Frankfurt 2019 – Ekologiczny, elektryczny Porsche, ale 600 KM ma…

Porsche postanowiło iść z duchem czasu i zaoferować model elektryczny, ale… nie było żadnej taryfy ulgowej.

Samochody elektryczne Porsche muszą przejść ten sam rygorystyczny program testów, co samochody sportowe z silnikami spalinowymi. Poza doskonałymi osiągami obejmuje on nieograniczoną przydatność w codziennym użytku – we wszystkich strefach klimatycznych. W modelach z zasilaniem akumulatorowym pojawiają się też dodatkowe, szczególnie wymagające aspekty, takie jak ładowanie akumulatora czy kontrola temperatury układu napędowego i wnętrza w ekstremalnych warunkach. Poza tym lista typowych celów projektowych Porsche obejmuje osiągi na torze, zdolność do wielokrotnego przyspieszenia, a także zasięg odpowiedni dla codziennej eksploatacji.
Najważniejsze fakty dotyczące fazy testów Porsche Taycan:
• Całkowita pokonana odległość: około 6 milionów kilometrów, z czego 2 miliony przypadają na testy długodystansowe
• Kraje: łącznie 30, w tym USA, Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA) oraz Finlandia
• Temperatury: od -35 do 50 stopni Celsjusza
• Wilgotność powietrza: od 20 do 100 procent
• Wysokość terenu: od 85 m p.p.m. do 3000 metrów n.p.m.
• Cykle ładowania: ponad 100 000 – przy użyciu różnych technik ładowania, stosowanych na całym świecie
• Zespół programistów: około 1000 kierowców testowych, techników i inżynierów

Efekt?

Flagowy Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 560 kW (761 KM), a Taycan Turbo – do 500 kW (680 KM). Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s. Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km (w każdym przypadku zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość obu czteronapędowych samochodów wynosi 260 km/h.

Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym 800 V zamiast „tradycyjnych” dla aut elektrycznych 400 V. To szczególna zaleta dla jego użytkowników: wystarczy niewiele ponad 5 minut, by na stacji ładowania o wysokiej mocy naładować akumulator prądem stałym (DC) w stopniu wystarczającym na pokonanie nawet 100 kilometrów (zgodnie z WLTP). W idealnych warunkach ładowania czas „tankowania” akumulatora w zakresie od 5 do 80 % stanu naładowania wynosi 22,5 minuty; maksymalna moc ładowania (szczytowa) to 270 kW. Całkowita pojemność akumulatora Performance Plus wynosi 93,4 kWh. W domu kierowcy Porsche Taycan mogą wygodnie ładować swoje samochody prądem zmiennym (AC), z mocą do 11 kW.

Nowe Porsche Taycan Turbo S oraz Porsche Taycan Turbo można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od, odpowiednio, 650 tys. zł i 790 tys. zł. 

Frankfurt 2019 MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?