Platforma GA-B. Toyota wprowadza architekturę TNGA do samochodów miejskich

Nowe platformy Toyoty opracowane w technologii Toyota New Global Architecture (TNGA) wnoszą do gamy modelowej marki zupełnie nową jakość pod względem komfortu jazdy, precyzji prowadzenia i stylistyki.

W 2014 roku jako pierwsza z serii TNGA zadebiutowała platforma GA-C. Zbudowany na niej Prius czwartej generacji z nowym napędem hybrydowym stanowił kamień milowy w rozwoju technologii hybrydowej. Platforma GA-C jest przeznaczona głównie dla samochodów kompaktowych i stanowiła fundament, na którym zostały zbudowane Corolla najnowszej generacji i Toyota C-HR.

Architektura TNGA udowodniła swoje możliwości tworzenia wysokiej jakości samochodów także w segmentach średniej wielkości sedanów i SUV-ów. Nowe generacje Toyoty Camry i RAV4 zbudowane na platformie GA-K są dynamiczne, zapewniają stabilne, precyzyjne prowadzenie i komfort we wnętrzu.

Teraz Toyota wprowadza technologię TNGA do mniejszych samochodów, zapowiadając debiut platformy GA-B.

Pewne, intuicyjne prowadzenie
Wysoki komfort prowadzenia małych samochodów Toyoty zaprojektowanych w technologii TNGA to efekt zastosowania wielu różnych technik i rozwiązań. Zaawansowane technologie łączenia elementów zwiększają sztywność nadwozia, obniżając masę i koszty produkcji. W przednim zawieszeniu opartym na kolumnach MacPhersona zastosowano amortyzatory o małym tarciu i różne rodzaje sprężyn. Z tyłu jest możliwe zastosowanie belki skrętnej lub zawieszenia wielowahaczowego w zależności od typu i charakteru samochodu.

Fotel kierowcy został nisko umocowany i przesunięty nieco do tyłu, co przyczyna się do obniżenia środka ciężkości auta. Jednocześnie sprawia to, że pozycja za kierownicą zapewnia większą przyjemność z jazdy. Mocowanie kierownicy umożliwia ustawienie jej blisko kierowcy, pod optymalnym kątem.

Przestronne wnętrze i stylistyczna swoboda 
Nowa platforma GA-B została opracowana z myślą o maksymalizacji miejsca we wnętrzu. Architektura TNGA sytuuje niewidoczne dla użytkowników komponenty w taki sposób, aby uprościć design samochodu w najważniejszych aspektach. Dzięki temu projektanci będą mieli większą swobodę w nadawaniu modelom opartym na platformie GA-B wyróżniającego się wyglądu o mocno osadzonej na drodze sylwetce. Atrakcyjność designu podkreśli szeroki rozstaw osi oraz krótkie zwisy.

System modułowy
Nowa platforma GA-B została zbudowana w systemie modułowym, który umożliwia łatwe różnicowanie rozstawu osi, rozstawu kół i wysokości samochodu. Dzięki temu będzie można oprzeć na niej samochody o różnych wymiarach i typach nadwozia.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?