Już w sprzedaży w Polsce: nowy Opel Movano dla biznesu od 101 415 zł

Największy dostawczy Opel trafia do sprzedaży w atrakcyjnej cenie — klienci mogą już składać zamówienia na nowego Movano. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 101 415 zł (sugerowana cena detaliczna netto, bez podatku VAT) za furgon z przednim napędem, o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8 tony. Najlepiej sprzedający się w Polsce 3,5‑tonowy Movano z przednim napędem w wersji L3H2, czyli z najdłuższym rozstawem osi, średnią wysokością nadwozia i przednim napędem jest dostępny od 108 813 zł. Wszystkie wersje modelu są wyposażone w wysoce wydajne silniki wysokoprężne BiTurbo, charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa i dużym momentem obrotowym. Movano, wraz z Combo Cargo i nowym Vivaro, tworzą ofertę lekkich pojazdów użytkowych marki Opel — najmłodszą na rynku.

Bogate wyposażenie i najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę

Nowy Movano, nawet w wersji podstawowej, jest zawsze gotowy do ciężkiej codziennej pracy. Po raz pierwszy w tym modelu oferowany jest asystent jazdy przy bocznym wietrze. To samo dotyczy świateł do jazdy dziennej LED, zdalnego sterowania centralnym zamkiem, radia z Bluetooth i gniazdem USB oraz pakietu widoczności obejmującego asystenta świateł drogowych i czujnik deszczu.

W Movano debiutują również opcjonalne tylna kamera i system ostrzegający o obecności pojazdów w martwym polu. Specjalna kamera umożliwia kierowcy obserwację strefy za pojazdem. System ten przydaje się szczególnie w furgonach z pełną przegrodą między kokpitem a przedziałem ładunkowym, gdyż kierowca nie musi polegać wyłącznie na lusterkach bocznych.

System ostrzegania o pojazdach w martwym polu zapobiega wypadkom z udziałem innych uczestników ruchu, na przykład rowerzystów. Ultradźwiękowe czujniki rozpoznają obecność poruszających się obiektów, takich jak rowery czy motorowery, których zazwyczaj nie widać z kokpitu. Wykrycie obiektu w martwym polu jest sygnalizowane zapaleniem się kontrolki LED w bocznym lusterku z odpowiednej strony pojazdu. Dodatkowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa w nowym Movano obejmują m.in. opcjonalny układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Bardzo oszczędne silniki wysokoprężne BiTurbo.

Oferta zespołów napędowych w nowym Movano jest oparta na mocnych, ale zużywających umiarkowane ilości paliwa silnikach wysokoprężnych BiTurbo. Jednostki o pojemności 2,3 litra — z których każda spełnia rygorystyczną normę emisji 6d-TEMP (pojazdy lekkie) lub Euro VId (pojazdy ciężkie) — rozwijają moc od 96 kW (131 KM) do 133 kW (180 KM). W porównaniu z poprzednią generacją silniki zyskały od 5 do 10 koni mechanicznych oraz od 20 do 40 niutonometrów. Najmocniejsza jednostka BiTurbo (133 kW/180 KM) wytwarza 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Umiarkowane zużycie paliwa przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji.

Ogólne dane techniczne zespołów napędowych dostępnych w Movano:

 

  Silniki wysokoprężne z homologacją
do pojazdów lekkich
Silniki wysokoprężne z homologacją
do pojazdów ciężkich
  2.3 Turbo D 2.3 Turbo D (S/S) 2.3 Turbo D (S/S) 2.3 Turbo D 2.3 Turbo D (S/S) 2.3 Turbo D (S/S)
Moc 100 kW/136 KM 110 kW/150 KM 133 kW/180 KM 96 kW/131 KM 107 kW/146 KM 120 kW/163 KM
przy obr./min 3500 3500 3500 3500 3500 3500
Maks. moment obrotowy 360 385 400 330 360 380
przy obr./min 1500 1500 1500 1500 1500 1500
Norma emisji spalin Euro 6d-TEMP Euro 6d-TEMP Euro 6d-TEMP Euro VI-d Euro VI-d Euro VI-d
Przekładnia 6‑biegowa manualna 6‑biegowa manualna 6‑biegowa manualna 6‑biegowa manualna 6‑biegowa manualna 6‑biegowa manualna
Zużycie paliwa wg NEDC w l/100 km, Euro 6d TEMP (wartości wstępne)
Cykl miejski 7,5 – 6,7 7,1 – 6,1 7,3 – 7,0 9,7 – 9,4 8,9 – 8,3 8,9 – 8,3
Cykl pozamiejski 6,7 5,8 – 5,3 6,8 – 6,0 8,5 – 8,1 8,4 – 8,0 8,4 – 8,0
Cykl mieszany 7,2 – 6,7 6,6 – 5,8 6,9 – 6,6 9,0 – 8,6 8,6 – 8,1 8,6 – 8,1
Emisja CO2w cyklu mieszanym; g/km 191 – 177 175 – 154 183 – 175 233 – 224 225 – 211 225 – 211
Zużycie paliwa wg WLTP w l/100 km (wartości wstępne)
Cykl mieszany 11,1 – 9,0 11,1 – 8,8 11,2 – 8,9
Emisja CO2w cyklu mieszanym; g/km 327 – 236 323 – 230 330 – 235
               

Klienci Opla mogą wybierać między sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, a przekładniami zautomatyzowanymi. Movano jest dostępny ze standardowym napędem przednim lub z opcjonalnym napędem na tylną oś, również z kołami bliźniaczymi. Do Movano z tylnym napędem można zamówić mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Mobilne biuro: pełna łączność i 22 schowki w kokpicie

W nowym Movano wygospodarowano nawet 22 opcjonalne miejsca do przechowywania o łącznej pojemności 104 litrów. Szczególnie praktyczna jest szuflada FlexTray w desce rozdzielczej od strony pasażera. Jej pojemność to nawet 10,5 litra.

Nowością w ofercie systemów multimedialnych jest Navi 50 IntelliLink Pro. Oferuje on doskonałą łączność oraz jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. 7‑calowy kolorowy pojemnościowy wyświetlacz dotykowy podnosi komfort korzystania z systemu. Smartfon można podłączyć przez Bluetooth lub USB. Nowością w Movano jest też opcjonalna bezprzewodowa ładowarka do telefonów.

Uwzględniono wszystkie potrzeby: 150 fabrycznych wariantów

Nowa stylistyka przodu sprawia, że Movano jest natychmiast rozpoznawalny jako przedstawiciel marki Opel. Samochód można zamówić w ponad 150 fabrycznych wariantach. Nowy Movano furgon jest dostępny w czterech długościach i trzech wysokościach. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi do 4,5 tony przy kubaturze przestrzeni ładunkowej do 17 metrów sześciennych.

Nowy Movano imponuje wyjątkowo niskimi kosztami eksploatacji we wszystkich istotnych aspektach. Jest to zasługą okresów międzyprzeglądowych do 40 000 kilometrów lub dwóch lat, umiarkowanych cen części zamiennych i eksploatacyjnych oraz oszczędnych silników.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?