Frankfurt 2019 – Smart całkowicie odmienione modele fortwo i forfour.

Już pierwowzór smarta miał być napędzany prądem. Pierwsze rozważania Mercedes-Benz na temat samochodu do jazdy po mieście z 1972 roku zakładały koncepcję napędu całkowicie elektrycznego. Także wizjoner Nicolas Hayek od samego początku wyobrażał sobie smarta z bezemisyjnym układem napędowym. Od 2007 roku smart nieprzerwanie oferuje wariant w pełni elektryczny, a teraz kompleksowo przechodzi na bezemisyjne zasilanie prądem. Tym samym, jako pierwszy producent samochodów na świecie, całą swoją gamę przestawia z silników spalinowych na elektryczne układy napędowe.

Dojrzałe wzornictwo – na nową erę

Atrakcyjne, „zredukowane” wzornictwo z wyraźnie podkreślonymi nadkolami. Do tego krótkie nawisy i personalizowane dodatki. Zewnętrzny wygląd nowej generacji smarta nie pozostawia złudzeń – to nadal smart. Opcjonalne, zintegrowane w pełni diodowe reflektory i przeprojektowana krata wlotu powietrza do chłodnicy nawiązują do ostatnich prototypów smarta.

Elektryzująca radość z jazdy

W pełni elektryczny napęd otwiera nowy wymiar radości z jazdy. W skrócie: dostępny natychmiast moment obrotowy, płynne przyspieszenie i niemal absolutna cisza. Nowe smarty korzystają ze wszystkich zalet techniki napędu elektrycznego. Za sprawą przemyślanej architektury i powrotu do samych korzeni marki ich konstrukcja pozostaje lekka i przyjazna pod względem zasobów, oferując zrównoważoną mobilność w obszarach metropolitarnych.

Ładuj szybko i wszędzie

Opcjonalna ładowarka pokładowa o mocy 22 kW, wyposażona w funkcję szybkiego ładowania, sprawia, że nowe smarty można naładować w zakresie od 10% do 80% w niecałe 40 minut – gdy tylko możliwe jest ładowanie trójfazowe (w zależności od lokalnych warunków). Dzięki współpracy z dostawcą usług ładowania, firmą Plugsurfing, klienci mogą teraz korzystać z praktycznie wszystkich stacji ładowania. Rejestracja i opłaty odbywają się za pomocą całkowicie nowej aplikacji smart EQ control.

Trochę liczb

 

smart EQ fortwo

smart EQ fortwo cabrio

smart EQ forfour

Silnik/typ

silnik synchroniczny

silnik synchroniczny

silnik synchroniczny

Moc ciągła (kW)

41

41

41

Moc maks. (kW)

60

60

60

Maks. moment obr. (Nm)

160

160

160

Zużycie energii w cyklu łączonym(kWh/100 km), pokładowa ładowarka
4,6 kW

15,2-16,5

15,4-16,8

15,9-17,3

Zużycie energii w cyklu łączonym(kWh/100 km), pokładowa ładowarka
22 kW

14,0-15,2

14,2-15,4

14,6-15,9

Emisje CO2 w cyklu łączonym (g/km)

0

0

0

Klasa efektywności

A+

A+

A+

Zasięg (km)

147-159

145-157

140-153

Przyspieszenie 0-60 km/h (s)

4,8

4,9

5,2

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,6

11,9

12,7

Prędkość maks. (km/h)

130

130

130

Frankfurt 2019 MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?