Lexus LX – bandyta w garniturze

To było moje pierwsze spotkanie z Lexusem LX, pierwsza jazda, pierwsze zachwyty i… pierwsze bliższe spotkanie kamery i samochodu. Zacznijmy jednak od początku…

Inteligentne i zaawansowane technologie, luksusowe fotele i niezrównana swoboda na drogach i w terenie. To wszechstronny samochód z napędem na cztery koła, który łączy w sobie nieposkromioną moc i bezkompromisową jakość. – tak scharakteryzowano w skrócie ten model.

Niestety nie miałem tego modelu przez kilka dni, aby poznać lepiej jest walory, zatem przytoczę tylko kilka charakterystycznych cech, rozbudzających apetyt każdego miłośnika motoryzacji.

  • Lexus LX jest modelem o długości 5065 mm, szerokości 1980 mm i wysokości 1910 mm, a jego masa własna to 2510 kg.

  • Model oferowany jest tylko z jednym silnikiem benzynowemu V8 5663 ccm o mocy 367 KM, który pozwala rozwinąć prędkość 210 km/h i przyspieszenie 0-100 km,/h w czasie 7,7 sek

  • W przeciwieństwie do zwykłych SUV-ów, w których kabina i podwozie stanowią jedną całość, konstrukcja podwozia Lexusa LX opiera się na ramie nośnej. W ten sposób wytrzymała rama dolna przejmuje siły skręcające podczas jazdy na nierównej nawierzchni.

  • Układ korekcji sztywności zawieszenia umożliwia dostrojenie charakterystyki Lexusa LX podczas jazdy. Tryb „Normal” doskonale sprawdza się w codziennej jeździe, „Comfort” w długich trasach, a „Sport” wtedy, gdy kierowcy zależy na większej dynamice.

  • LX umożliwia precyzyjne sterowanie momentem obrotowym i prędkością w zależności od panujących warunków. Selektor trybu terenowego pozwala dopasowywać ustawienia hamulców i pedału przyspieszenia. Do wyboru masz następujące tryby: błoto i piach / luźne kamienie / muldy / skały.

  • W ofercie handlowej jest tylko jeden poziom wyposażenia Omotenashi, który obejmuje: 19-głośnikowy system audio Mark Levinson z sub-wooferem, Bezprzewodowa ładowarka urządzeń zgodnych z Qi, Kino samochodowe: 11.6-calowe monitory zamontowane na tylnej części przednich foteli, Projektor licznika na szybie przedniej (HUD), Czterostrefowa klimatyzacja. Aluminiowe obręcze kół 275/50 R21

  • Zaplanowano sprzedaż w  Polsce w roku 2019 – 50 sztuk. Do końca maja sprzedano 10

Cena wynosi 650 000 zł i… nic więcej.

Wszystko jest w standardzie, a kolorystyka skórzanego wnętrza i lakieru metalicznego jest jedyną opcją jaką do wyboru ma nabywca (oczywiście bezpłatną).

W ofercie handlowej jest tylko jeden poziom wyposażenia Omotenashi, który obejmuje: 19-głośnikowy system audio Mark Levinson z sub-wooferem, Bezprzewodowa ładowarka urządzeń zgodnych z Qi, Kino samochodowe: 11.6-calowe monitory zamontowane na tylnej części przednich foteli, Projektor licznika na szybie przedniej (HUD), Czterostrefowa klimatyzacja. Aluminiowe obręcze kół 275/50 R21

A jak jedzie ten kolos?

Niestety nie było zbyt wiele czasu na sprawdzanie tego faktu, a i kamera dość szbko odmówiła posłuszeństwa…. Czekamy zatem na test, aby poświęcić modelowi więcej czasu i móc przekazać czytelnikom wrażenia z użytkowania tego bandyty w garniturze.

MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

 

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?