Sportowe i bardziej wydajne niż kiedykolwiek wcześniej – nowe BMW 330e Limuzyna.

Nowe BMW serii 3 Limuzyna wyróżnia się doskonałą dynamiką jazdy i wzorową wydajnością. Wraz z rozszerzeniem oferty silników o napęd hybrydowy plug-in kluczowe cechy nowej sportowej limuzyny zyskują dodatkową, niezwykle przyszłościową formę. W nowym BMW 330e Limuzyna najnowsza generacja technologii BMW eDrive w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem benzynowym zapewnia odczuwalny wzrost sportowych właściwości jezdnych i jeszcze intensywniejsze wrażenia z jazdy z napędem elektrycznym. Standardowy XtraBoost oferowany po raz pierwszy w modelu BMW zwiększa moc napędu hybrydowego plug-in do 292 KM. Nowe BMW 330e Limuzyna wyróżnia bardzo spontaniczna reakcja układu napędowego. Ponadto zasięg w trybie elektrycznym został zwiększony w porównaniu z poprzednim modelem o ponad 50 procent. Teraz bez lokalnej emisji spalin można przejechać nawet 66 km*. Zużycie paliwa i emisja spalin w porównaniu z poprzednim modelem są niższe o ponad 15 procent i wynoszą 1,9-1,6 l/100 km* oraz 43-37 g/km*.

Inteligentnie współdziałanie silnika elektrycznego i spalinowego osiągnęło w nowym BMW 330e Limuzyna nowy poziom. Elektryfikacja układu napędowego nie tylko zwiększa wydajność, ale także charakterystyczną radość z jazdy bardziej niż kiedykolwiek dotąd. Napęd hybrydowy plug-in obejmuje czterocylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 135 184 KM oraz silnik elektryczny o mocy 113 KM. Maksymalny moment obrotowy obu jednostek wynosi 420 Nm.

Premiera w nowym BMW 330e Limuzyna: maksymalna dynamika dzięki XtraBoost.

Absolutną nowością w nowym BMW 330e Limuzyna jest oferowana standardowo funkcja XtraBoost zapewniająca maksymalną dynamikę jazdy. Można ją szybko aktywować, włączając tryb SPORT przełącznikiem właściwości jezdnych. XtraBoost przy dużym obciążeniu zwiększa na 10 sekund moc 252 KM o dodatkowe 40 KM. Zapewnia to właściwości jezdne typowe dla BMW serii 3 Limuzyna. Po raz pierwszy model hybrydowy BMW ma maksymalnie sportową i jednocześnie precyzyjną charakterystykę pedału gazu, a także specjalny program zmiany biegów 8-stopniowej skrzyni Steptronic z hamującą redukcją biegów.

Spontanicznie działająca funkcja XtraBoost zapewnia znacznie bardziej intensywne przyspieszenie niż przy konwencjonalnie napędzie o porównywalnej mocy silnika. Jeśli na przykład kierowca przy prędkości 20 km/h nagle wciśnie gaz do oporu, nowe BMW 330e Limuzyna już po jednej sekundzie przyspieszy około dwukrotnie szybciej niż pojazd z silnikiem spalinowym, co po trzech sekundach daje przewagę o jedną długość pojazdu. Z funkcji XtraBoost można korzystać aż do osiągnięcia minimalnego poziomu naładowania akumulatora wysokonapięciowego. Działa ona również przy wciśnięciu pedału gazu pora pierwszy punkt oporu (kickdown), a także przy dźwigni biegów w pozycji M/S.

Nowe BMW 330e Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. Wrażeniom z jazdy towarzyszy specyficzne dla tego modelu brzmienie, które pozwala cieszyć się emocjonującą akustyką również wewnątrz pojazdu. Nowe BMW 330e Limuzyna jasno deklaruje tym samym swój sportowy i dynamiczny charakter połączony ze sprawdzonymi zaletami hybrydowego napędu plug-in.

Jazda w trybie elektrycznym z zasięgiem do 140 km/h.

