Porsche uruchamia platformę online do projektowania samochodowych barw

 Indywidualny design za naciśnięciem przycisku: Porsche Digital uruchamia internetowy konfigurator o nazwie „Second Skin” (z ang. druga skóra), który w przyszłości pozwoli projektować i urzeczywistniać spersonalizowane wzory samochodowych barw. Prócz klasycznych projektów wywodzących się ze świata sportu motorowego możliwe będzie tworzenie wzornictwa inspirowanego na przykład modą i sztuką. W konfiguratorze udostępnione zostaną też oryginalne, wcześniej niedostępne kolory Porsche. Na potrzeby realizacji projektów platforma współpracuje z uznanymi artystami, studiami projektowymi, dostawcami folii i producentami farb winylowych.

Ponieważ segment projektowania barw jest bardzo rozdrobniony, w ramach »Second Skin« stworzyliśmy centralny port, gwarantujący jakość i oferujący kompleksowe podejście do znalezienia (odpowiedniego) rozwiązania” – mówi Simon Weiss, osoba odpowiedzialna za nową platformę Porsche Digital. Z tego powodu proces tworzenia oraz zamawiania barw jest w całości realizowany poprzez konfigurator „Second Skin”. Klienci wybierają tu model pojazdu i projektują jego wzornictwo – samodzielnie lub korzystając z konsultacji, a później otrzymują niewiążącą ofertę i mogą sfinalizować swoje zamówienie online.

Porsche 911 RSR startujące w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w barwach „Second Skin”
Podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który odbywa się już w najbliższy weekend – 15 i 16 czerwca 2019 r., będzie można zobaczyć, jak zjawiskowe potrafi być malowanie stworzone dzięki „Second Skin”. Prywatny zespół klientów Porsche – Project 1 – wystartuje w długodystansowym klasyku Porsche 911 RSR w barwach autorstwa Richarda Phillipsa. Nowojorski artysta pop-artu połączył w tym projekcie trzy swoje najpopularniejsze prace i stworzył unikalne wzornictwo, zrealizowane we współpracy z Porsche Digital oraz „Second Skin”.

Chcieliśmy wykorzystać ten projekt właśnie w Le Mans – aby pokazać, co potrafimy zrobić w zakresie samochodowego designu. I że dzięki »Second Skin« wyobraźnia nie ma żadnych ograniczeń. Największym wyzwaniem było naniesienie na karoserię samochodu trójwymiarowego obrazu. Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z ostatecznego rezultatu – interakcja kolorów jest tu naprawdę wyjątkowa” – wyjaśnia Florian Rothfuss, dyrektor Porsche Digital ds. cyfrowego biznesu.

Usługa Porsche nie jest dostępna wyłącznie dla właścicieli Porsche
Platforma „Second Skin” będzie inauguracyjnie dostępna od lipca 2019 r. pod adresem http://www.secondskin.design. Ruszą wówczas wstępne rejestracje. W konfiguratorze można projektować i zamawiać barwy nie tylko dla wszystkich obecnych modeli Porsche, ale też dla pojazdów innych marek. Koszt kompletnego malowania samochodu zaczynają się od około 4000 euro.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?