Debiut Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Obydwa modele stanowią ważny etap w historii Kia Motors. Dzięki nim zaawansowane układy napędowe nowej generacji będą dostępne dla szerokiej grupy odbiorców. Sprzedaż modeli z rodziny nowego Ceeda wzrosła o 40,1% w pierwszej połowie 2019 r. w porównaniu z wynikami w analogicznym okresie ubiegłego roku. Nowe hybrydowe wersje typu plug-in jeszcze bardziej zwiększają atrakcyjność gamy Ceeda”.

W pierwszej połowie 2019 r. zelektryfikowane modele stanowiły jeden na siedem samochodów sprzedawanych przez Kia Motors w Europie. Popularność samochodów hybrydowych szybko rośnie” – dodaje Herrera. „Podczas gdy inni producenci wciąż tylko mówią o planach elektryfikacji swoich przyszłych modeli, Kia ma już całą gamę takich aut. Oferta obejmuje miękkie hybrydy (mild hybrid), hybrydy, hybrydy typu plug-in, samochody elektryczne i oferuje klientom większy wybór oraz zapewnia niższe koszty eksploatacji w wielu segmentach”.

Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in będą produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji i będą pierwszymi autami tego typu produkowanymi przez Kia Motors w Europie. Standardowo, obydwa modele będą objęte siedmioletnią gwarancją do przebiegu 150.000 km, która chroni także akumulator i silnik elektryczny. Sprzedaż XCeeda i Ceeda kombi, zaprojektowanych wyłącznie dla europejskich nabywców rozpocznie się na początku 2020 roku.

Moc i niska emisja hybrydy plus możliwość jazdy wyłącznie na energii elektrycznej

Kia XCeed i Kia Ceed kombi z hybrydowym układem napędowym typu plug-in są atrakcyjną alternatywą dla modeli napędzanych silnikiem zarówno benzynowym, jak i wysokoprężnym. Hybrydowy układ napędowy składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra z rodziny „Kappa”, wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.

Układ napędowy współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach, która umożliwia kierowcom ręczną zmianę biegów, co zapewnia przyjemniejszą jazdę niż wieloma innymi autami hybrydowymi wyposażonymi w bezstopniową skrzynię biegów. Przekładnie bezstopniowe przekazują część momentu obrotowego silnika spalinowego do silnika elektrycznego, co powoduje stratę mocy w wyniku konwersji energii. Skrzynia biegów firmy Kia różni się tym, że pozwala na jednoczesne przenoszenie przez przekładnię pełnej mocy spalinowej jednostki napędowej i silnika elektrycznego, co minimalizuje stratę energii.

Zaawansowany system odzysku energii podczas hamowania pozwala modelom hybrydowym typu plug-in odzyskiwać energię kinetyczną i ładować akumulator zarówno podczas hamowania, jaki w trakcie jazdy bez obciążenia silnika, co dodatkowo poprawia wydajność hybrydowego układu napędowego.

Według założeń inżynierów marki Kia zasięg na energii elektrycznej w wypadku obydwu modeli ma wynosić około 60 kilometrów. Dzięki temu ich użytkownicy będą mogli wykonać większość codziennych jazd tylko z wykorzystaniem energii elektrycznej. Nowe wersje napędowe XCeeda i Ceeda kombi czekają na homologację. Wartości emisji CO2 zostaną podane do wiadomości w późniejszym terminie.

Nowe wersje napędowe XCeeda i Ceeda kombi są wyposażone w nowy system Virtual Engine Sound System, który podczas jazdy w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach lub podczas cofania generuje dźwięk o natężeniu do 59 dBA, aby ostrzec pieszych o obecności auta w ich pobliżu.

Nowe detale stylistyczne i funkcje zarezerwowane dla modeli hybrydowych typu plug-in

Obydwa nowe modele mają charakterystyczne detale stylistyczne, które odróżniają je od wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym w gamie modeli XCeed i Ceed kombi.

