Lexus UX – skazany na sukces…

Zapewne wiele osób czytając testy marek Audi, BMW, Mercedesa, czy Lexusa zastanawia się skąd te wszystkie górnolotne słowa o ogromnym potencjale na rynku polskim. Przecież nie jesteśmy krajem bogatym. Jednakże patrząc na wykresy sprzedaży samochodów, można zauważyć, rynek premium cały czas wzrasta…

Podczas spotkania z wszystkimi samochodami SUV marki Lexus, otrzymałem ciekawe informacje na temat rynku Klasy Premium w Polsce, które postaram się przekazać.

W Polsce rynek aut premium to ponad 12% całej sprzedaży. Jest to wprawdzie o połowę mniej niż w UE, ale w ciągu pięciu lat od 2013 do 2018, rynek ten wzrósł z ilości 22 500 sprzedanych modeli do 74 400 aut. Oznacza to przyrost sprzedaży aż o 170%,

 

Jest jeszcze jedna charakterystyczna cecha samochodów klasy premium w Polsce. Ponad połowa wszystkich sprzedawanych wersji to SUV-y. Jak widać na wykresie, najchętniej kupowanymi modelami Premium są wersje segmentu D-SUV, czyli wersje średnie jak np. LEXUS NX, czy Audi Q5 (26%). Następne w preferencjach klientów są modele segmentu D czyli Lexus iS i Audi A4 (16%). Trzecie miejsce wśród preferencji klientów mają bardziej prestiżowe limuzyny segmentu E czyli Lexus GS i Audi A6 (13%). Kolejne miejsce ponownie zajmują wersje klasy SUV. Tym razem są to duże modele klasy E-SUV takie jak Lexus RX, czy Audi Q7 (12,4%). Na równi z nimi są klasyczne modele segmentu C czyli odpowiednio Lexus CT i Audi A3 (12,4%). Na piątym miejscu są małe suv-y segmenty C-SUV jak Audi Q3, czy wprowadzany właśnie do sprzedaży Lexus UX, które są wybierane przez ok 10% klientów.

W sumie wymienione klasy to sprzedaż okolu 89,9% wszystkich modeli premium, a trzy klasy SUV to ogółem 48,4% sprzedawanych wersji Premium. Jeżeli dodamy do tego B-SUV (np Audi Q2), których sprzedaż to ok 2%, to faktycznie modele SUV są obecnie kluczowym graczem na rynku Premium.

A dlaczego Lexus UX jest skazany na sukces?

  • Jak widać z zestawienia prawie 2/3 sprzedaży Lexusa to modele SUV.
  • Gwałtowny przyrost sprzedaży Lexusa w Polsce rozpoczął się w roku 2014, wraz z wprowadzeniem na rynek modelu NX.
  • Na koniec zaś, atutem Lexusa UX jest… hybryda.

Jak pokazuje zestawienie sprzedaży Lexusa, ponad 50% modeli jest nabywanych jako hybryda. Zważywszy zaś, że w segmencie C-SUV hybryda to „rodzynek”, zainteresowanie klientów będzie dodatkowo wzrastać. Dla koneserów techniki warto dodać, że Lexus UX 250h jest wyposażony w napęd hybrydowy nowej generacji o całkowitej mocy 178 KM, w którym wyjątkowo wydajny silnik benzynowy współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, które mogą pełnić także rolę generatorów. Czwarta generacja samoładującego się napędu hybrydowego pozwala tworzyć samochody bardziej dynamiczne, oszczędne i niskoemisyjne.

Zatem…

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że tak jak SUV Lexus NX zwiększył zainteresowanie modeli w Polsce, tak model UX, wskaże kolejną drogę rozwoju.

Bogusław Korzeniowski MOTOMI Magazyn

PS

Wkrótce damy wrażenia z pierwszego spotkania z delikatnym modelem Lexusa UX i z… prawdziwym bandytą w garniturze Lexusem LX

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?