Frankfurt 2018 – Audi Q3 Sportback zamiast Audi Q4.

Wprawdzie nowy Audi Q8 nie jest jedynie formą nadwozia coupe siostrzanego brata Q7, ale nową konstrukcją, ale chyba nie ulega wątpliwości, że lepiej oznaczyć model innym oznaczeniem niż rozbudowywać nazwę o określenie stylu.

Było zatem oczywiste, że wersja Q3 w wersji nadwoziowej Coupe będzie miała oznaczenie Q4. Tymczasem… nic bardziej mylnego. Model nosi nazwę Q3 Sportback

Stylistycznym kontrastem dla posiadającego wszystkie cechy SUV’a przodu auta, jest przedział pasażerski wyposażony w typowe cechy coupé. Dzięki niskiemu dachowi przechodzącemu w płaskie, pochyłe słupki D, gdy patrzy się na ten samochód z boku, wydaje się on znacznie dłuższy niż jego siostrzane Audi Q3. W rzeczywistości różnica między nimi to zaledwie 16 mm. Natomiast ten SUV coupé jest o 29 mm niższy. Jego elegancko zarysowana linia ramion przebiega znacznie niżej niż w Q3 i w ten sposób optycznie obniża całe nadwozie. Dzięki temu zabiegowi stylistycznemu auto wygląda bardziej muskularnie. Mocne przetłoczenia nad nadkolami podkreślają obecność w tym modelu napędu quattro, dostępnego z większością wersji silnikowych. Wklęsłe przetłoczenia u dołu drzwi akcentują środkową sekcję SUV’a i wzmacniają jego atletyczny charakter.

Tył Audi Q3 Sportback jest w każdym calu tak pełen mocy jak jego przód. Powierzchnie pełne są gry świateł i cieni. Szerokość nowego crossovera z tej perspektywy, podkreśla długi spojler dachowy rozciągający się ponad niskimi oknami. Wrażenie to potęgują również światła tylne powielające motyw reflektorów przednich, a zarazem się od nich różniące. Dolną część tyłu zamyka dyfuzor z szerokim blade’em i dwoma wyraźnymi przetłoczeniami.

Frankfurt 2019 MOTOMI Magazyn Boguslaw Korzeniowski

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?