Gościnny występ Porsche Taycan w finale Formuły E

Porsche odwiedza Wielkie Jabłko: elektryczny Taycan pokazał swoje możliwości, pokonując kilka szybkich okrążeń na torze wyścigowym w ramach wielkiego finału Mistrzostw Formuły E ABB FIA w Nowym Jorku. „Rekuperacja odgrywa ważną rolę w strategii wyścigowej w Formule E. W samochodzie seryjnym inteligentne odzyskiwanie energii umożliwia uzyskiwanie znaczących korzyści, jeśli chodzi o zasięg” – powiedział Neel Jani, fabryczny kierowca Porsche, który poprowadził nowy model w Nowym Jorku. „Duży zasięg nowego Porsche Taycan naprawdę mnie zaskoczył, nawet podczas ofensywnego przejazdu po torze. To zasługa zorientowanego na osiągi akumulatora i wyrafinowanego systemu zarządzania energią”.

Jani był również pod wrażeniem wyśmienitego poziomu dojrzałości rozwojowej nowego Porsche Taycan: „Podobnie jak nasz bolid Formuły E, Taycan ma układ napędowy Porsche zaprojektowany z myślą o osiągach i wytrzymałości. Niezależnie od tego, czy chodzi o samochód wyścigowy, czy o model seryjny, niezwykle ważne jest przejechanie wielu kilometrów w ramach testów i obycie z pojazdem”.

Szybkie kółka w Nowym Jorku stanowiły wielki finał trasy Porsche Triple Demo Run, w ramach której prototyp Porsche Taycan w ciągu trzech tygodni pojawił się na trzech kontynentach. Odwiedził wówczas Chiny, Wielką Brytanię i USA – każdy z tych krajów to ważny rynek zbytu pierwszego w pełni elektrycznego samochodu sportowego Porsche. Barwy na dachu przedprodukcyjnego egzemplarza, za każdym razem inne, oddawały hołd poszczególnym państwom. W Nowym Jorku prototyp wystąpił w barwach z motywem flagi USA. 

Na wymagającym torze zręcznościowym ośrodka Porsche Experience Centre (PEC) w Szanghaju Porsche Taycan poprowadził chiński kierowca wyścigowy Li Chao, startujący w pucharze Porsche Carrera Cup Asia. Z kolei Mark Webber, były kierowca Formuły 1, a obecnie ambasador marki Porsche, wjechał nowym modelem na wzgórze podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood w Wielkiej Brytanii.

Samochód: Porsche Taycan
Taycan zostanie zaprezentowany we wrześniu i trafi na rynek pod koniec roku. Poważnie zainteresowanych nabyciem czterodrzwiowego pojazdu na całym świecie jest już ponad 20 tysięcy osób. Każda z nich zapisała się na listę i wpłaciła zaliczkę. 

Poza dynamicznymi osiągami Porsche Taycan kluczem do długofalowego sukcesu elektromobilności jest kompleksowa infrastruktura w zakresie ładowania. Porsche oferuje inteligentne rozwiązania służące zarówno do ładowania w domu, jak i podczas podróży. Cyfrowa platforma Porsche Charging System zapewnia dostęp do około 70 tys. punktów ładowania różnych dostawców w całej Europie i pozwala na centralne rozliczanie za pośrednictwem Porsche. Ponadto dostępne są własne stacje szybkiego ładowania oraz te funkcjonujące we współpracy z sieciami ładowania – takie jak Ionity (Europa) czy Electrify America (USA).

Kierowca: Neel Jani
Urodzony w Szwajcarii Neel Jani (35 lat) jest fabrycznym kierowcą Porsche od 2013 r., a jednocześnie pierwszym potwierdzonym zawodnikiem, który wystartuje w zespole Porsche w Mistrzostwach Formuły E ABB FIA w listopadzie 2019 r. W 2016 r. Jani, za kierownicą Porsche 919 Hybrid, wygrał w generalnej klasyfikacji Le Mans i został mistrzem Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA. W sezonach 2014-2017 wraz z 919 odniósł cztery zwycięstwa, zdobył dziewięć pole position i „wykręcił” cztery najszybsze okrążenia. W 2018 r. za kierownicą 919 Hybrid Evo ustanowił rekordowy czas okrążenia na torze Spa-Francorchamps, pokonując poprzedni rekord, należący do bolidu Formuły 1. Jani rozpoczął swoją karierę w formułach wyścigowych, a później został kierowcą testowym Formuły 1.

Tor: Nowy Jork
Wyjątkowa sceneria – wielki finał piątego sezonu Formuły E odbył się w Nowym Jorku, z Manhattanem i Statuą Wolności w tle. Kierowcy rywalizowali na wymagającym technicznie torze w brooklyńskim porcie Red Hook.

Seria wyścigów: Mistrzostwa Formuły E ABB FIA
Odliczanie do debiutu Porsche w serii wyścigów bolidów na prąd trwa. Zespół sfinalizował już szereg etapów przygotowań do sezonu: począwszy od sprawdzianu układu napędowego Porsche na stanowisku testowym, przez budowę bolidu Formuły E Porsche i jego testy na torze w Weissach, aż po pokonanie ponad tysiąca testowych kilometrów na torze Calafat w Hiszpanii. Ekipa Formuły E Porsche po raz pierwszy wystartuje w szóstym sezonie Mistrzostw Formuły E ABB FIA (2019/2020). Pierwszym kierowcą, który podpisał kontrakt, jest Neel Jani. Do szczególnych cech tej serii należą: specjalnie zaprojektowane tory uliczne w sercach różnych miast, pominięcie klasycznych pit stopów oraz możliwość nagradzania swoich ulubionych kierowców w głosowaniu online. Zwycięzcy otrzymują dodatkowy zastrzyk mocy, a tym samym zyskują przewagę w kluczowych sytuacjach, które mogą decydować o rozstrzygnięciu wyścigu.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?