76. Rajd Polski, wliczany do Mistrzostw Europy ERC, będzie trzecim wydarzeniem w ramach Abarth Rally Cup 2019.

76. Rajd Polski odbędzie się od piątku 28 do niedzieli 30 czerwca. Jest to czwarta impreza w ramach ERC i trzecia w ramach Abarth Rally Cup, jednomarkowych mistrzostw przeznaczonych dla Abarthów 124 rally.

Rajd Polski jest jednym z najstarszych w międzynarodowym kalendarzu: jego pierwsza edycja odbyła się w 1921 r., a marka z logo Skorpiona odniosła w nim trzykrotny sukces, w 1972, 1973 i 1975 roku Fiatem 124 Spider Abarth. Kolejne zwycięstwo Abartha modelem 131 rally miało miejsce w 1979 roku. W ubiegłym roku Włoch Simone Tempestini odniósł sukces w  rajdzie w kategorii R-GT, zasiadając za kierownicą Abartha 124 rally z zespołu Bernini Rally.

Tegoroczna trasa Rajdu Polski różni się od trasy z 2018 r. Organizatorzy wybrali szybkie drogi szutrowe, bardzo podobne do tras rajdu Lipawy, ze średnią prędkością ponad 100 km/h.
Warunki te pozwolą uwydatnić walory doskonałej równowagi i przyczepności spidera z logo Skorpiona, ponieważ dla wersji 2019 r. opracowano specjalny regulowany nastaw zawieszenia.

Rajd Polski będzie także ostatnim wyścigiem Giovanniego Bernacchiniego, dyrektora sportowego marki Abarth. Bernacchini opuści swoją stanowisko, osiągnąwszy założone cele sportowe.

Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA, wyraził słowa szacunku dla Bernacchiniego: „Chciałbym podziękować Giovanniemu, który swoim międzynarodowym doświadczeniem wspierał rozwój naszego projektu w tej dziedzinie i  osiągnął cele, które wyznaczyliśmy na początku współpracy: wystartowanie w ERC z silnej pozycji, pokazać osiągi i niezawodność 124 rally w wielu europejskich krajach z 40 międzynarodowymi zwycięstwami i zdobyciem Pucharu FIA R-GT i, w konsekwencji, przyczynić się do rozwoju wartości naszej marki”.
Giovanni Bernacchini: „Wybrałem rajd, na którym czuję się jak w domu, czyli Rajd Polski, aby zakończyć to, co uważam za bardzo pozytywne doświadczenie. Dla mnie Abarth wiele znaczy: zacząłem, jako pilot rajdowy w Pucharze Fiat Abarth Cinquecento, co pozwoliło mi dać się poznać i zostać zawodowcem. Dzisiaj, po osiągnięciu wyznaczonych celów, wracam do domu, do rodziny, dziękując Abarthowi i Luce Napolitano, za drogę, którą wspólnie przebyliśmy”.

Na początku Rajdu Polski mamy dwie załogi plasujące się na pierwszych dwóch pozycjach Abarth Rally Cup: Włocha Andreę Nucitę w parze z Rumunem Alinem Popem za kierownicą Abartha 124 rally z zespołu Bernini Rally, z 37 punktami, o 4 więcej niż polska drużyna, w której skład wchodzą Dariusz Poloński i Łukasz Sitek z zespołu Rallytechnology.
Andrea Nucita (zespół Bernini Rally): „Staję przed tym rajdem z chęcią udowodnienia, że  również na szutrze Abarth 124 rally jest bardzo konkurencyjny, zwłaszcza na tych szybkich trasach, gdzie może rywalizować z samochodami z napędem 4×4″.

Dariusz Poloński (zespół Rallytechnology): „Po pierwszych dwóch rajdach sądzę, że zrozumiałem, jak jeździć Abarthem 124 rally i liczę na to, że w moim kraju osiągnę dobry wynik, zwłaszcza w Abarth Rally Cup”.

Rajd Polski rozpoczyna się w Mikołajkach 28 czerwca o godz. 16 i tego samego dnia odbędzie się pierwszy odcinek specjalny na trasie w obrębie miasta. W sobotę 29, odbędzie się drugi etap, zaczynający się o 7.45 i kończący o 18.45 z 8 odcinkami specjalnymi; niedziela 30 czerwca będzie ostatnim dniem wyścigów: start o 8.15 i meta o 15.30. Łączna długość trasy to 658 km, z czego 201 km wyznaczono na 15 odcinków specjalnych jazdy na czas.
W tym samym czasie w Belgii rozgrywa się Rajd Ypres, który liczy się do Pucharu FIA R-GT. Włoch Enrico Brazzoli z Manuelem Fenoli za kierownicą Abartha 124 z zespołu Bernini Rally broni pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej mistrzostw z trzema zwycięstwami w trzech rajdach.

Ranking Abarth Rally Cup po rajdzie Lipawy: 1. Nucita (ITA) 37; 2. Poloński-Sitek (POL) 33; 3. Monarri-Chamorro (SPA) 25; 4. Garcia Perez-Diaz Negrin (SPA) 18;  5.  Nitišs- Kulšs (LVA) 15.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?