Lexus ma najbardziej lojalnych klientów. Toyota i inne japońskie marki wysoko

Spośród wszystkich marek luksusowych to Lexus ma najbardziej lojalnych klientów – wynika z najnowszego badania J.D. Power 2019 U.S. Automotive Brand Loyalty Study. Wysoką pozycję w kategorii producentów aut popularnych zanotowała również Toyota, otoczona przez inne japońskie marki.

Analitycy J.D. Power przeanalizowali zachowania Amerykanów, którzy w okresie od czerwca 2018 roku do maja tego roku zmienili samochód. Odsetek klientów decydujących się na zakup lub leasing auta tej samej marki zadecydował o jej ostatecznym wyniku. Co istotne, w badaniu uwzględniono samochody ze wszystkich roczników.

Lexus wyprzedza niemiecką konkurencję

Niemal połowa, bo 47,6% posiadaczy samochodów Lexusa decyduje się na zakup kolejnego auta japońskiej marki. To najlepszy wynik wśród producentów samochodów luksusowych. Z takim rezultatem Lexus wyprzedza niemiecką konkurencję – podium uzupełniają kolejno Mercedes-Benz i BMW, a na następnych miejscach znalazły się Porsche i Audi. To kolejne badanie, które udowadnia, że posiadacze Lexusów są najwierniejsi marce. Ubiegłoroczne analizy CarMAX, amerykańskiego potentata rynku samochodów używanych również wskazywały, że największą lojalnością za oceanem cieszy się japoński producent.

Toyota i inne japońskie marki wysoko

Świetny wynik przypadł również Toyocie, klasyfikowanej w kategorii producentów aut popularnych. Na ponowny zakup samochodu tej marki decyduje się aż 59,5% osób. Lepszy wynik zdobyło jednie Subaru. Trzecie miejsce przypadło kolejnej marce z Kraju Kwitnącej Wiśni – Hondzie, a w pierwszej dziesiątce uplasował się jeszcze Nissan. Nie znajdziemy w niej za to żadnego europejskiego producenta. Spośród marek popularnych ze Starego Kontynenty najwyżej uplasował się Volkswagen, który zajmuje dopiero 11. miejsce z wynikiem 38,1%.

Dlaczego zaufanie do marki jest tak istotne?

Lojalność konsumencka jest bodaj najważniejszym wskaźnikiem dla producentów, bowiem skupia wiele czynników, które czynią z klientów ambasadorów marki. Jeśli marka potrafi znaleźć emocjonalne powiązanie z klientem przez zadowolenie z pojazdu, jego możliwości czy poziom prestiżu, to klienci bardziej prawdopodobnie wrócą i kupią jej kolejny produkt” – mówi Tyson Jominy, Vice President of Data & Analytics w J.D. Power. Analitycy amerykańskiej firmy podkreślają również, że lojalni klienci nie tylko wybierają kolejne auta tego samego producenta, ale też częściej polecają ich zakup rodzinie czy znajomym.

MOTOMI Magazyn/ infComplexPR

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?