Z zewnątrz nowe wersje XCeeda i Ceeda kombi łatwo rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy, co poprawia ich wydajność aerodynamiczną oraz po emblematach „eco plug-in”. Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo każdy z modeli jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół ze stopu aluminium o nowym wzorze, dostosowanym do wyglądu XCeeda i Ceeda kombi. Jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a do XCeeda – 18-calowe. Ceed kombi jest wyposażony w zderzaki z modelu GT-Line, które wspomagają przepływ powietrza i zapewniają bardziej sportowy wygląd.

Podobnie jak we wszystkich odmianach nadwoziowych Ceeda nowej generacji, również za kierownicą XCeeda i Ceeda kombi w wersji hybrydowej typu plug-in można usiąść nisko i wygodnie, konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy. Nowe hybrydowe modele oferują szereg nowych funkcji, które pozwalają lepiej wykorzystać możliwości hybrydowego układu napędowego.

Obydwa modele są wyposażone w centralnie umieszczony na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania, który w czytelny i szybki sposób informuje właściciela, że akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany. Jego wskazania są dobrze widoczne z zewnątrz, co przydaje się wówczas, gdy samochód jest zaparkowany – na przykład – na podjeździe przed domem.

Kia XCeed i Kia Ceed kombi seryjnie są wyposażone w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Za dopłatą jest oferowany system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala z funkcją Kia UVO Connect. Umożliwia ona zlokalizowanie punktów ładowania w pobliżu auta lub wzdłuż trasy wprowadzonej w nawigacji. Na ekranach mogą być wyświetlane informacje dotyczące układu napędowego – pozostały poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp. Ponadto, korzystając z ekranu dotykowego, można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co umożliwia korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej. Obydwa systemy multimedialne seryjnie posiadają wbudowany interfejs umożliwiający korzystanie z usług Apple CarPlay i Android Auto. Do opcjonalnego systemu z nawigacją i ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala można poprzez Bluetooth podłączyć wiele urządzeń mobilnych, w tym dwa jednocześnie.

Zestaw wskaźników wyświetla dane typowe dla hybrydowego układu napędowego typu plug-in, takie jak pozostały poziomy naładowania akumulatora, przewidywany zasięg na energii elektrycznej czy przepływ energii między akumulatorem, jednostką napędową i silnikiem elektrycznym. Dostępny jako opcja, nowy, cyfrowy, 12,3-calowy zestaw wskaźników odznacza się doskonałą grafiką i znakomitym kontrastem. Rozdzielczość wynosi 1920 x 720 pikseli.

W hybrydowych Kia XCeed i Kia Ceed kombi klimatyzacja może pracować w trybie „tylko dla kierowcy”, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej. Wówczas dopływ powietrza do pozostałych otworów w kabinie zostaje odcięty. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów wentylacji, system marki Kia nie zamyka jedynie przepływu powietrza do tych otworów, ale wyłącza zbędne wentylatory, co znacząco zmniejsza zużycie energii.

Inteligentne opakowanie układu napędowego i codzienna użyteczność

Linia modeli Ceed została zaprojektowana od samego początku, aby pomieścić nowe hybrydowe układy napędowe. Oznacza to, że zastosowanie hybrydowego układu napędowego Plug-in w Kia XCeed i Ceed Sportswagon wywarło minimalny wpływ na opakowanie, a jego konstrukcja od samego początku zawierała zestaw akumulatorów zespołu napędowego.

Akumulator o pojemności 8,9 kWh znajduje się pod tylną kanapą, obok 37-litrowego zbiornika paliwa. W odróżnieniu od innych samochodów hybrydowych typu plug-in, w których akumulator często ogranicza przestrzeń bagażową. Jako hybryda typu plug-in, Ceed kombi oferuje bagażnik o pojemności 437 litrów, który łatwo powiększyć do aż 1506 litrów. Oparcia tylnej kanapy są dzielone w proporcji 40:20:40. Pojemność bagażnika w Kia XCeed Plug-in Hybrid wynosi 291 litrów i można ją powiększyć do 1243 litrów. Pod podłogą bagażnika wygospodarowano miejsce na przechowywania kabla do ładowania.

Do hybrydowego XCeeda i Ceed kombi Kia oferuje opcjonalny pakiet holowniczy do holowania przyczep wyposażonych w hamulce, co jest rzadko spotykane wśród aut hybrydowych.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?