Frankfurt 2019 – Renault Captur – wyrośnięte nowe Clio

Renault Captur to model, który doskonale wpisał się w ofertę firmy Renault. Jego cechy to powierzchnia podstawy identyczna jak modelu Clio, wyższa pozycja siedzeń, większy prześwit i lepsza widoczność z samochodu. Słowem wszystkie cechy prawdziwego crossovera.

We Frankfurcie Renault Deutschland zaprezentowało (po minimalnych kosztach) nowe wcielenie Captura.

Pierwsze spojrzenie na model nie wskazuje jednak, że jest to nowy model. Zarys sylwetki, kąty pochylenia szyb i proporcje sugerują raczej lifting obecnego modelu. Jednakże dokładniejsze zwrócenie uwagi na model nie daje wątpliwości. To nowa wersja…

Zaprezentowany Renault Captur ma 4,23 m długości, czyli jest dłuższe od poprzednika aż o 11 cm. Nie oznacza to wprawdzie tak znacznego powiększenia przestrzeni pasażerskiej, gdyż rozstaw osi wzrósł o zaledwie 2 cm, ale model zmężniał, a bagażnik wzrósł do 536 litrów (poprzednia generacja oferowała maksymalnie 445 l).

Dzięki bardziej atletycznej sylwetce i podwyższonej bocznej linii nadwozia Nowy Captur ma wygląd prawdziwego SUV-a. Współtworzą go specyficzne elementy, takie jak przednia i tylna osłona podwozia, czarne listwy ochronne okalające dolną krawędź nadwozia, nakładki na nadkola oraz aluminiowe relingi dachowe. Sylwetka Nowego Captura jest bardziej dynamiczna dzięki przetłoczeniom na pokrywie silnika, nachylonej ku przodowi, wyraźnie opadającej ku tyłowi linii dachu i zmniejszonej powierzchni szyb.

Oczywiście model ma obecnie całkowicie zmodernizowane elementy zewnętrzne, a przednie światła nowego Captura -w 100% z diodami LED już od pierwszego poziomu wyposażenia- mają charakterystyczny dla modeli Renault układ w kształcie litery „C” (C-Shape).

We wnętrzu dostrzec możemy wiele elementów zapożyczonych z najnowszego Clio, który jest bazą do prac nad tym modelem. Centralnym elementem jest duży (9,3″) panel dotykowy, uzupełniany przez cyfrowe zegary, prezentowane na wyświetlaczu o przekątnej 7 lub 10,2″. Zmieniono także fotele (w teście było one dla mnie głównym problemem w dotychczasowej wersji Renault Captur). Mają one zaoferować m.in. lepsze podparcie boczne i dłuższą bazę, przez co dalsze wyjazdy powinny być wygodniejsze.

W Polsce model pojawi się na przełomie roku 2019/2020

Frankfurt 2019 MOTOMI Magazyn Bogusław Krzeniowski

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?