T-Cross zdobywa pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

Nie mogło być lepiej: T-Cross, najnowszy członek rodziny Volkswagena, zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP. Nowy miejski SUV sprawdził się w nim znakomicie i zdobył najwyższe noty we wszystkich kategoriach w segmencie małych aut. Zdaniem niezależnych specjalistów najnowszy crossover Volkswagena spełnia najbardziej rygorystyczne normy bezpieczeństwa.

T-Cross w standardzie oferuje liczne systemy asystujące, które wcześniej były dostępne tylko w autach wyższych segmentów. Wraz z wyjątkowo dobrymi wynikami w teście zderzeniowym i wzorową ochroną pasażerów, systemy zastosowane w T-Crossie zwiększają bezpieczeństwo, zmniejszają ryzyko kolizji i poprawiają komfort jazdy.

SONY DSC

Bogate wyposażenie standardowe T-Crossa z zakresu bezpieczeństwa 
T-Cross już w podstawowym wariancie jest wyposażony w takie systemy bezpieczeństwa, jak Front Assist monitorującyprzestrzeń przed autem z funkcjami monitorowania pieszych i hamowania awaryjnego w mieście, Lane Assist utrzymujący auto na pasie ruchu, czy Blind Spot, odpowiadający za monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach i powiązany z nim Rear Traffic Alert ostrzegający o pojazdach, które zbliżają się prostopadle z tyłu podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. W ramach wyposażenia dodatkowego do T-Crossa są oferowane system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, asystent parkowania Park Assist i aktywny tempomat (ACC), który dzięki radarowi nie tylko utrzymuje stałe prędkość i odległość od poprzedzającego samochodu, ale również automatycznie zwalnia i przyspiesza samochód.

W ramach testów zderzeniowych Euro NCAP odtwarza najczęstsze scenariusze wypadków. T-Cross zaliczył wszystkie sprawdziany z najlepszym wynikiem wśród samochodów swojej wielkości, a czasami nawet w porównaniu z autami wyższych segmentów. W rezultacie miejski SUV Volkswagena uzyskał ocenę na poziomie 97 procent w kategorii „Ochrona dorosłych pasażerów”. Do tej pory tylko nieliczne auta uzyskały taki wynik, co pokazuje, że w dziedzinie bezpieczeństwa małe crossovery mogą nadążyć za większymi samochodami.

Bardzo wysoka ocena w kategorii „Bezpieczeństwo dzieci”, która wynosi 86 procent, dowodzi, że T-Cross doskonale nadaje się jako samochód rodzinny. Za aktywne systemy asystujące SUV Volkswagena uzyskał ocenę 80 procent, czyli znacznie wyższą niż wynosił poprzedni standard dla samochodów tej wielkości. Oprócz biernych systemów ochronny, T-Cross jest wyposażony w „aktywny” system Front Assist, który monitoruje ruch zarówno pieszych, jak i rowerzystów. Z wynikiem 81 procent miejski crossover Volkswagena uzyskał bardzo wysoką ocenę w aktualnie obowiązujących testach w tej kategorii.

Połączenie rezultatów uzyskanych w pojedynczych testach w jedną ocenę zaowocowało wynikiem: pięć gwiazdek! Czyli najlepszym możliwym do uzyskania. T-Cross dowodzi, że bezpieczeństwo nie jest Volkswagenie zależne od wielkości samochodu.

Ważny punkt odniesienia w dziedzinie bezpieczeństwa
Od ponad 20 lat testy zderzeniowe przeprowadzane w Europie przez Euro NCAP są surowym punktem odniesienia w dziedzinie bezpieczeństwa, które oferują nowych samochody. W ciągu ostatnich lat jeszcze bardziej zaostrzono procedurę testowa, która teraz obejmuje różne scenariusze kolizji. Należą do nich, na przykład, zderzenie czołowe z aluminiową barierą przy prędkości 64 km/h oraz 40 procentami przodu auta, zderzenie boczne z innym pojazdem przy prędkości 50 km/h oraz zderzenie boczne ze słupem przy prędkości 32 km/h. Euro NCAP coraz bardziej rygorystycznie określa także wymagania dotyczące seryjnie stosowanych w samochodach systemów asystujących kierowcy. Wszystkie szczegóły dotyczące procedur i wyników są dostępne na stronie www.euroncap.com.

MOTOMI Magazyn

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?