Frankfurt 2019 – Honda pierwszy krok w stronę samochodów elektrycznych

Do roku 2025 wszystkie samochody Hondy sprzedawane w Europie, będą wyposażone w napędy wykorzystujące silniki elektryczne. We frankdurcie mieliśmy okazję zobaczyć pierwszy seryjny model firmy.

Szczegóły projektu Honda e

Honda e, opracowana z myślą o zachowaniu stylizacyjnej prostoty i funkcjonalności, wpisze się w potrzeby współczesnego miejskiego stylu życia, dzięki zintegrowanym rozwiązaniom technicznym i wyjątkowej dynamice jazdy.

Czyste linie zewnętrzne zostały zachowane dzięki zastosowaniu systemu bocznych kamer, który zastąpił konwencjonalne lusterka boczne niewielkimi urządzeniami przekazującymi obraz do dwóch sześciocalowych ekranów wewnątrz pojazdu. Rozwiązanie to, zastosowane po raz pierwszy w segmencie samochodów kompaktowych, wnosi nową jakość w zakresie stylizacji, bezpieczeństwa, aerodynamiki i zwraca uwagę na wyjątkowość auta Hondy.

klapka odsłaniająca „wlew paliwa” na środku pokrywy silnika

Samochód wyróżnia się płynnymi liniami i gładkimi powierzchniami z wysuwanymi klamkami drzwi. W relaksującej, nowoczesnej kabinie pasażerskiej, w której wykorzystano subtelne materiały, znalazł się zajmujący całą szerokość, poziomy wyświetlacz najnowszej generacji z pięcioma ekranami, dający dostęp do skomunikowanego z siecią systemu audio-informacyjnego.

Kamara zamiast luterka zewnętrznego. Ekran na rogu deski rozdzielczej

Największą powierzchnię cyfrowej deski rozdzielczej Hondy e zajmują dwa ekrany dotykowe LCD o przekątnej 12,3 cala. Są to główne ekrany systemu informacyjno-rozrywkowego, prezentujące szereg aplikacji i usług online, które pomagają samochodowi dopasować się do miejskiego, nowoczesnego stylu życia właściciela. Dzięki temu, kierowca i pasażerowie – niezależnie od tego, czy jadą, parkują, czy uzupełniają energię w bateriach – mogą w komfortowych warunkach korzystać z łączności.

Dane techniczne Hondy e

Honda e jest wyposażona w wydajny silnik elektryczny, dostępny w dwóch wariantach mocy maksymalnej: 100 kW (136 KM) lub 113 kW (154 KM), generujący imponujący moment obrotowy 315 Nm. Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, ale po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km, co sprawia, że Honda e doskonale sprawdza się podczas codziennych przejazdów w mieście. Istnieje też możliwość szybkiego ładowania baterii do 80% pojemności w 30 minut. Wysoka dynamika, dostępna dzięki mocnemu silnikowi elektrycznemu napędzającemu tylne koła, gwarantuje dużą radość z jazdy i poczucie jedności z samochodem. Honda e zapewnia znakomite przyspieszenie już od startu i osiąga prędkość 100 km/h po około 8 sekundach.

Kamara zamiast luterka zewnętrznego. Ekran na rogu deski rozdzielczej

W krajach, w których Honda e będzie oferowana w pierwszej kolejności, zainteresowani zakupem tego modelu mogą dokonać opłaty rezerwacyjnej, która zapewni priorytetową realizację zamówienia. Cena jest ustalona wg algorytmu: cena producenta+opłaty państwowe+ zniżka państwowa na auta elektryczne. Jak cena jest w Polsce???

Franfkfurt 2019 MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?