Nowe LEXUSY UX I ES przyczyniły się do wzrostu sprzedaży marki w Europie

W pierwszej połowie 2019 roku, Lexus kontynuował stabilne tempo wzrostu sprzedaży w Europie1. Na nieznacznie malejącym rynku premium (-2%) sprzedaż Lexusa wzrosła o 5%, osiągając 40 450 sztuk. Znaczący wzrost odnotowano na kilku kluczowych rynkach, takich jak Włochy (+ 51%), Niemcy (+ 33%), Hiszpania (+ 19%), Polska (+ 13%), Francja (+ 12%) i Wielka Brytania (+ 8%).

Do wzrostu sprzedaży przyczyniło się wprowadzenie dwóch zupełnie nowych modeli: kompaktowego crossovera UX i luksusowego sedana ES. Po zaledwie 5 miesiącach sprzedaży UX osiągnął poziom 8 532 egzemplarzy, potwierdzając tym samym pozytywną reakcję rynku na pierwszy model Lexusa w szybko rozwijającym się segmencie kompaktowych crossoverów.

Największy wzrost sprzedaży uzyskał model ES (+ 387%), osiągając wynik 3 012 sztuk, po wprowadzeniu na rynek modelu nowej generacji w całej Europie2 pod koniec 2018 roku.

Dzięki 28 006 pojazdom z samoładującym się napędem hybrydowym, sprzedanym w Europie w pierwszej połowie 2019 roku (+ 17% w stosunku do okresu styczeń-czerwiec 2018), Lexus jest wiodącym graczem w dziedzinie elektryfikacji samochodów. Samoładujące się hybrydy stanowią 95% sprzedaży Lexusa w Europie Zachodniej i Centralnej.

NX, średniej wielkości SUV Lexusa, pozostaje bestsellerem marki w Europie z wynikiem 11 699 egzemplarzy. Sprzedaż modelu RX osiągnęła poziom 8 382 sztuk.

1 Sprzedaż Lexus Europe obejmuje kraje Unii Europejskiej, Norwegię, Islandię i Szwajcarię, a także następujące rynki wschodnie: Rosję, Ukrainę, Kazachstan, region Kaukazu, Turcję i Izrael.
2 Poprzednia generacja modelu ES była sprzedawany wyłącznie w Rosji oraz na innych wschodnich rynkach.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?