Nowa Kia XCeed – miejski crossover – ceny w Polsce

Emilio Herrera, dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedział: „Kia XCeed odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na samochody, które oferują więcej emocji zarówno pod względem wyglądu, jaki i prowadzenia niż SUV-y. Dla nabywców ważne są jednak przestronność i funkcjonalność, którą oferują większe auta. Nowy CUV marki Kia spełnia te potrzeby nie tylko dzięki atrakcyjnej i nowoczesnej stylistyce, ale również za sprawą przestronnego i funkcjonalnego wnętrza. Kia XCeed łączy zalety zarówno hatchbacka, jak i SUV-a, jednocześnie oferując nabywcom w Europie coś świeżego i odmiennego”.

Najnowsze auto w gamie marki Kia wyznacza śmiały, nowy kierunek dla rodziny modeli Ceed i pokazuje szeroki zakres możliwości w segmencie kompaktowych samochodów rodzinnych. Segment ten jest drugim co do wielkości na rynku europejskim i wiele wskazuje na to, że będzie nabierał znaczenia w nadchodzących latach. Szeroka oferta modeli z rodziny Ceeda sprawia, że Kia zapewnia nabywcom większy wybór w klasie kompaktowych samochodów rodzinnych niż jakikolwiek inny producent” – dodaje Emilio Herrera.

Kia XCeed będzie produkowana w zakładzie w Żylinie na Słowacji, gdzie już powstają pięciodrzwiowy Ceed hatchback, Ceed kombi oraz shooting brake – ProCeed. Sprzedaż XCeeda w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2019 roku. Podobnie jak pozostałe modele marki Kia najnowszy członek rodziny modeli Ceed będzie w standardzie oferowany z 7-letnią gwarancją lub na 150.000 kilometrów.

Dobry klimat dla XCeeda w Polsce

Obecność w najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmencie rynku daje znakomitą szansę na zwiększenie sprzedaży

Trzy odmiany nadwoziowe nowego Ceeda, który w wersji hatchback debiutował w maju ubiegłego roku, jako kombi we wrześniu 2018 roku i jako shooting brake ProCeed w styczniu tego roku, przyczyniły się do blisko 12-procentowego wzrostu sprzedaży marki Kia od stycznia do lipca 2019 roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (z 15 397 egzemplarzy do 17 197 sztuk). Tylko dzięki nowemu Ceedowi Kia Motors Polska zwiększyła w tym czasie udział w rynku z 4,8% do 5,3%. Popyt na różne odmiany Ceeda nowej generacji wzrósł o aż 30% – liczba rejestracji do końca lipca wynosi 4 900 aut. W ubiegłym roku o tej porze było ich 3 781, a w całym 2018 roku – 5 854. Udział Ceeda w segmencie C zwiększył się o 1,3% i wynosi 5,6%. Plany Kia Motors Polska na 2019 rok zakładają sprzedaż 8 000 sztuk Ceeda i 500 egzemplarzy XCeeda. Wiele wskazuje na to, że w 2020 roku przybędzie ich na drogach nawet 5-krotnie więcej. Głównymi konkurentami XCeeda w Polsce są nie tylko Toyota C-HR, Mazda CX-30 i VW T-Roc, ale również BMW X2 i Mercedes GLA. Pozyskanie nowych klientów, którzy są gotowi zapłacić więcej za unikalny design będzie głównym motorem napędowym dynamicznego wzrostu popularności XCeeda w 2020 roku i w kolejnych latach.

Bogate wyposażenie w standardzie

Liczne systemy asystujące już w podstawowej wersji M za 79 990 zł

Nowa Kia XCeed jest oferowana w 3 wersjach wyposażenia, z 4 silnikami i 12 kolorami nadwozia do wyboru. 3 z 4 oferowanych jednostek napędowych może współpracować z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-biegową automatyczną do wyboru. Dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni biegów 7DCT wynosi 6 tys. zł.

Już w podstawowej wersji M nowa Kia XCeed zaskakuje bogatym wyposażeniem, które w wielu innych kompaktowych modelach wymaga dopłaty. Seryjne wyposażenie nowego crossovera marki Kia obejmuje, między innymi, światła do jazdy dziennej, mijania, drogowe oraz tylne wykonane w technologii LED, systemy – utrzymania pasa ruchu, ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, automatycznej zmiany świateł z mijania na drogowe i odwrotnie, autonomicznego hamowania z trybami: miejskim, pozamiejskim i wykrywaniem przechodniów, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania, sprzęt audio z 8-calowym ekranem dotykowym i zestawem głośnomówiącym z Bluetooth, relingi dachowe, 16 – calowe obręcze kół z lekkich stopów, skórzaną kierownicę, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych.

W droższej o 11 tys. zł wersji L dodatkowo znajdują się, między innymi, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 235/45, elektryczny hamulec postojowy, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, fotele przednie z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, przyciemniane szyby, tapicerka z elementami skóry ekologicznej i oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 40:20:40. 120-konna Kia XCeed w wersji L kosztuje 90 990 zł.

Dodatkowo do wersji M i L zostały przygotowane atrakcyjne pakiety wyposażenia, odpowiednio „Smart” i „Business Line”.

Dokładnie tyle samo trzeba zapłacić za wersję podstawową, ale z silnikiem o 20 KM mocniejszym (1.4 T-GDI) współpracującym z 7-biegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach. XCeed o blisko 2 s szybciej przyspiesza wtedy od 0 do 100 km/h i jest o blisko 5 s szybszy podczas pomiaru elastyczności z 80 do 120 km/h niż wersja 1.0 T-GDI.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?