W trybie HYBRID nowe BMW 330e Limuzyna może poruszać się w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 110 km/h – o 30 km/h szybciej niż jego poprzednik. W trybie ELECTRIC jazda bez lokalnej emisji spalin jest możliwa nawet przy prędkości do 140 km/h – wcześniej 120 km/h. Wyposażenie nowego BMW 330e specyficzne dla pojazdów hybrydowych obejmuje standardowo akustyczne ostrzeganie pieszych. Podczas jazdy w trybie elektrycznym zewnętrzne głośniki emitują charakterystyczny dźwięk stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW. Dźwięk przy niskich prędkościach sygnalizuje obecność samochodu, nie pogarszając komfortu akustycznego osób przebywających w jego wnętrzu.

Silnik elektryczny nowego BMW 330e Limuzyna jest kompaktowo zintegrowany z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Dzięki inteligentnej konstrukcji hybrydowa wersja przekładni jest tylko o 15 mm dłuższa niż analogiczne warianty w modelach BMW serii 3 Limuzyna z konwencjonalnym napędem. Odzysk energii hamowania, przy którym silnik elektryczny pełni funkcję generatora, zapewnia wysoką sprawność wytwarzania energii elektrycznej. Pozyskiwana w ten sposób lub poprzez przyłączenie do gniazdka energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze wysokonapięciowym i zasila również instalację 12 V. Eliminuje to potrzebę alternatora napędzanego przez silnik spalinowy, co dodatkowo zwiększa wydajność całego systemu.

Ulga podatkowa dzięki dużemu zasięgowi i wydajności.

Pojemność energetyczna brutto wysokonapięciowgo akumulatora litowo-jonowego w nowym BMW 330e Limuzyna wynosząca 12,0 kWh zapewnia zasięg elektryczny o ponad 50 procent większy niż w poprzednim modelu i osiąga teraz 59-66 km*. W drugiej generacji sportowej limuzyny hybrydowej plug-in zużycie paliwa i emisja spalin są niższe o ponad 15 procent. Wynoszą teraz 1,9-1,6 l/100 km* i 43-37 g CO2 na kilometr*. Zużycie energii w cyklu mieszanym nowego BMW 330e Limuzyna wynosi 15,4-14,8 kWh/100 km*.

Wysokonapięciowy akumulator nowego BMW 330e Limuzyna umieszczony jest pod tylną kanapą, a zbiornik paliwa nad tylną osią. Dzięki temu pojemność bagażnika ograniczona jest w hybrydzie plug-in tylko w niewielkim stopniu. Pojemność 375 l można również w razie potrzeby zwiększyć, składając częściowo lub w całości oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40.

Ponadto hybryda plug-in oferuje prawie nieograniczony wybór wyposażenia dodatkowego nowego BMW serii 3 Limuzyna. Nowe BMW 330e Limuzyna oprócz wersji podstawowej jest również dostępne jako model Advantage, Sport Line, Luxury Line lub M Sport. Może być wyposażone m.in. w adaptacyjny układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym i sportowym układem hamulcowym M. Od listopada 2019 r. nowe BMW 330e Limuzyna będzie oferowane również z elektrycznie wysuwanym hakiem holowniczym. Dopuszczalna masa przyczepy dla modelu hybrydowego plug-in wynosi 750 kg.

Ogrzewanie postojowe i klimatyzacja postojowa w standardzie.

W pełnym zakresie dostępna będzie szeroka gama innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę podnoszących komfort i bezpieczeństwo jazdy – od systemu asystującego kierowcy Professional z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu po asystenta parkowania z asystentem cofania. Standardowe wyposażenie nowego BMW 330e Limuzyna obejmuje ogrzewanie i klimatyzację postojową. Energia z akumulatora wysokonapięciowego jest wykorzystywana również do działania ogrzewania postojowego. Przy niskich temperaturach zewnętrznych wnętrze można komfortowo podgrzać jeszcze przed rozpoczęciem jazdy nawet przy niskim poziomie naładowania akumulatora. Tak samo klimatyzacja postojowa pozwala na schłodzenie wnętrza przy wysokich temperaturach zewnętrznych.

Wraz z wprowadzeniem nowego BMW 330e Limuzyna zaprezentowane zostaną nowe usługi cyfrowe, które podniosą atrakcyjność i komfort ładowania akumulatora wysokonapięciowego w drodze. Przy wybieraniu publicznych stacji ładowania system nawigacyjny wyświetla kierowcy również rekomendacje pobliskich hoteli, restauracji, kawiarni, zabytków lub instytucji kultury. System wskazań i obsługi pojazdu umożliwia też określenie dostępności publicznych stacji ładowania. Informacja ta jest przekazywana kierowcy, jak również prognoza obłożenia stacji w momencie przyjazdu. Ponadto w przyszłości będzie możliwość rezerwacji stacji ładowania na określony czas, jeżeli dany operator będzie oferował tę funkcję.

