Garden party z mnóstwem koni mechanicznych: Porsche Taycan z wizytą na Festiwalu Prędkości

Po raz pierwszy do aut Porsche startujących w górskim wyścigu w Goodwood dołączył samochód sportowy na prąd – Taycan. Jego debiutancki występ jest częścią przejazdu demonstracyjnego Porsche Triple Demo Run, w ramach którego prototyp nowego modelu w ciągu trzech tygodni pojawi się na trzech kontynentach. W Goodwood rywalizował egzemplarz Porsche Taycan z wizerunkiem brytyjskiej flagi na dachu i Markiem Webberem za kierownicą.

Sposób, w jaki Porsche Taycan oddaje moc, jest po prostu niesamowity” – mówi doświadczony kierowca Formuły 1. „Dwa lata temu brałem udział w tej imprezie za kierownicą Porsche 911 GT2 RS i wiedziałem już, że wszystko sprowadza się tu do mocy i trakcji. Ale nawet dla kogoś takiego jak ja, doświadczonego kierowcy wyścigowego, fantastyczne jest to, jak Taycan przyspiesza z miejsca i na wyjściu z zakrętów – choć wciąż jest prototypem” – dodaje Webber.

W zeszłym tygodniu na przejażdżkę Porsche Taycan udał się chiński kierowca wyścigowy Li Chao. Zawodnik pucharu Porsche Carrera Cup Asia pokonał demonstracyjne okrążenia na wymagającym torze zręcznościowym należącym do ośrodka Porsche Experience Center (PEC) w Szanghaju. Kierowca fabryczny Neel Jani zasiądzie za kierownicą modelu Taycan podczas finału aktualnego sezonu Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA, który odbędzie się w dniach 13-14 lipca 2019 r. w Nowym Jorku. W ten sposób Taycan odwiedzi Chiny, Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone – jedne z największych rynków zbytu tego pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu sportowego Porsche.

Taycan zadebiutuje we wrześniu, a na rynek trafi pod koniec roku. Jak można oczekiwać od marki Porsche, cele rozwojowe dla nowego modelu – dysponującego napędem na wszystkie koła i mocą ponad 600 KM – obejmowały sprawdzian osiągów na torze wyścigowym i zdolność do wielokrotnych, następujących po sobie przyspieszeń, a także odpowiedni w codziennej eksploatacji zasięg. 800-woltowa architektura samochodu pozwoli na uzyskanie krótkich czasów ładowania, a litowo-jonowy akumulator będzie dysponować pojemnością około 90 kWh.

Kierowca: Mark Webber
Profesjonalny kierowca wyścigowy Mark Webber (42 lata) ostatnio rywalizował jako fabryczny kierowca Porsche w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), w których prowadził startujące w klasie LMP1 Porsche 919 Hybrid. W listopadzie 2015 r. Australijczyk – wspólnie z Timo Bernhardem i Brendonem Hartleyem – został mistrzem serii WEC. W latach 2002-2013 Mark Webber był zawodnikiem Formuły 1 i dorobił się w tym czasie imponujących statystyk: 215 wyścigów, 9 zwycięstw, 42 miejsca na podium, 13 pole position i 19 najszybszych okrążeń. Od listopada 2016 r. Webber jest ambasadorem marki Porsche.

Tor: wzgórze Goodwood
„The Sunday Times” opisał niegdyś legendarny górski wyścig, odbywający się w ramach Festiwalu Prędkości, jako „krzyżówkę Grand Prix Monako z Royal Ascot”. To wyjątkowe wydarzenie w West Sussex w południowej Anglii każdego roku odwiedza niemal 200 tysięcy entuzjastów sportu motorowego. Wąski, nierówny i zabezpieczony balotami słomy tor stanowi wyzwanie zarówno dla kierowców, jak i dla pojazdów. Ma 1,87 km długości i biegnie przez tereny Goodwood House, rezydencji Charlesa Henry’ego Gordona-Lennoxa, jedenastego księcia Richmond oraz zapalonego miłośnika wyścigów, który zainicjował Festiwal Prędkości w Goodwood w 1993 r.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?