FIA WEC: Podwójne zwycięstwo Toyoty w Japonii

Toyota pozostaje niepokonana w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC). Model TS050 HYBRID zajął dwa czołowe miejsca w sześciogodzinnym wyścigu na torze Fuji, drugiej rundzie sezonu 2019/20. Było to siódme zwycięstwo Toyoty w ostatnich ośmiu startach na tym obiekcie.

Jesteśmy zachwyceni tym wynikiem. Dla Toyoty to drugi najważniejszy wyścig w sezonie po Le Mans. Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu, a kibicom, że tak licznie obserwowali ostatni start TS050 HYBRID w Japonii” – powiedział Hisatake Murata, szef zespołu Toyota Gazoo Racing.

Race winners Sebastien Buemi (SUI) Brendon Hartley (NZL) and Kazuki Nakajima (JPN)
Wyścig na domowym dla Toyoty torze Fuji okazał się nie lada wyzwaniem. Zmienne warunki na torze, a do tego regulaminowe spowolnienie obu aut japońskiego zespołu sprawiły, że w walce o zwycięstwo liczył się każdy detal, włącznie z pracą mechaników przy zmianach opon i tankowaniu. Najlepiej pracę wykonała załoga z auta numer 8, czyli Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Kazuki Nakajima, która pokonała 232 okrążenia.

Przejechaliśmy bezbłędny wyścig, co było niezwykle ważne w tak trudnych warunkach. To zwycięstwo ma szczególne znaczenie, bo naszą rywalizację obserwowało wielu japońskich kibiców” – powiedział Buemi, dla którego było to 16. zwycięstwo w FIA WEC, co jest rekordem serii. Jego partnerzy też mieli powody do zadowolenia. Nakajima po raz czwarty wygrał wyścig na torze Fuji, a Hartley z Toyotą triumfował po raz pierwszy.

Samochód numer 7, za kierownicą którego zmieniali się Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López, linię mety przekroczył ponad pół minuty po kolegach z zespołu. „Gratulacje dla kolegów z drugiego auta. Naszym celem było, żeby dwie Toyoty zajęły dwa najwyższe stopnie podium” – skomentował Kamui Kobayashi.

Zespół Toyota Gazoo Racing przewodzi w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych. Obie załogi japońskiej ekipy wygrały po jednym wyścigu, a to oznacza, że mają tyle samo punktów i w kolejnej rundzie sezonu na torze w Szanghaju (10 listopada) oba TS050 HYBRID zostaną identycznie spowolnione. To efekt przepisów, które obowiązują w FIA WEC od tego sezonu. Najszybsze samochody w kolejnych wyścigach są regulaminowo spowalniane, by jeszcze uatrakcyjnić rywalizację. Auta albo mają dodawany balast, albo ich moc jest ograniczana.

Wyniki 6 Hours of Fuji:

1. #8 TOYOTA GAZOO Racing 232 okrążenia

2. #7 TOYOTA GAZOO Racing +33.955 sek.

3. #1 Rebellion (Senna/Menezes/Nato) +2 okrążenia

4. #29 Team Nederland (Van Eerd/Van der Garde/De Vries) +10 okrążeń

5. #38 JOTA (Gonzalez/Da Costa/Davidson) +10 okrążeń

6. #37 Jackie Chan (Tung/Aubry/Stevens) +11 okrążeń

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?