Latem 2020 r. technologia napędowa zaprezentowana w modelu hybrydowym plug-in nowej sportowej limuzyny będzie dostępna również w nowym BMW 330e Touring. Tym samym napęd hybrydowy plug-in pojawi się po raz pierwszy w BMW Touring. Wraz z nową pozycją w ofercie BMW konsekwentnie kontynuuje ofensywę modelową samochodów z napędem elektrycznym.

Modele hybrydowe plug-in BMW: wiele korzyści w codziennym użytkowaniu.

W porównaniu z tradycyjnymi napędami BMW Plug-In Hybrid oferuje swoim użytkownikom wiele korzyści.

  • Oszczędność pieniędzy: jazda w trybie elektrycznym w mieście jest tańsza niż na benzynie czy oleju napędowym, jeżeli hybrydę plug-in można ładować po niskich kosztach w domu lub w pracy.
  • Zawsze właściwa temperatura przy wsiadaniu: ogrzewanie postojowe i chłodzenie są w wyposażeniu standardowym.
  • Hamujesz, zyskujesz: akumulator jest ładowany przez hamowanie. W samochodach z konwencjonalnym napędem powstaje jedynie ciepło i zużycie hamulców.
  • Najlepsze z obu światów: hybrydy plug-in oferują radość z jazdy w trybie elektrycznym w mieście i klasyczną radość z jazdy na długich trasach.
  • Pewność na przyszłość: ponieważ hybrydy plug-in mogą jeździć bezemisyjnie, wolno im wjeżdżać do wielu stref ekologicznych, parkować na uprzywilejowany miejscach i dają oszczędność na opłatach.
  • Wyższa jakość życia w miastach: w trybie elektrycznym użytkownicy mogą aktywnie przyczyniać się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i hałasu wytwarzanego przez ruch drogowy w miastach.

Pewność na przyszłość: BMW eDrive Zones gwarantuje wjazd do stref ekologicznych.

Jeśli miasta wprowadzą strefy ekologiczne tylko dla bezemisyjnych pojazdów, nowe BMW 330e Limuzyna będzie już na to przygotowane: nowa funkcja BMW eDrive Zones, która od 2020 r. będzie standardowo oferowana w modelach hybrydowych BMW typu plug-in i będzie można ją doposażyć, będzie automatycznie wykrywać strefy ekologiczne za pomocą technologii geofencing. Po wjeździe do strefy samochód automatycznie przełącza się na tryb elektryczny. Zachowuje się wtedy jak pojazd w pełni elektryczny i, w zależności od lokalnych przepisów, może również korzystać z tych samych uprawnień. Nowa funkcja zapewnia jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału pojazdów hybrydowych plug-in. Większy udział jazdy w trybie elektrycznym nie tylko optymalizuje wydajność, ale również zmniejsza koszty eksploatacji. Dotyczy to w szczególności ruchu miejskiego, w którym napęd elektryczny zasadniczo osiąga wyższą wydajność niż silnik benzynowy czy wysokoprężny.

Pozytywny ogólny bilans CO2 nowego BMW 330e Limuzyna.

Czasami kwestionuje się „rzeczywisty” bilans ekologiczny pojazdów hybrydowych plug-in, zwłaszcza na rynkach z niewielkim udziałem ekologicznej energii elektrycznej w sieci publicznej. W przypadku nowego BMW 330e Limuzyna BMW Group zleciła sporządzenie certyfikatu CO2 na cały cykl – od zakupu surowców, poprzez łańcuch dostaw, produkcję i użytkowanie po recykling.

Wykazał on dla nowego BMW 330e Limuzyna przewagę o 20 procent w stosunku do nowego BMW 330i Limuzyna przy korzystaniu w eksploatacji ze średniej europejskiej energii elektrycznej. Przy ładowaniu pojazdu ekologiczną energią elektryczną korzyść wynosi nawet 60 procent.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?