiazda spotu, przyznaje, że uznała to wyzwanie za zaskakujące i bez wahania przyjęła propozycję marki Hyundai, aby udowodnić zalety technologii wodorowej.

Jako ambasadorka marki Hyundai zostałam zaproszona do podjęcia wyzwania polegającego na wdychaniu powietrza emitowanego bezpośrednio z układu wydechowego NEXO. Oczywiście nie jest to zwykły samochód, podobnie jak to co emituje, tj. parę wodną i tlen. Na początku byłam zaskoczona tym pomysłem, ale teraz mogę powiedzie , że jest to jeden z najbardziej niesamowitych projektów, w których uczestniczyłam. Jestem dumna, że mogłam być częścią tego przedsięwzięcia. Bez wątpienia niezwykle ważne jest dalsze wspieranie marek takich, jak Hyundai, w tworzeniu innowacji i lepszej przyszłości dla wszystkich.” – powiedziała Mireia Belmonte.

Hyundai NEXO, jest najlepszym przykładem zaangażowania firmy Hyundai w zasilaną wodorem technologię mobilności przyszłości, tak ważną w mieście. Samochód nie emituje zanieczyszczeń, a także zmniejsza ślad węglowy kierowcy. Podczas realizacji filmu, Hyundai ściśle współpracował z Centro Nacional de Hidrógeno i Camde Sports Medical Center w Hiszpanii. Ośrodki te zaoferowały wsparcie w zakresie bezpieczeństwa, a także wiedzy.

Podczas treningu Mireia była pod ścisłym, stałym nadzorem dr. Vicente de la Varga Salto, dyrektora Camde Sports Medical Center i jego zespołu. Lekarz jest zdecydowanym zwolennikiem pozyskiwania energii z wodoru, jako doskonałej alternatywy dla paliw kopalnych. Oprócz zapobiegania szkodliwym skutkom zdrowotnym, zastosowanie wodoru pomaga w poprawie jakości powietrza.

Oddychając, wdychamy cząstki stałe o różnych rozmiarach, wytwarzane podczas spalania paliw kopalnych. Cząstki pochodzące ze spalania liczone są w tysiącach i uszkadzają ludzkie ciało na wiele sposobów. Zaletą napędów wodorowych jest nie tylko to, że nie emitują tych cząstek wcale, ale także pochłaniają powietrze z zanieczyszczonego środowiska, filtrują je i przekształcają, wypuszczając powietrze bez cząstek stałych. A wszystko to w celu generowania energii. Pojazd napędzany wodorem oczyszcza zatem aktywnie powietrza, które pobiera do produkcji energii. Nie można sobie wymarzyć lepszego rozwiązania.”– powiedział Dr Vicente de la Varga Salto Dyrektor Centro Médico Deportivo Camde.

Kampania po raz kolejny udowadnia, że Hyundai jest liderem innowacji technologicznych i angażuje się w badania i rozwój ekologicznych pojazdów. Podczas kręcenia filmu obecna była także Mónica Sánchez Delgado, Kierowniczka Działu Inżynierii Stosowanej Centro Nacional de Hidrógeno (CNH2) w Hiszpanii, również zwolenniczka pozyskiwania energii z wodoru. Przedstawicielka CNH2 uważa kampanie takie, jak kampania Hyundai za kluczowe, ponieważ w oryginalny sposób pokazują potencjał wodoru, a przede wszystkim zapoznają społeczeństwo z tą wciąż nieznaną technologią.

Wodór będzie jedyną możliwą alternatywą dla dekarbonizacji energii na dużą skalę. Do tej pory nie jest dostępna żadna inna alternatywa, która umożliwi nam osiągnięcie ambitnych, ale ważnych celów dekarbonizacji ustalonych w Europie. Kampanie takie, jak marki Hyundai są potrzebne, aby zapewnić widoczność technologii wodorowej i pokazać, że jest to realne rozwiązanie energetyczne. Kiedy mówisz przeciętnemu obywatelowi, że wodór jest wykorzystywany jako paliwo samochodowe, wydaje mu się, że jest to odległa koncepcja akademicka. Dzieje się tak, ponieważ nie ma on wystarczających informacji na ten temat. Ponadto słowo wodór wzbudza podejrzenia z powodu dwóch jego cech: łatwopalności i lotności. Jak każde paliwo, wodór wymaga właściwego obchodzenia się, ale wcale nie inaczej niż w przypadku benzyny, oleju napędowego czy gazu ziemnego. Nic więc dziwnego, że dziś szybko wzrasta zainteresowanie wodorem na całym świecie. W niezbyt odległej przyszłości zastosowanie wodoru będzie ‘koniecznością’.” – Mónica Sánchez Delgado.

Hyundai NEXO: dziedzictwo zaangażowania Hyundaia w energię wodorową

Hyundai jest światowym pionierem w rozwoju technologii wodorowych ogniw paliwowych. W 2013 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny pojazd napędzany wodorem, ix35 Fuel Cell.

Hyundai NEXO, który został wprowadzony na rynek w 2018 roku to pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi drugiej generacji, którego zasięg wynosi 666 kilometrów (cykl WLTP) na jednym tankowaniu. Emituje tylko czystą parę wodną i oczyszcza powietrze podczas jazdy, filtrując 99,9% ultra-drobnych cząstek. Na napęd składają się ogniwa paliwowe, silnik elektryczny, akumulator i zbiorniki. Kiedy wodór zgromadzony w zbiornikach przechodzi do ogniwa, rozkłada się na protony i elektrony. Przepływ elektronów wytwarzanych w ogniwie paliwowym dostarcza energię elektryczną do zasilania silnika elektrycznego, podczas gdy protony reagują z cząsteczkami tlenu z powietrza wytwarzając ciepło i parę wodną, jedyny gaz emitowany przez NEXO.

Hyundai NEXO jest kluczowym elementem ekologicznej strategii Hyundaia. Firma planuje wprowadzi

do roku 2025 na całym świecie łącznie 38 modeli przyjaznych środowisku, przyspieszając rozwój bezemisyjnego transportu. W Hyundaiu NEXO zastosowano najnowocześniejszą technologię w nadwoziu stylowego SUV-a bez uszczerbku na elegancji. Bez wątpienia Hyundai NEXO stanowi pomost do mobilności przyszłości.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?